Последни тенденции в маркетинга за социални мрежи

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Социалните мрежи взривиха сцената на дигиталните технологии веднага след появата си. Бизнесите срещат и следват известен брой тенденции всяка годината, относно своята комуникация с клиентите. Тъй като винаги е добра идея да бъдете в крак с последните тенденции, събрахме няколко за Вас, актуални към датата на написване на статията.

За тези, които не знаят, нека уточним:

Какво е маркетинг в социалните мрежи (SMM)?

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Вече почти няма човек, който да не използва социални мрежи в ежедневието си, но какво представлява маркетингът в социалните мрежи? Не са ли социалните мрежи просто място, в което да се свържете с познати и приятели и да обменяте снимки, съобщения и нещата които Ви вдъхновяват?

Нека дадем едно по-формално определение, а в последствие ще го обясним.

Маркетингът за социални мрежи е форма на Интернет маркетинга, която използва социалните мрежи като маркетингов инструмент.

С други думи, целта на маркетинга за социални мрежи е да създаде такова съдържание, което ще ангажира потребителите, ще ги кара да го споделят със своите приятели и ще осигури на компанията по-голямо достигане на бранда до потенциални потребители.

Какво прави маркетинга за социални мрежи привлекателен?

Маркетингът за социални мрежи не изисква голяма първоначална инвестиция

Реално, може да се реализира дори безплатно, единственото което трябва да направите е да създадете страници в социалните мрежи и да споделяте ангажиращо за потребителите съдържание. Ако искате обаче това съдържание да достигне до повече хора, ще се наложи да използвате рекламните опции на социалните мрежи.

– Създавате диалог с потенциалните и настоящи потребители

Социалните мрежи Ви дават възможност за директна връзка с клиентите Ви. Там може да видите какво хората мислят за Вас, от какво не са доволни, а и да влезете в диалог с тях, за да изгладите проблемите.
– По-голяма познаваемост на бранда сред потребителите

Ако хората виждат Вашите продукти по-често, вероятността в последствие да закупят нещо от Вас, вместо от непозната за тях марка е много по-голяма. Социалните мрежи предлагат прецизно достигане до конкретен пазарен сегмент, като по този начин в последствие получавате и качествен таргетиран трафик към своя сайт.

А колкото повече хора влизат, толкова повече хора ще купят.

Ползите на маркетинга за социални мрежи са неоспорими, но какво да публикувате в тях?
Продължете да четете за да получите отговор!

Персонализирано пазаруване на платформи за съобщения

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Защо на платформи за съобщения?

Това си мислите нали?

Е, според статистиките, около 2.5 млрд. души използват платформи за съобщения по света. Това постоянно нарастващо влечение към мобилните технологии ще предизвика бизнеса да се ориентира към платформите за съобщения, в опит да комуникира по-добре със своите клиенти.

През 2018 година, изкуственият интелект, гласовите асистенти и чатботовете ще се обединят и ще дадат възможност на бизнеса да предложи персонализирано изживяване в платформи за съобщения като WhatsApp, Viber и Facebook Messenger.

А вие ползвате ли някоя от тези платформи за информиране на клиентите си в микса си от дигитален маркетинг?

Инфлуенс маркетинга придобива все по-голяма популярност

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Инфлуенс маркетингът е следващото голямо нещо за 2018 година.

Известни личности, политически лидери и други хора с авторитет, възможност или платформа за влияние върху определена аудитория, ще продължат да бъдат актив за брандовете по света.

Инфлуенс маркетингът не е лимитиран само до Instagram, Facebook реклама или Twitter. Наблюдава се обвързване на между инфлуенс маркетинга и тенденциите във видео маркетинга с цел постигане на възможно най-добри резултати. Популярните личности се стремят да спечелят от своята популярност и авторитет, рекламирайки продукти, които биха били полезни на техните последователи. Така Вашите продукти достигат до много повече хора, а хората, които се доверяват на мнението на рекламиращия продуктите, започват да се доверяват и на вашия бранд. Точно в това е силата на инфлуенс маркетинга – прехвърляне на авторитет.

Ютубърите ще продължат да формират една от най-силните мрежи за влияние в света на социалните медии. Мнението на уважавани влогъри се цени от изключително много хора, и ако определен влогър се ангажира да препоръча определен продукт, неговият авторитет се прехвърля и върху продукта. По този начин се улеснява приемането на неизвестни нови компании и продукти от потребителите.

Чатботовете ще придвижат обслужването една стъпка напред

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Обслужването на клиенти винаги е било най-важната грижа за бизнеса по света.

Причината?

Клиентът е този, който решава дали един бизнес ще расте, или ще падне там, откъдето е тръгнал.

Чатботовете вече не са роботските, нескопосани машини, които бяха някога. Те са ботове, които имат възможност да предоставят моментално връзка с клиента, навсякъде по света – решавайки проблеми на клиентите. Тази година виждаме много брандове, които тестват и възприемат използването на чатботовете.
Последните тенденции в маркетинга за социални мрежи е доминиращо използване на чатботове за обслужване на клиенти за 2018 година. Чатботовете, като тези, които Facebook Messenger осигурява са достатъчно ефективни, за да взаимодействат бързо с аудиторията по начин, който се усеща достатъчно персонален. Също така, чатботовете дават възможност на брандовете да изпращат персонализирано съдържание директно до потребителите, бързо и лесно.

