Пазарни дялове на търсачките по света

Често маркетолозите се фокусират единствено върху Google, когато се борят за трафик. Без съмнение, когато говорим за SEO, разговорите се въртят около теми като „Какви са алгоритмите на Google за класиране на уебсайтовете“, „Как да класираме уебсайта си на първо място при търсене в Google” и т.н. Едва ли по време на тези дискусии някой пита: „Добре, а как да се борим за трафика на Bing?“

Нищо изненадващо.

Google безспорно е най-популярната търсачка, с над 70% от пазарния дял. Но тази популярност я прави и най-предизвикателната търсачка, на която една интернет страница иска да се класира високо. Помнете, че може да ви липсват критични опции за трафик, ако пренебрегнете другите си възможности.

Ще споделим с вас топ търсачките през изминалата 2018 г., за да можете да обсъдите и тях по време на следващата си SEO среща и заедно с партньорите си да намерите и някои други потенциални източници на трафик.

Google

С над 70% от дела на пазара за търсене, Google, както вече казахме, е най-популярната търсачка. Освен това тя улавя почти 85% от мобилния трафик. Нищо чудно, че онлайн търговците се фокусират именно върху нея! Високият потенциал за трафик прави Google жизнеспособна опция, когато се стремим да регистрираме органично или платено търсене.

Плюс това, последните промени в алгоритъма на Google имат за цел да изпълнят нуждите на потребителите директно в Google, така че не е необходимо да щракват върху никакви допълнителни връзки. Тези промени и популярността на Google може да ви затруднят да окупирате целия трафик към уебсайта си, защото много конкуренти във вашата ниша сигурно вече правят това.

Bing

Bing, най-големият конкурент на Google, събира грубо около 33% от търсенията. Изключително популярен е в САЩ заедно с Yahoo. Страниците за търсене на Bing изглеждат забележително подобни на тези на Google, със същите категории и подобен бял фон, със сини връзки и зелени URL адреси. Въпреки това, Bing предлага допълнително „Награди“ – програма, която ви дава точки, когато търсите или пазарувате по интернет, и след това ви позволява да осребрите тези точки за подаръци, отстъпки и други.

Baidu

Baidu е най-голямата търсачка в Китай, улавяща над 75% от пазара за търсене в азиатската държава. Тя изглежда подобно на Google (освен че борави с мандарин), с бял фон, сини връзки и зелени URL адреси. Подобно на Google, Baidu има за цел да включи по-богати функции в списъка си.

Ако се интересувате от привлекателността на азиатския пазар, Baidu е добър вариант за вас. Въпреки това търсачката цензурира някои изображения на продемократични уебсайтове, например, така че ако сравнявате резултатите от търсенето, в Google ще намерите по-изчерпателен списък с резултати.

Yahoo!

 

Несъмнено това не е най-лъскавият интерфейс на търсачка, който можем да видим, но Yahoo въпреки това е на четвъртото място в нашия списък, с малко над 3% от световния пазарен дял. Yahoo се захранва от Bing, резултатите от търсенето са невероятно сходни между двете търсачки. Въпреки това, тя все още е важна търсачка сама по себе си с над 600 милиона потребители месечно на мобилни устройства и един милиард потребители общо.

Yandex

Ако се стремите да улавяте руски трафик, Yandex е най-добрият ви залог с 65% от общия руски трафик за търсене. Yandex е популярен и в Украйна, Казахстан, Турция и Беларус. Търсачката е достъпна на английски и на кирилица. Плюс това, тя предлага услуга за съхранение в облак, така че потребителите могат да търсят своите файлове от лентата за търсене на Yandex.

Ask.com

С 0.35 на сто от трафика за търсене, Ask.com със сигурност е по-скромен вариант в сравнение с популярността на Bing и Yahoo. Независимо от това, Ask.com, по-рано Ask Jeeves, е уникален поради формата на въпросите и отговорите си.

Докато повечето от спонсорираните резултати от търсенето на Ask.com се захранват от Google, тази търсачка си има оригинален алгоритъм, който благоприятства експертизата по дадена тема над популярността. Освен това, Ask.com предоставя някои уникални функции, като например „интелигентни отговори“, които използват естествен език, за да отговорят на нечия заявка за търсене.

DuckDuckGo

Ако не се притеснявате от насочените реклами или не искате вашето търсене да се съхранява, може да искате да изпробвате DuckDuckGo, който се рекламира като „Търсачката, която не ви проследява“. Да, тя не проследява, събира или съхранява никаква информация, така че да сте в безопасност да търсите обувки, без да се чувствате бомбардирани от последващи реклами на такива. Заслужава да се отбележи, че все още има реклами на DuckDuckGo – просто не персонализирани.

Освен това DuckDuckGo има чист интерфейс и само една страница за търсене, което улеснява навигацията от другите търсачки.

В крайна сметка е важно да се имат предвид алтернативните възможности за трафик освен Google, когато се създава SEO стратегия. Диверсифицирайте разумно източниците си, защото така е по-вероятно да заемете първа страница в резултатите от търсенето и да сте в по-добра позиция да намерите наистина идеална целева аудитория.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP