Предимства и недостатъци на бързата поръчка

Ако имате собствен бизнес и искате нещата да ви се случват на максимална скорост, вероятно вече сте се замисляли дали е добре да използвате бързата поръчка като услуга за вашите нужди. Също така, ако сте се чудили какъв бизнес искате да стартирате, нишата на доставките може би е сред привлекателните за вас и сте се чудили дали не предлагате именно бърза поръчка на своите клиенти. Без съмнение, това е едно много голямо удобство. Като всеки аспект на бизнеса обаче, то има своите негативи и позитиви, които ще разгледаме в тази статия.

Купуването на стоки понякога е невероятно сложно, тъй като често има множество начини, по които един търговски партньор може да направи поръчка. Доставчиците често имат уебсайт, телефон и факс, но въпреки това електронната поща остава най-популярен метод за правене на B2B (business to business) поради своята повсеместност и удобство. И така, с какво ви помага бързата поръчка?

Това е услуга в бизнеса, която може да бъде изпълнена за много кратък срок от време по традиционен метод или чрез интелигентно приложение, което анализира всяка поръчка по имейл от потребителя и автоматично, без да се налага дадена информация да бъде въвеждана ръчно, да проверява наличността на инвентара, за да е сигурно, че стоката е налична. При всички случаи бързата поръчка показва многобройни предимства за собствениците на онлайн магазини и техните клиенти.

Ето пет причини, поради които клиентите обичат да залагат на тази опция.

Използване на най-достъпните инструменти

Търговците могат да развият конкурентно предимство, като направят безпроблемно за техните партньори изпращането на поръчки, но партньорът обикновено предпочита да купува. Доста често търговците изискват от търговския партньор да поръча чрез B2B портал, но дали порталът наистина е оптималният начин за сключване на повече сделки?

Не винаги, защото това може да доведе до влагането на прекомерно много усилия.

Порталите често не са най-доброто предложение при правене на поръчка, тъй като търговският партньор трябва да влезе (да се регистрира, запомни парола), да се ориентира в огромен каталог на продуктите и да направи поръчката ръчно. За търговски партньор изпращането на бърза поръчка може да отнеме 10 минути или повече. Това звучи изключително нелогично, като се има предвид колко заети са хората в бизнеса. Няма нищо по-нормално от това процесът да бъде възможно най-улеснен, нали?

Да, порталите имат своите предимства, особено за нови клиенти, които все още не знаят точно какво искат да купят. Това им позволява да разгледат каталога ви. Но конвенционалната бърза поръчка е отговора за търговците, които искат да предложат опростено изживяване при работата на заетите си партньори.

Без ръчно въвеждане

Един от проблемите с поръчките по имейл е, че могат да бъдат много объркващи, затова е по-добре да продавате или купувате стоки по телефона или чрез мобилно приложение. Получаването на 20 имейла на ден, съдържащи информация за поръчки, обикновено означава, че служителите във фирмата за доставки трябва да отворят системата си (платформа за електронна търговия, счетоводна система или ERP) и да въведат ръчно всяка поръчка. Звучи излишно и нерентабилно най-вече.

Спестено ценно време

Бързата поръчка ви позволява да си спечелите още ценно време, което да посветите на ключовите събития в бизнеса ви, независимо от коя страна на „барикадата“ се намирате. В търговията времето може да бъде всичко, от което се нуждаете.

Отдих от пощенската кутия

Традиционните методи на доставки ви „приковават“ за електронната поща 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Когато сте собственик на фирма за доставки или работите с такава и позволявате на поръчките да достигнат директно до интелигентни системи за управление, нещата ще се случват много по-бързо, лесно и евтино. Вместо постоянно да опреснявате входящата си поща, търсейки ключови поръчки, можете просто да изтеглите отчета от системата си и да проверите всички получени заявки. След това можете да се справите с изумителна лекота. Както вече казахме, бързата поръчка е по-ефективен начин за управление на поръчки.

Имейлът все още е полезен

Електронната поща заема по-голямата част от нашите дигитални взаимодействия с други лица. Въпреки най-добрите усилия на Slack и други инструменти за чат, имейлът е асинхронен и просто върши работата добре. Вашите клиенти и партньори го харесват, защото с него те могат да извадят и обработят дадена поръчка, когато това е най-удобно за тях.

Вместо да чакате за някое обаждане на задържане или да се налага да бъдете на разположение във всеки един момент, за да обработите поръчка, имате шанса да насърчите клиентите си да използват имейл.

Всички тези предимства определено говорят много за ползата на бързата поръчка като услуга и намекват, че тя тепърва ще се развива и усъвършенства – и то не само в онлайн търговията. За да бъдем максимално коректни обаче, ще споменем и потенциалните недостатъци, които биха могли да се появят при изпълнението на такава.

Някои рискове на бързата поръчка

Ако сте собственик на бизнес, който доставя продукти до своите клиенти, най-сериозният риск е свързан с капацитета. Това дори е нещо много очевидно. Ако трябва да изпълните няколко големи поръчки в един ден, е добре да сте сигурни, че имате достатъчно от стоката си на разположение, защото в противен случай запасите ви могат да се изчерпат твърде бързо.

В някои случаи, ако сте начинаещи в бизнеса си или пък организационните умения леко ви куцат, има риск ефективността ви да пострада. Ако не управлявате бизнеса си за бързи доставки достатъчно разумно, ако персоналът ви също не е свикнал с такова темпо на работа и това се отразява на продуктивността и качеството на работа, със сигурност трябва да се замислите дали сте готови да работите на толкова високи обороти. По-добре би било за момента да забавите темпото, а след като се чувствате уверени във възможностите си, да започнете да приемате по-големи и по-отговорни поръчки от вашите клиенти.

Не забравяйте, че изпълняването на такъв тип услуга изисква наистина добра координация в целия екип и отлични познания в областта на търговията, както и умение за реагиране в критични и напрегнати ситуации.

Как да процедирате в бизнеса си

Бързата доставка определено привлича клиентите със своите солидни преимущества, но трябва да знаете, че по принцип купувачите искат да разполагат с множество начини да купуват с ваша помощ. Ето защо трябва да им дадете опции и да им помогнете да разберат какво означава всяка една от тези опции – за да знаят коя от тях съответства на предпочитанията им.

Бързата поръчка е начин да използвате класическия, но по-скоростен начин за покупко-продажба или да я превърнете във високотехнологично, красиво, интегрирано и автоматично преживяване за вас и вашите клиенти. Претеглете внимателно всички плюсове и минуси на този тип услуга и разберете дали и доколко тя е подходяща за вас и за партньорите ви, за да бъдат и двете страни максимално удовлетворени.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP