Приложения за управление на репутацията в социалните мрежи

Управление на репутация в социалните мрежи

Знаете ли какво говорят хората за вас, каква е вашата репутация в социалните мрежи? Проверявате ли ежедневно социалните мрежи и дали името ви се споменава там? Отрицателните отзиви и коментари за вашата фирма могат да бъдат сериозно предизвикателство. Ето защо в тази статия ще споделим пет инструмента, които ви помагат да наблюдавате какво казват хората за вашата фирма, продукти и персонал.

 

Защо трябва да извършвате мониторинг на вашата репутация в социалните мрежи?

Отнема време, усилия и сложна стратегия да изграждите солидна фирмена репутация в социалните мрежи. Но всичко, което сте градили в продължение на години, може да бъде сринато само за няколко часа, ако в социалните мрежи се появят твърде неприятни за вашата фирма публикации. Отрицанието се разпространява бързо като горски пожар, особено в среда, която е отворена 24 часа в денонощието. И която се наблюдава от милиони потребители. Всяко онлайн съдържание, положително или отрицателно, има значение за начина, по който хората гледат вашия бизнес.

83% от потребителите казват, че онлайн рецензиите влияят върху техните възприятия за компаниите, а други 80% съобщават, че отрицателните онлайн коментари променят решението им за закупуване (източник: eMarketer.com). С толкова много рискове е важно да наблюдавате ежедневно репутацията на фирмата си в социалните мрежи. Споделяме с вас 10 инструмента, които улесняват тази задача. Сред тях има някои безплатни, както и такива, които изискват малка инвестиция, но пък си струват вложените средства.

#1: IFTTT

If This Then That (IFTTT) автоматизира прости онлайн задачи, като използва един от най-основните принципи: Ако това се случи, направете това. IFTTT ви позволява да създадете правила (наречени рецепти) за всичко, като получавате най-новите актуализации като текстово съобщение за автоматично изпращане на снимки на Instagram в Twitter (или друга платформа). Има забавни и професионални приложения.

Можете да създадете рецепта, като изберете канал за задействане (частта “ако това се случи”) и канал за действие (частта “направете това”). За да следите какво казват хората за вашата фирма, създайте рецепта, която сканира RSS емисии на важни уебсайтове в индустрията. Така ще получавате ежедневна информация по имейл с резултатите.

За да настроите тази рецепта, кликнете върху Create в лентата с инструменти. Изберете иконата на канала за задействане и след това натиснете New. Завършете полето за задействане, като въведете ключови думи или фрази и URL адреса на емисиите на уебсайта, който искате да наблюдавате. Кликнете върху Create. За да създадете канала за действие, кликнете върху синия бутон. На страницата Choose Channel Action щракнете върху иконата Email, след което върху Send me e-mail. Можете да персонализирате темата и текста на вашия имейл. Кликнете върху Create Action и Create Recipe и сте готови.

#2: Me on the Web

Инструментът Me on the Web ви уведомява, когато се появят лични данни в мрежата. Това е удобно, ако искате да наблюдавате споменавания за определени служители на компанията или за висши служители, което ще ви помогне да управлявате репутацията си в социалните мрежи.

Този метод е лесен за използване, но имате нужда от съществуващ профил в Google. За да настроите предупрежденията, кликнете върху Stay current with web alerts, въведете думите си за търсене в текстовото поле и кликнете върху Аdd. Можете да настроите толкова думи за търсене, колкото искате. Имате също така възможност и да избирате колко често да получавате сигнали за всяка от посочените думи.

#3: Ice Rocket

Ако искате незабавно да търсите блогове, Twitter и Facebook за конкретни неща, IceRocket е инструментът, от който се нуждаете. Той не изисква от вас да създавате профил и е лесен за използване. Просто въведете своя термин(и) в полето за търсене и изберете канала, който искате да търсите: блогове, Twitter, Facebook или всички.

Това, което сте счита за изключителна полза при IceRocket, е неговата широка гама от опции за филтриране, които персонализират резултатите от търсенето. Например, можете да търсите блогове, ограничени до определени автори, или да филтрирате търсенията в Twitter чрез хаштагове, текст или връзки.

#4: Topsy

Topsy е мощен инструмент за търсене в Twitter. Използвайте го, за да откриете влиятелни имена и думи, свързани с вашата индустрия и компания. Важно е да наблюдавате влиятелните хора, за да разберете какво говорят те за вас или за индустрията ви като цяло. Въведете тема (или ключови думи) в полето за търсене и кликнете върху раздела Influencers в лявото меню.

