Нискобюджетен или скъп уеб сайт?

нискобюджетен сайт, скъп сайт, изработка на сайт от seomax.bg

Някога чудили ли сте се защо някои бизнеси плащат десетки хиляди лева за изработка на сайт, когато други плащат няколко стотин лева? Има ли голяма разлика между скъпите, евтините и достъпните уеб сайтове? И коя е най-добрата опция за Вас?

За малките бизнеси, винаги казваме, че цената е много важна, но достъпните уеб сайтове винаги ще са най-рентабилното решение в дългосрочен период.

Имайте предвид следното! Дигитални агенции, включително тези, които наричат себе си достъпни, често рекламират на много ниски цени, за да завладеят пазарен дял. Въпреки това, ниските цени обикновено се превръщат в илюзия, когато видите какво реално предлага дигиталната агенция и какво счита са „допълнителни екстри“.

Достъпното не винаги е най-евтиното, но е най-добрият път за действие (ако дигиталната агенция наистина е толкова достъпна, колкото рекламира). Е какво да очаквате? И какво означава достъпно? И в допълнение какво означава евтино и скъпо, когато става въпрос за сайтове? Нека разберем.

Първо, нека видим дефинициите на всяка от тези думи и нека разберем какво означават за нас като клиент, закупуващ продукт или услуга:

  • Скъпи – голяма очаквана инвестиция, висока цена. От потребителска гледна точка, ние гледаме на скъпите продукти като такива с високо качество и превъзхождащи всички останали.
  • Достъпни – такива, които може да си позволите; в определени финансови рамки. От потребителска гледна точка, ние виждаме достъпните продукти като най-близкото до най-доброто, т.е. най-доброто, което можем да си позволим. Потребителите купуват достъпни продукти, когато не са с много малък бюджет.
  • Евтини – Струващи много малко; имащи малка стойност. От потребителска гледна точка евтините продукти или услуги често са нещо, което се купува с ограничен бюджет и се смята, че ще се ползва за кратко време или се възприема като продукт или услуга с ниско качество, в сравнение с останалите.

Можем също така да кажем, че бизнесите купуват определени продукти или услуги поради статуса, който продуктът или услугата носят на бизнеса. Например, BMW е по-вероятно да закупи скъп сайт, поради естеството на техния бизнес и възприятието, което трябва да провокират у клиентите си.

Та, нека поговорим за бизнесите, предлагащи скъпи, достъпни и евтини уеб сайтове.

Като потребител, Вие си мислите, че харчейки десетки хиляди левове за уеб сайт, ще получите всичко, от което се нуждаете, нали? Е, грешите! Повечето, нека ги наречем ексклузивни дигитални агенции обичат да таксуват и да извършват минимално количество работа,  за да могат да предоставят повече „добавки“ и след това да Ви таксуват още веднъж. Много често измислят сложен дизайн, който вдига неколкократно цената и добавят нарязване и имплементация след това.

Парите, които инвестирате в уеб сайта си трябва да отговарят на възвращаемостта, която ще получите. Това означава, че резултатите, които сайтът Ви докарва трябва да са изключителни, навигацията трябва да е лесна и интуитивна, съдържанието трябва да е ангажиращо и т.н. Можем цял ден да изброяваме характеристики на идеалния сайт, но нека бъдем честни, не всички скъпи дигитални агенции ще Ви докарат адекватни резултати за цената, която плащате.

Нека погледнем и другата страна и анализираме евтините сайтове. Като собственик на малък бизнес, една дигитална агенция, която Ви предлага сайт за 200 лева може би звучи като прекрасна идея, нали? Е, единственият проблем с този вариант в дигиталната индустрия е Евтино = Грозно = Никакви резултати = Загуба на няколко стотин лева.

Как да разберете, че изработеният сайт е загуба на пари? Може да отговорите положително на този въпрос ако сайтът Ви се срива, не може да обновите съдържанието, нямате поддръжка или приятелите и потенциалните Ви клиенти не могат да Ви открият в мрежата. Тук винаги идва и синдромът, който ние наричаме „един приятел ми направи сайта … или на съседа синът го направи за 100 лв.“. След това идват при нас и започваме отначало, но Вие сте загубили няколко стотин лева, година от живота Ви и нулеви резултати от своя сайт.

Евтините сайтове обикновено изглеждат така, сякаш са сглобявани от 12 годишно дете, което е изрязвало и поставяло неща в Word документ, а след това е накарало баща си някак да го публикува в мрежата. В допълнение, тъй като в повечето случаи хората които изработват такива сайтове не са особено компетентни, те не знаят кой хоства сайта или как могат да променят хостинга ако поискате. Звучи страхотно нали?

