Миналата седмица се проведе курса по Дигитален маркетинг и SEO в Пловдив. В първия по рода си курс в града под тепетата се включиха над 40 ентусиасти – начинаещи и напреднали специалисти, собственици на малък и среден бизнес и разбира се, екипа на SEOMAX. Всеки един от участниците получи подарък комплимент от Superhosting – едногодишен безплатен домейн и хостинг. С този подарък те ще могат да приложат знанията, които са натрупали от курса върху свой собствен сайт или проект. IMG IT Academy (Internet Media Group) покани на събитието 9 от най-изявените лектори в България в областта на Дигиталния маркетинг и SEO за 2016 година.
Събитието го откри основателя на Дигитална агенция SEOMAX. Вместо да започне директно с темата си “Brand & Trust” той разказа за пътя, през който е преминал, докато стигне до тук – повярвайте пътят не е кратък. Сигурни сме, че вече когато участниците видят Angry birds, ще се се сетят за Любо и неговото първо начинание с продажба на играчките от Китай и първата му среща с дигиталния маркетинг. Нека го кажем модерно: #digitalmarketing
Той запозна слушателите с дигиталния маркетинг, какво е brand и trust т.е. как да завоюват доверието на търсачките. Разбрахме, че за да се отличим от останалите е хубаво да обърнем специални внимание на дизайна, логото, слогона, фавикона и още други дребни детайли, които доверяват думата „фирмен бранд“.
Вторият лектор на събитието е един от главните програмисти на SEOMAX, кадър на академията Telerik и носител на награди от ИТ състезания – Николай Чочев.
Отразихме началото на неговата лекция във Facebook Live. Не се заблуждавайте, като прочетете програмист, той има богати познания и в интернет маркетинга и знае как да Ви грабне вниманието.
Как се прави успешен онлайн магазин, той показа с примери от практиката му – един от нашите проекти за компанията Jorjeia. Николай обвърза изработката на магазин с маркетинговите стратегии. Той показа на участниците, че ако искат да имат успешен онлайн бизнес трябва да си изградят правилен бизнес модел.
Международния специалист по копирайтинг Гергана Димова изнесе лекция по това как да привлечем повече клиенти онлайн.
Независимо какъв бизнес имате, изключително сериозно внимание е необходимо да обърнете на потребителите. Защо хората ще купят нашите продукти? Това е първият въпрос, който трябва да си зададете преди да прилагате маркетингови инструменти. Губим ли си времето с грешни клиенти, как да определим правилния клиент?- първият елемент от фунията на продажбите. Стана Ви интересно- това беше само началото на представянето на лекторката от IMG Софтуерна академия – Пловдив.
“Да опитате да продадете на човек, който за първи път има среща с бранда Ви ще има същия ефект като да му предложите брак на първа среща. “ – #ГериДимова
Няма как да се състои курс по Дигитален маркетинг и SEO без да се включат и социалните мрежи.
Относно управлението на фейсбук страници и кампании ни запозна управителя на Tendrik – Петър Дяксов.
„Практическа насоченост“ са точните думи, с които може да се определи неговата лекция. Колкото и да ни говорят за социални мрежи, ние искаме да видим конкретни постове и реклами, които са постигнали много reach и ангажираност. Петър ни даде това, което искахме – показа на участниците примери от своята лична практика и това, което му е донесло успех. Достигане до целевата аудитория, изграждане на фейсбук стратегия , най-нашумелия инструмент Facebook pixel. Опредено слушателите научиха много за социалните мрежи.
Първата тема за оптимизация на сайтове я откри управителя на Идея Студио.
Борислав Арапчев има над 10 години опит в уеб дизайна и SEO оптимизацията, носител на международната награда на Forbes за 2013 година. В темата си за OffPage оптимизацията той представи видовете линкове (Не, не само тези от роднини и приятели) и успешни практики и грешки в Link Building-a. Ако сте се чудили до сега как да натрупате качествени линкове, за да вдигнете сайта си в очите на Google – Борето каза да обърнете внимание на продуктите на търсачката, да използвате разнообразен anchor текст. За още практики ще може да чуете на конференцията по Дигитален маркетинг и SEO през пролетта.
Вторият ден от събитието го откри основателя на SEO агенцията SerpAct.bg Никола Минков. Той ни разказа за неговия първи сблъсък със SEO, от който става ясно, че за да успееш в дадено начинание трябва да си готов и да си поблъскаш главата първо. Със своя дългогодишен опит в OnPage оптимизацията, той даде на аудиторията полезни съвети как да си подобрят скоростта на сайта и как изглежда анализа на schema.org. Също така даде акцент на все по-нашумяващия проект AMP (The Accelerated Mobile Pages), който според статистика за 2017 ще има все по-голямо значение през следващата година.
Няма как да сме на курс по Дигитален маркетинг и SEO и да не се засегне темата за Local SEO.
За това се погрижи управителя на Сео Уеб Дизайн. Григор Павлов има над 10 години опит в изработката на сайтове и 8 години в SEO оптимизацията. Подробно той премина през всички стъпки на това как да направим локална оптимизация на бизнеса ни. Това определено е важно ако притежавате магазин, ресторант или какъвто и да е друг местен бизнес. Как да направите идеалния Local листинг, какво е citation , как да го направите и защо е важен за бизнеса? Това бяха само няколко от въпросите, на които Григор отговори в лекцията си.
И дойде една от най-дългоочакваните теми на Digital4Plodiv– На тъмно с Огнян Младенов. Огнян е един от най-изявените оптимизатори в България и собственик на SEOM.bg. Неговата презентация беше изцяло насочена към практиката, като не пропусна да разкаже пътят, по който е минал с дистрибуцията на продукта Collagen. Грешките, които е допуснал и какъв ценен урок са му дали те! Няма да издаваме триковете на Огнян от „На тъмно“- който чул, чул. Догодина пак.
Последната тема (хубавите неща остават за накрая) е за рекламирането в Google.
Определено това е една от най-обсъжданите теми, защото кой не иска да излиза най-отгоре на първа страница в Google? Да, но ако беше така лесно, нямаше да е толкова полезно. Димитър Димитров, управител на Inbound.bg отделя голямо внимание на Inbound маркетинговите подходи. Още в началото той каза „Не сравнявайте Adwords с Facebook Ads“. Ако не бяхте запознати с платформата Google Adwords, вече сте. Митко запозна слушателите с типовете рекламни кампании, примери с успешни и не дотолкова успешни практики. Своята презентация той завърши с казус, който участниците му поставиха. Ако не бяхте пробвали досега платформата на Google, след лекцията на Митко със сигурност сте го направили. 🙂
Освен богатите и полезни знания, които участниците натрупаха в Digital4Plovdiv, те получиха и много подаръци и глезотийки от организаторите. В края на събитието участниците получиха специален сертификат за успешното преминаване на курса по Дигитален маркетинг и SEO, а ето и щастливите им усмивки:
Изключително горди сме, че бяхме един от основните спонсори и съорганизатори с IMG ИТ Академия на първото по рода си такова събитие в Пловдив.
Оптимизаторката на SEOMAX Християна побърза да вземе от всеки един от лекторите лично интервю. В него те разказват за това, с какво би била полезна всяка една от темите на курса за Вас – очаквайте ги скоро в youtube канала на събитието. 🙂
Няма да издаваме подробности, но през пролетта ще се радваме да можем да Ви изненадаме с нещо още по-интересно от Digital4Plovdiv.
PS:
Попитахме всички участници след края на курса по Дигитален маркетинг и SEO един въпрос. Споделяме отговора: