Създаване на онлайн магазин – всички стъпки от-до

онлайн магазин, как се създава, съвети и тактики

Все повече изследвания показват с какви бързи темпове се разраства онлайн бизнесът в глобален мащаб. И това има смисъл. Местните магазини на дребно, създателите на ръчно изработени продукти и дори блогърите вече продават своите стоки и услуги онлайн.

Но какво разделя успехите от неуспехите? Освен всичко друго, стратегия и отличен уебсайт могат да допринесат значително за цялостната висока оценка на собствениците на фирми. Ако искате да научите как да създадете успешен онлайн магазин, сте на правилното място. В настоящата статия ще разгледаме създаване на онлайн магазин с всички базови стъпки от-до.

Определете вашия продукт

Естествено, първо ще ви е необходим продукт, който да продавате, преди да започнете  със –  създаването на онлайн магазин.  Направете някои проучвания, за да се уверите, че продуктът ви е жизнеспособен. Има ли вече пазар за него?

Ако вече съществува утвърден пазар, помислете дали това, което предлагате, е достатъчно уникално, за да влезе в него. Ще можете ли да се състезавате с настоящите си и бъдещи кокуренти?

Помислете за ценообразуването

Ценообразуването може да бъде един от най-трудните аспекти при стартиране на нов бизнес. Ако цената е твърде ниска, ще загубите пари или просто ще поддържате средно ниво – което няма да си струва времето и усилията, които сте вложили в онлайн магазина си. Ако цената е твърде висока, няма да реализирате достатъчно продажби и пак рискувате да загубите пари за цялото начинание.

За да разберете кое е разумното ценообразуване, трябва първо да определите финансите на вашия бизнес. Това включва:

  • цената на материалите, които са нужни, за да произвеждате продукта си
  • уеб хостинг за вашия сайт за електронна търговия
  • данъци
  • доставки
  • допълнителни разходи за маркетинг и реклама
  • и други.

След това помислете каква печалба искате да достигнете.

Вижте разходите за доставка

Ако продавате физически продукт, как ще го доставяте на клиентите? Вашият импулс може да бъде прехвърлянето на пълната цена на доставката на клиента, както много онлайн магазини избират този маршрут. Важно е да се отбележи обаче, че разходите за доставка могат да окажат силно психологическо въздействие върху потребителите. 44% от тях заявяват, че са изоставили онлайн покупка именно поради високите разходи за доставка.

Вместо това помислете за предлагането на някои от алтернативните методи – като безплатна доставка без условия или безплатна доставка при поръчки с минимална стойност – над 50 лева, например.

Изберете вашия уеб хостинг за електронна търговия

Когато става въпрос за електронна търговия, имате две възможности: да използвате пазар, който вече съществува, като Etsy или Amazon, или създаване на онлайн магазин и марка, която е изцяло ваша.

Ако искате уебсайт и марка, които са ваши собствени, можете да избирате между разични уеб хостинг платформи. Те улесняват намирането на съвместими опции за уеб хостинг на електронната търговия. По този начин можете да насочите хората към youronlinestore.com.

Софтуерът за електронна търговия, като Magento, да речем, ще ви улесни да посочите продуктите си, да зададете цената си и да добавите пазарска кошница към уебсайта. Това позволява целият този формален процес да бъде интуитивен както за вас, така и за вашите клиенти, така че да можете просто да се съсредоточите върху продажбите и другите съществени компоненти на вашия бизнес.

Изберете име на домейн и марка

Това е забавната част за собствениците на фирми. Просто помислете какво ще кажат клиентите ви, когато говорят за този страхотен нов продукт, който току-що купиха от…? Попълнете празното място с марката си.

Изберете букви и фрази, които намекват нещо за продуктите, които ще продавате, както и такива, които означават нещо за вас. И не забравяйте да спазвате дистанция от имена, които вече са защитени с авторски права от други фирми.

Изградете уебсайта си за електронната търговия

Много хостинг платформи могат да направят поне част от тази стъпка по-лесна, като предоставят на предприемача поддръжка и идеи за сайт за търговия, без да се налага да започвате от самото начало. На този етап ще трябва да се занимавате и с писането на уеб копие, което описва вашите стоки и помага да се убедят посетителите на сайта да купуват.

