Тайните на успешния онлайн магазин през 2018 година

кои са тайните на един успешен онлайн магазин

Решението ви да пренесете своята бизнес идея онлайн е много добро, така че поздравления за това. В днешно време по-голямата част от търговските битки се водят именно в мрежата, където можете да промотирате вашата марка сред повече потребители и то чрез най-различни механизми. Търговията в интернет, обаче, може да бъде истинско изкуство – или дори наука. Вашият успех зависи от многобройни фактори, на които сме се спирали и ще продължаваме да коментираме в много от материалите, достъпни в нашия блог. А този път решихме да споделим 5 от тайните на успешния онлайн магазин през 2018 година, ако възнамерявате да стартирате сега или пък да дадете глътка свеж въздух на вече съществуващия ви бизнес.

Тайна # 1: Работете

Продажбата на продукти онлайн представлява уникална възможност заради огромната гама от клиенти, до които можете да достигнете. Но помнете: милионите потенциални клиенти, до които можете да достигнете, вероятно виждат и стотицити други конкурентни уебсайтове, които също упорито се борят за вниманието им.

Първо трябва да насочвате трафика към сайта си, след което да предлагате чудесно обслужване и страхотни продукти. Добрата новина: вашите разходи за продажба на продукти онлайн са значително по-ниски от откриването на физически магазин.

Първата тайна е много проста – вършете работата, която трябва да се свърши. Нещата вероятно ще се движат бавно, когато започнете, но колкото повече време и усилия сте вложили в създаването и популяризирането на онлайн магазина, толкова повече продажби ще отчитате след това, толкова по-успешен онлайн магазин ще имате. Имайте предвид, че ще трябва да изградите няколко канала за маркетинг на продуктите си. Социалните медии, съдържанието, SEO оптимизацията и платената реклама изискват време и малко работа всеки ден.

Тайна # 2: Изберете правилната ниша

Първият въпрос, който повечето хора се питат при започване на нов бизнес, е какво всъщност да продават. Не е задължително да има правилен или грешен отговор, но пазарната ниша, в която искате да навлезете, е от жизненоважно значение за успеха на вашия онлайн магазин. В по-малките ниши ще има по-малко конкуренция, което ви дава по-добър шанс да се свържете с потенциалните купувачи бързо и лесно. От друга страна, броят на клиентите няма да бъде толкова висок, както при масовата търговия. Отделете си известно време за мисли за най-подходящата за вас ниша и начините да се наложите в нея по възможно най-добрия начин.

Помислете за ролята, която местоположението играе при продажбата на продукти онлайн. Ще трябва да включите разходите и логистиката на доставката при планирането. Имайте предвид, че цифрови продукти като софтуер, музика и електронни книги могат да се продават на международно равнище и да се доставят незабавно, като по този начин имат леко различна структура на разходите.

Тайна # 3: Улеснете купувача да пазарува

Посетителите на вашия уебсайт или блог обикновено имат кратък обхват на внимание, така че разполагате с около 10 секунди, за привлечете вземете вниманието им, когато за първи път посетят вашата страница. Не поставяйте препятствия по пътя им.

Трите златни правила са:

  • Не принуждавайте посетителите да се регистрират, когато посещават за първи път уебсайта ви.
  • Не правете навигацията на уебсайта или блога си сложна за използване. Поставете карта на сайта в горната част и я поддържайте.
  • Не позволявайте поръчките да отнемат дълго време на клиентите и не се опитвайте да събирате твърде много информация от купувачите. Колкото повече стъпки и въвеждане на данни изисква поръчката, токова повече клиенти ще се отказват от покупката си.

Голяма част от софтуера за електронна търговия не е лесен за използване от гледна точка на купувача. Съвет: опитайте да закупите продукта си като потенциален купувач. Можете ли да го направите бързо и лесно, без да мислите твърде много? Ако ви е трудно, вероятно няма да искате да завършите тази поръчка.