Наблюдавайте оценката за вашата фирма или ниша, като изберете период от време в лявата странична лента. Първото поле показва цялостното чувство, свързано с темата или ключовите ви думи за този период от време. Използвайте всички опции на Topsy (т.е. социално търсене, социални анализи и социални тенденции), за да сте в крак с настроенията към вас и вашите конкуренти, както и за всякакви обширни дискусии около бранша, с който се занимавате.

#5: Social Mention

Този интрумент показва резултати, основани на настроението на социалните медии около вашата компания. Можете да наблюдавате няколко сайта на едно място и дори да разберете кои ключови думи използват хората, когато говорят за вашата фирма.

За да настроите мониторинга на Social Mention, въведете думите си за търсене в текстовото поле и изберете канал (напр. блогове, микроблокове, изображения, видеоклипове или отделни въпроси). Можете да сортирате резултатите по дата, източник и време.

Social Mention има редица инструменти за търсене в реално време и полезна статистическа лента. Статистиката включва отзиви, най-популярните ключови думи, най-популярните потребители, най-популярните хаштагове, последното споменаване и други. За да направите мониторинга още по-лесен и по-малко времеемък, настройте търсенето на RSS емисии и поискайте да получавате съобщения по имейл, като кликнете върху съответната икона в дясната странична лента.

#6: Talkwalker

Talkwalker ви позволява да се впуснете в по-дълбоко в управление на репутацията си в социалните мрежи. Бързо намирате отзиви за марката, продуктите или услугите ви през последните 7 дни и научавате какви публикации, туитове и статии създават дискусии за вашата марка.

Обхватът на данните обхваща както социални мрежи, така и над 150 милиона уебсайта за пълно разбиране на репутацията на марката в социални мрежи, новинарски сайтове, блогове, форуми и други. Няма ограничения за броя търсения, които провеждате – резултатите се появяват за секунди. Това означава, че можете да наблюдавате онлайн репутацията си в реално време.

#7: Go Fish Digital

Функцията за търсене на оплаквания Go Fish Digital ви позволява да извършите търсене в Google за отрицателни отзиви на над 40 уебсайта наведнъж. Можете да проверите какво се казва за вашата марка и да намерите лесно цели ревюта. Не забравяйте да го проверявате от време на време, за да сте сигурни, че нищо ново не е излязло и името ви е в безопаност.

#8: Review Trackers

Този инструмент ви дава възможност за преглед на 80+ сайтове и източници. Той събира всички отзиви за вас в едно табло за управление и изпраща съобщения по имейл, за да ви информира за всички новости възможно най-бързо. Функцията открива модели в отзивите на клиентите и ви позволява психологически поглед към нагласите на потребителите.

#9: Know Em

Know Em съществува още от 2009 год., но все още е актуален помощник на онлайн бизнеса. Услугата ви позволява да проверите кой и кога говори за вас в 330+ социални медии и новинарски сайтове. Според създателите на интрумента, Know Em отговаря на истинската нужда от предприятия, марки и събития, които искат да играят сериозно в света на социалните медии.

#10: Yotpo

Докато повечето от другите инструменти тук се отнасят до мониторинга на марката, Yotpo е услуга, която се фокусира върху нещо, което може да ви помогне да подобрите репутацията си в социалните мрежи – насърчаване на клиентите да пишат положителни отзиви. Налични са както платена, така и безплатна версия.

Безплатната версия, Yotpo lite, ви позволява да генерирате имейли със заявки за ревю, като автоматично ги изпращате след покупка. Платената версия предлага много повече опции в зависимост от избрания пакет, но включва такива, които ще ви помогнат да покажете отзивите чрез социални медийни кампании.

 

Обобщение

Мониторингът на репутацията в социалните мрежи на вашата компания е ежедневна задача, която далеч не е за пренебреване. Най-вероятно искате да бъдете сигурни, че незабавно ще виждате всички проблеми, които се появяват около вашата фирма и инструментите, които обсъждаме в тази статия, ще рационализират вашите усилия.

Ако случайно откриете отрицателни коментари за вашата фирма, продукти или служители, важно е да реагирате бързо. Никога не игнорирайте негативните и мнения и винаги отговаряйте по професионален начин. Бъдете решителни и прецизни в работата си, за да се справяте лесно с всяко предизвикателство и за да останете в съзнанието на потребителите като лоялна фирма.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.