Клиентите вече нямат търпението да чакат прекалено време даден бизнес да им отговори, а поради голямата конкуренция бизнесите не могат и да си го позволят. Всяка допълнителна минута, в която клиентът чака, е една допълнителна възможност, той да отиде при конкуренцията. Точно тук ролята на чатботовете е най-силна, защото те дават бърз отговор на потребителите и улесняват компанията в комуникацията със своите клиенти.

Според Gartner, 20% от бизнес съдържанието може да е машинно генерирано през тази година. Ако можем да научим машините да създават истории, които са автентични и ангажиращи, рекламният и маркетингов потенциал определено ще е голям.

Ако все още не използвате, дайте шанс на чатботовете за Вашия бизнес. Лесно е да се създаде чатбот само с младото поколение в предвид, но не забравяйте и по-възрастните потребители, които научават новите технологии по-бавно. Преди да пуснете чатбота, тествайте го върху определен кръг от целеви потребители, за да видите дали има потенциал за Вашия бизнес.

Качествено съдържание

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

До тук, със сигурност сте чували израза „Съдържанието е цар!“, но знаете ли какво гласи последната фраза?
Е, ето я и нея – „Персонализираното качествено съдържание е цар!“

Споделянето на персонализирано съдържание или такова, създадено от потребителите, е силна тенденция за тази година. Брандовете използват такова съдържание, за да ангажират по-добре своите последователи.

Създаденото от потребители съдържание включва снимки, които потребителите правят докато ползват Вашия продукт или услуга. Това е много добра възможност за притежателите на заведения, развлекателни клубове и като цяло бизнеси, свързани с туризма. Когато хората се забавляват те обичат да заснемат преживяването, а тези искрени и необработени снимки на реални клиенти имат силата да повишат доверието към бранда, а и да привлекат нови клиенти.

В допълнение към персонализацията на съдържанието, фокуса върху качеството, вместо върху количеството е нещо, което ще се отрази ползотворно на бизнесите през тази година. Тази тенденция в маркетинга за социални мрежи, със сигурност ще се отплати в достигане и продажби за всички бизнеси през 2018, а и след това.

Краткотрайното съдържание ще продължи да е обичано от всички

Всички сме запознати с Facebook, Snapchat и Instagram историите, които изчезват след 24 часа. Това е съдържанието, което наричаме краткотрайно. Този тип съдържание е още една тенденция в маркетинга за социални мрежи, което се отразява изключително ползотворно на бизнеса. Брандовете вече създават контент стратегия за своите социални канали, както и отделна стратегия за краткотрайно съдържание.

Краткотрайното съдържание дава възможност на бизнесите да са по-автентични и да показват качествено съдържание и истории в реално време. Тъй като съдържанието изчезва в рамките на няколко часа, това създава чувство на неотложност. В резултат, последователите действат бързо, а маркетинг специалистите печелят от това. Поради тази причина, това съдържание е новото любимо нещо за бизнесите.

Публикуването на истории, които излизат най-отгоре във фийда на Вашите последователи, поддържа бранда Ви в съзнанието им. Публикуват се над 250 милиона истории на ден, поради това Вие трябва да измислите начин да се отличите и да бъдете предпочитани.

Всеки бизнес може да използва такъв тип съдържание, за да ангажира аудиторията си, да я обвърже по-тясно със своята дейност, а и да показва работния си процес в реално време. По този начин компаниите изграждат прозрачност между тях и последователите си. Тази прозрачност след време се превръща в доверие, а бранда се превръща в предпочитан.

Възход на добавената реалност

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

Използването на добавена реалност на мобилни устройства е ниша и ангажиращ и перспективен начин за маркетинг специалистите да достигнат до определена аудитория – това е бърз, лесен и много атрактивен начин за ангажиране на аудиторията.

След пускането от Apple на Iphone 8 и Iphone X, се разкри, че тези модели имат нови възможности за добавена реалност. Следователно, вероятно е повече социални канали да добавят интеграция между добавена реалност и своите платформи.

Брандовете могат да използват добавена реалност, за да проектират своите продукти в домовете на потребителите на социалните медии чрез специални филтри. Например, IKEA публикува приложението Place, което дава възможност на потребителите да видят как би изглеждала определена мебел в техния дом, преди да я закупят. Това е страхотен начин да увеличите конверсиите, показвайки на потребителите как продуктите ще се впишат в интериора на дома им, преди да ги купят.

Брандовете, целящи да ангажират своите потребители в социалните мрежи, трябва постоянно да се усъвършенстват и да намират нови начини да общуват с последователите си. Следването на горепосочените тенденции ще Ви даде възможност да сте в крак с новото и да изненадате последователите си с нещо ново и приятно, а и да се включите още по-силно в живота им.

Ние от Дигитална агенция SEOMAX се стремим постоянно да се усъвършенстваме и да следим какво се случва на световната дигитална сцена, за да сме в крак с новото, а заедно с нас и нашите клиенти. Ако все още не се възползвате от предимствата на дигиталния маркетинг, е крайно време да започнете, а ние можем да сме Вашия пътеводител.

Разгледайте комплексната ни услуга SEOMAX EFFECT и направете правилния избор още днес.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.