Тайна # 4: Предлагайте страхотно обслужване на клиентите

Когато потребителите помислят за закупуване от уебсайт, те търсят спокойствие и сигурност. Помогнете им да пазаруват с увереност.

Факт: Новините за лошото обслужване на клиентите достигат повече от два пъти до повече уши, отколкото похвалата за добро обслужване.

Една техника в този ред на мисли, независимо дали онлайн бизнесът ви е за ръчно изработени бижута или строителни материали, е да предложите гаранция, че ако клиентът не е удовлетворен, може да върне стоката без въпроси и с минимални усилия и разходи.

Друга важна стъпка е да покажете, че сайтът ви е защитен и потвърден от надеждни трети страни като Symantec или McAfee. Ако планирате да боравите с информация за кредитни карти, вашият уебсайт или блог ще трябва да бъдат качени на сигурен сървър. Длъжни сте да гарантирате на потребителите, че, избирайки да пазаруват от вас, те няма да станат жертва на хакерски атаки и да претърпят огромни загуби след това.

Също така, ако продавате онлайн /цифрови продукти, доставката трябва да бъде автоматизирана. Ако предлагате физически продукти, бързата доставка е много важна, тъй като предоставя на купувача възможността да проследява пратката си и да я получи за 1-2 дни. Навременната доставка е огромен стимул за клиентите да пазаруват именно от вашия уебсайт.

Тайна # 5: Популяризирайте магазина си

Един успешен онлайн магазин, уебсайт или блог трябва да може доведе до повече трафик и продажби. Неговата мисия е да привлечете хора на ваша територия и да ги убеди, че трябва да извършат покупка.

Препоръчително е да инвестирате значителна част от времето и енергията си всяка седмица, за да се популяризирате. Опитайте да напишете подходящи статии или публикации в блога си или да откриете възможности за публикуване в други уебсайтове, които потенциалните ви клиенти ще посетят. Съсредоточете се върху това, да накарате потенциалните клиенти да влязат във вашия уебсайт. Използвайте Google Analytics, за ​​да видите кои източници привличат най-перспективните клиенти. И кои посетители стават най-значимите купувачи.

Техниките, които помагат на уебсайта ви да се показва по-високо в резултатите от търсенето, се наричат ​​оптимизация за търсачки или SEO (search engine optimization). Този процес е създал цяла индустрия и е обект на отделни публикации, които можете да откритете в блога ни. Можете също така да отделите средства за рекламиране на уебсайта си в търсачките или други уебсайтове – това се нарича search engine marketing (SEM) или pay per click (PPC). Двете големи рекламни мрежи са Google AdWords и Facebook Ads.

Насърчавайте клиентите си да посещават редовно вашия онлайн магазин, като регулярно актуализирате съдържанието в него и постоянно изпращате на посетителите подходяща информация за промоции, нови продукти и други. Накарайте клиентите си да споделят връзки в своите профили в социалните медии. Не забравяйте, че не просто искате от тях да направят покупка, а и да споделят вашия онлайн магазин със своята мрежа от приятели – личните препоръки и коментари могат да бъдат изключително ценни и да се превърнат в незаменим източник на нови клиенти.

Последният ни съвет е да бъдете търпеливи. Отнема много време и усилия, за да се изгради аудитория и да се създаде успешен онлайн магазин, но не се отказвайте. Това е предизвикателство, което ще ви се отплати богато за всички усилия и безсънни нощи, които сте му посветили. Вие добре знаете, че нищо в живота или бизнеса не идва даром и наистина трябва да се потрудите сериозно, за да навлезете в онлайн бизнеса като име и марка, а след това да се разраствате и да поддържате нивото, което вече сте достигнали. Интернет дава огромни възможности и ако сте упорити и достатъчно компетентни за това, което се изисква от вас, успехите няма да закъснеят. Надяваме се, че нашите малки тайни за успешен онлайн магазин през 2018 година ще ви помогнат да превърнете мечтите си в реалност.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.