След като настроите сайта си, трябва да направите нещо повече от това просто да добавите продуктите си в него. В допълнение към продуктовите страници, разработването и планирането, вашият онлайн магазин трябва да включва и следните страници:

  • начална, на която се намират ежеседмични оферти
  • една страница с кратко описание на това, което правите
  • страница за контакт или обслужване на клиенти, за да могат клиентите лесно да достигнат до вас
  • блог, в който публикувате полезни статии и новини от бранша.

Освен тези страници, ще трябва да разгледате темата на уебсайта си, допълнителните функционалности, Google Analytics и всички други практически аспекти, които ще ви помогнат да създадете успешната си интернет платформа.

Настройте профила за плащане

Онлайн магазините се нуждаят от начин да получават пари – по-конкретно, начин да получават плащания с кредитни карти. Затова ако създавате на онлайн магазин ще се нуждаете от профил за плащанията. Имате опции, вариращи от големи, познати търговски марки като Chase и PayPal до такива, които са по-фокусирани върху малките фирми, като BluePay и PaySimple. Ще трябва да заплатите малка такса, за да получавате парите си, но клиентите ви ще оценят удобството за плащане, което им предоставяте. Таксите при всички случаи ще си заслужават.

Получете своя SSL сертификат

Когато създавате сайта си, уверете се, че сте получили SSL сертификат. Този сертификат осигурява криптирана връзка между клиентите и вашата система и по този начин техните чувствителни данни като номера на кредитни карти, адрес и други са защитени. Изключително важно е личната информация на клиентите ви да е в безопасност.

Старт на продажбите

Сега е време да започнете да печелите пари. След като сте създали онлайн магазина и сте го стартирали, трябва да започнете да мислите за промоциите. Добре е да помислите за маркетингова стратегия, която включва реклама извън сайта, SEO оптимизация, управление на профили в социални медии и други.

Планирайте маркетингова стратегия

Уверете се, че използвате уеб анализ на сайта си, като зададете ясни цели и показатели, за да разберете по-добре възвръщаемостта на инвестициите си. Решете дали трябва да наемете PR специалист, за да ви помогне да повишите рекламността на бизнеса си. Помислете как можете да използвате имейл маркетинга, за да популяризирате на магазина си за електронна търговия и да привличате клиентите да купуват отново от вас.

Защитете бизнеса си

Направете необходимите стъпки, за да защитите своя магазин за електронна търговия, особено от хакери, които биха могли да нарушат сигурността и да подкопаят доверието на вашите клиенти. Внимавайте за измамни поръчки и проверете дали използвате необходимите предпазни мерки, за да ги предотвратите, като проверка на CVV, проверка на адресите и дори блокиране на поръчки от избрани държави.

Заключение

Физическият бизнес вероятно ще бъде винаги наоколо, но интернет дава на потребителите достъп до по-голям набор от продукти и услуги. Сега светът има достъп и до вашите продукти и услуги. Възползвайте се от огромните предимства, които ви предоставя мрежата. Можете да стартирате бизнес една идея по-лесно, а освен това имате на разположение хиляди материали, от които можете да си набавите информация за всичко, което трябва да знаете и можете.

Имате също така достъп до обратна връзка от клиентите ви, така че те могат да бъдат насоката ви от първо лице за пропуските, над които трябва да поработите, и за предимствата, заради които бивате оценени от потребителите. Да продаваш в интернет вече е наука от сложни и постоянно променящи се алгоритми, но в крайна сметка знанието е налице, когато сте достатъчно амбицирани да предложите висококачествени продукти и услуги.

Това са най-важните първи стъпки при създаване на онлайн магазин , но неговата поддръжка е непрекъснат процес, който ще изисква още много време, разходи и внимание от ваша страна, за да работи пълноценно. Не спирайте да се информирате за всичко, за което трябва да положите усилия, когато искате успешно да се настаните в продажбите по интернет. Знанието е сила, която може да ви отведе по-далеч, отколкото някога сте предполагали.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP