Какво е link building и каква е цената?

Какво е link building и каква е цената?

Какво е линк билдинг (link building) и каква е цената? Класирането на първите позиции с резултати от търсенето в Google е заветна цел, към която множество бизнеси се стремят. Не само защото това им носи повече авторитет и ги нарежда сред водещите лидери в конкретната ниша, но и заради безплатния органичен трафик т.е потребителите много по-лесно ще намират техните продукти и услуги онлайн.

За да се класират на първа страница, уеб сайтовете трябва да убедят взискателния и сложен алгоритъм, който търсачката използва, за да определи кои от тях са най-релевантни спрямо потребителското търсене. Този алгоритъм често се променя, а когато добавим увеличаващата се конкуренция и нарастващите инвестиции на компаниите в SEO, да се класирате на топ позиция, без да положите някакви целенасочени усилия, е почти невъзможно.

Тук на помощ идва един от най-ефективните и популярни SEO методи – link building. Какво точно представлява линк билдингът, защо работи  и каква е цената ще разгледаме в тази статия.

Какво е линк билдинг и как работи?

Казано на ясен и разбираем език, линк билдинг е процес на изграждане на еднопосочни хипервръзки (линкове) в други уеб сайтове, които водят до страница във вашия уеб сайт, с цел по-високо класиране в резултатите от търсенето.

В случай, че не сте запознати с SEO и в частност с link building, вероятно ще се запитате защо линковете към вашия сайт имат значение. Краткият отговор е заради начина, по който алгоритъма на Google работи. Търсачката не само анализира съдържанието на вашия сайт, но също така анализира ликовете, които водят към него. Те са своеобразен сигнал, че споделеното съдържание е качествено, релевантно, интересно и полезно. Именно такъв тип резултати търсачката се старае да показва на първите позиции, за да удовлетвори потребителското търсене.

Не всеки линк е еднакво ценен

Не оставайте с впечатление, че линк билдингът е борба кой ще сложи най-много линкове към своя сайт, за да вземе първата позиция в класирането. Google цени качеството на линковете, повече от тяхното количество. В този ред на мисли, целта е да имате много и качествени линкове. Какво обаче означава добър линк?

Един от най-важните критерии, това е авторитетът на страницата, която препраща към вашата, да е висок. Също така, важно е да има тематична свързаност между сайта, който споделя ваш линк и съдържанието на страницата, към която води линка. Например, ако вие сте собственик на ресторант, линкът към вашето меню от голям новинарски сайт или сайт на известен кулинарен критик би имал повече стойност от линк в малък блог за коли, който никой не чете. От една страна, това стеснява диапазона и може лесно да се ориентирате кои сайтове са подходящи, от друга, да получите линк в тези качествени сайтове  изисква да положите повече усилия.

Важно в внимателно да подбирате къде се споделят ваши линкове, защото сайтове с нисък авторитет и съмнителна репутация не само, че няма да помогнат, но дори може да навредят на класирането ви в търсачките.

Как да получите качествени линкове?

На първо място, важното е да създадете сайт, към който наистина си струва да бъде сложен линк. Ако вие познавате добре аудиторията си, създавате интересни и уникални статии, видеа, инфографики, диаграми с данни, снимки и т.н, това съвсем естествено ще ви превърне в ценен източник, който много хората ще искат да споделят на техния сайт.

Ако предлагате продукт или услуга, бихте могли да я предостави за проба на различни инфлуенсъри и блогъри в тази ниша, които да я тестват и да напишат ревю, или да заснемат видео, като добавят линк към сайта ви.

Не на последно място, различни сайтове, в това число онлайн медии, предлагат възможността за платени публикации, които също могат да бъдат удачен вариант за link building.

Каква е цената?

Отговорът на този въпрос зависи от много фактори. Ако разчитате само на естествени споделяния от хора, които са открили вашето съдържание и са го сметнали за интересно, то няма да плащате за линкове.

Ако обаче решите да положите целенасочени усилия и да увеличите максимално количеството на качествени връзки към вашия сайт, тогава може би ще ви се наложи да наемете SEO специалист, да инвестирате в създаването на съдържание (копирайтинг, графичен дизайн, видео монтаж и др.), а също и в спонсорирани публикации. Дългосрочният ефект, който линк билдингът има потенциала да постигне, го превръща в една оправдана инвестиция, която да донесе желаните резултати, а именно класиране на челни позиции и висок органичен трафик.

Екипът на дигитална агенция SEOMAX е помогнал на много клиенти да изградят ефективна линк билдинг стратегия и да достигнат до челните позиции в класирането. Не се колебайте да се свържете с нас, ако имате нужда от опитни и доверени специалисти, които да помогнат за развитието на вашият онлайн бизнес.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.