Най-голям интерес за собственика на онлайн магазина представлява търсачката на Google. Затова когато изработката на сайта е завършена, и вие искате да го изведете в първите ТОП 10 на Google, трябва да имате представа за спецификата на популяризиране на онлайн магазин с помощта на SEO оптимизацията.
Нужно ли е това?
Повечето онлайн магазини се ползват от голямо търсене именно благодарение на класирането в търсачките. Но съществуват и сайтове, които е невъзможно да напреднат в ТОП 10 на Google. В това число влизат:
1. Онлайн магазини, които са били създадени едва наскоро.
В случая, когато сайтът е създаден на новия домейн, е необходимо да се изчака известно време, за да може търсачката да започне да му се доверява. И това е задължително – дори напълно оптимизиран сайт няма да бъде в състояние да се изкачи нагоре без това условие. Затова е по-добре постепенно увеличаване броя на връзките без влагане на големи средства. След като проекта успешно съществува около една година, си струва постепенно да увеличите инвестициите в популяризиране на онлайн магазина, което с течение на времето ще позволи да се придвижи в топ десет на най-популярните сайтове. Това е най-подходяща за силно конкурентни и средно конкурентни запитвания, а за слабите трябва да започне да се популяризират веднага след стартирането на сайта.
2. Онлайн магазини, където не можеш да си купиш стока без премерване и внимателно претегляне на „за“ и „против“.
Да, има изключения, но обикновено подобни проекти имат нисък процент хора, преминали от клас „посетители“ в клас „купувачи“. Така, че ще трябва да се отиде наистина на големи обеми трафик. Разбира се, за целта ще се наложи и инвестиране на големи суми. Възможно е да се наложи да наемете висококвалифициран SEO специалист, който си разбира от работата и може да я свърши вместо вас.
3. Онлайн магазини, които предлагат не-уникални и сравнително евтини стоки.
Като правило, хората не обичат да плащат за доставка почти колкото стойността на самата стока. Още повече, ако тази стока може да бъде закупена в обикновен магазин.
Стратегия за популяризиране на онлайн магазин
Като цяло стратегията за популяризиране на онлайн магазин е проста. На първо място е подбора на търсенията. Те се разпределят по страниците в пълно съответствие с техния смисъл.
Ако е необходимо може да създадете недостигащите страници. След това трябва да направите качествена оптимизация на самите страници а после да използвате активно популяризиране чрез нискочестотни търсения. И само когато този етап е преминал, можете постепенно да увеличите броя на връзки за показване искания от средна честота на ключовите думи. Постепенно може да увеличите бюджета за да продължите по-нататъшно популяризиране на онлайн магазина за нуждите на от средна честота. Когато постигнете този резултат може да започнете работа с висока честота на ключовите думи.
Как да подготвим онлайн магазина за популяризиране?
Именно този етап от популяризиране на онлайн магазин се смята за най-скъп. Работата е там, че много страници в сайтовете не са оптимизирани. Необходимо е да се изготви технически анализ на сайт (настройка на сървъра, надеждност на хостинга, съответствие на системите за управление на съдържание с изискванията на SEO т.н. SEO одит). Разбира се, всеки открит недостатък трябва да бъде премахнат. За цялостни решения за онлайн търговията се доверете на професионалистите от екипа на SEOMAX.