Малките и средни бизнеси се нуждаят от щастлива среда, трябва да уловите визията и усещането на сайтовете на големите фирми, защото клиентите не ги интересува, че нямате голям бюджет за сайт. Клиентите просто искат да усещат, че могат да имат доверие на Вас, както и на предлаганите от Вас продукти и услуги. Тъй като и Вие и ние знаем, че не може да си позволите сайт за над 10 хиляди лева, това, от което се нуждаете, е достъпен уеб сайт, който може да Ви предложи функционален дизайн, нещо не толкова скъпо, но достатъчно, че да се отличи от изключително евтините сайтове, който свършват като загуба на пари.

Въпреки всичко, както с всяка покупка, вие ще трябва да сравните различни дигитални агенции, за да видите чии достъпен уеб сайт Ви дава най-голяма стойност за парите си. След като сте се ориентирали в цената, трябва да гледате за:

  • Най-доброто качество (разгледайте портфолиото на компанията и клиентите им);
  • Възможно най-много полезни неща за Вашия бизнес (днес И утре);
  • Дигиталнага агенция от кога е на пазара и какво допринася за своята бизнес среда;
  • Без скрити такси;
  • Възможност за промяна/разширение на Вашия сайт, без допълнителни такси;
  • Издръжлива и доказана система за управление на съдържанието;
  • Възможност за интеграция с имейл маркетинг софтуер;
  • Възможност за анализ на трафика и други;

Когато достъпното всъщност не е

Някои бизнеси, класифициращи себе си като достъпни дигитални агенции всъщност имат скрити такси и използват възможността на „допълнителни приложения“, за да правят повече пари. Например, някои бизнеси казват, че ще Ви изработят custom сайт от 10 страници, ще настроят Analytics, функционалност за меню на 2 нива и система за управление на съдържанието.

Какво може да се обърка? Вие си мислите, че сключвате страхотна сделка и получавате това, което искате. Това, което не осъзнавате е, че когато започнете да работите със сайта си и имате нужда от внедряване на допълнителна страница или ново ниво на менюто, или искате да смените банер в началната страница, ще трябва да заплатите допълнително на агенцията, която е изработила сайта. Когато накрая направите равносметка колко сте похарчили, достъпният на пръв поглед дизайн не е излязъл толкова достъпен.

Не Ви трябва да се заклещвате в такъв капан, в който трябва да плащате много пари за уеб дизайн, а в последствие трябва да продължите да плащате всеки път, в който искате да промените нещо. Много на брой малки бизнеси попадат в този капан.

Внимавайте, избирайте правилно и питайте следните въпроси:

  • За колко време ще се изработи и пусне онлайн сайтът?
  • Колко струва поддръжката след като се изработи?
  • Таксувате ли допълнително ако искам да променя нещо по сайта?
  • Предлагате ли поддръжка на сайт?
  • С какви възможности е системата за управление на съдържанието?
  • Сайтът реално ще ми осигури ли работа и ще се индексира ли добре в търсачките?
  • Колко струва редизайн, ако след време се реша на промяна?
  • Колко струва уеб хостингът?
  • Колко струва домейнът за моя сайт?
  • Трябва ли да плащам за подобрения и добавяне на функционалности? Ако да, колко?
  • Предлагате ли онлайн маркетинг за развитие на новия ми сайт (SEO, Facebook и Google реклами и т.н.)
  • Каква е общата стойност на сайта?

Достъпният дизайн, както вече знаете, е най-ефективната среда за малки и средни бизнеси. Достъпните сайтове не само Ви дават разумна цена, но и достатъчно функционалност, за да имате свободата да правите каквото искате със страниците си.

Точно поради тази причина SEOMAX е позиционирана в тази златна среда. Ние разработваме функционални и красиви сайтове, използвайки доказали се системи за управление на съдържанието. По този начин даваме на нашите клиенти един завършен продукт, който да действа като допълнителен канал за дистрибуция на стоки или услуги, за привличане на нови клиенти, както и за задържане на настоящи клиенти. Поддържаме и отговаряме за всеки пиксел в новия Ви сайт, ако го пожелаете.

Ако все още нямате сайт, не пропускайте възможността за безплатна консултация. Ние ще се погрижим да получите това, от което се нуждае Вашият бизнес!

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP