Тенденциите в SEO през 2020 година

Имате нужда от SEO, ако искате да се задържите на върха на електронната търговия и да надделеете над конкурентите си. Постоянно се появяват  нови и нови уебсайтове и онлайн конкуренцията  става все по-ожесточена.

Вероятно вече знаете, че SEO (Search Engine Optimization) наричаме процеса на повишаване на качеството и количеството на трафика на даден уебсайт, чрез увеличаване на видимостта му за потребителите на търсачките. Уебсайтовете трябва да отговарят на специфични изисквания, зададени от технологични гиганти като Google, така че винаги да излизат на първо място в резултатите от търсенето, а оттам да трупат и повече печалби.

Желателно е да знаете какви SEO тенденции са на хоризонта, за да можете адекватно да актуализирате уебсайта си. Така ще  си гарантирате, че повече клиенти ще Ви намерят в интернет.

От сега ще Ви издадем, че тенденциите от миналата година не са се променили особено. Голямата новост, за която всички SEO специалисти говорят, е последният ъпдейт, който Google лансираха съвсем наскоро. Той се нарича Bidirectional Encoder Representations from Transformers, или  казано накратко – BERT.

От технологичния гигант определят BERT като “най-големия скок напред в последните 5 години” и един от най-съществените в историята на Search досега. Ако все още не сте имали възможността да се запознаете с него, вероятно вече се питате какво го прави толкова специален. Предназначението на ъпдейта е да помогне на Google да разбере по-добре нюансите и контекста на думите, които потребителите използват, когато правят своите заявки. По този начин търсачката ще предоставя на своите потребители още по-релевантни резултати, което е и нейната основна мисия. 

На този етап BERT ще окаже влияние, променяйки резултатите, само на 10% от всички заявки, направени на английски език в САЩ. Амбициите на неговите създатели са в бъдеще той да разбира не само английски, но и всички останали световни езици.

Другият важен въпрос, който вълнува SEO специалистите и собствениците на уебсайтове, е как могат да ги оптимизират за BERT. Отговорът е, че няма специфични действия, които трябва да предприемете, освен да продължите да оптимизирате сайта за Вашите потребители. Трябва да знаете какво те търсят, какви са техните интереси и на тази база да създадете качествено и актуално съдържание, което да отговори на техните очаквания.След като вече знаете новостите, ето какво можете да очаквате през следващите 11 месеца.

Изкуственият интелект е новата норма

Изкуственият интелект (AI) е една от най-важните технологии днес и се използва в голямо разнообразие от индустрии за създаване на уникални, персонализирани преживявания за потребителите.

Компании като Google използват изкуствен интелект, за да предоставят по-добри резултати от търсенето на своите потребители, както вече Ви споменахме.

Но как работи изкуственият интелект? Без да се задълбочаваме в тромавите технически дефиниции, изкуственият интелект прогресивно научава характеристиките на това, което прави публикуваните статии ценни или не.

След това AI автоматично класифицира тези уеб страници и определя тяхното класиране – с много добра точност. Това вече е реалност, която в бъдеще ще направи така, че търсещите машини максимално добре да разбират естествения език, които хората използват, комуникирайки помежду си.  

SEO тенденциите

Сигурността е задължителна

Безопасността на потребителите е друга тенденция, която изглежда така, сякаш няма много общо със SEO. В действителност обаче, тя е много важна за потребителското изживяване на уебсайта. Ако потребителят не се чувства сигурен при посещение на уеб страница, има голяма вероятност да я напусне много бързо. 

Затова е необходимо да активирате HTTPS протокола за Вашия сайт. Той предоставя на хората сигурна връзка, която е криптирана и удостоверена. Според Google, HTTPS „помага да се предотврати нарушаване на комуникацията между вашите уебсайтове и браузърите на потребителите Ви.“

Изключително важно е да уверите потребителите си, че техните данни ще бъдат защитени, докато останат на страницата!

Гласово търсене

С нарастващата употреба на мобилни устройства, гласовото търсене се превръща в популярна тенденция сред интернет потребителите.

Гласовите търсения не се извършват  единствено през телефони, но могат да се правят и с домашни гласови асистенти като Amazon Echo, Samsung Smart TV, Google Home, Voice Pod и т.н.

Статистическите данни на най-голямата търсачка показват, че 27% от потребителите в световен  мащаб използват гласово търсене на мобилните си устройства. Прогнозите са, че този процент ще продължи да нараства през следващите години.  Това непременно ще повлияе  и на SEO, затова е добре да помислите как да оптимизирате сайта си за гласово търсене, иначе в бъдеще рискувате да загубите позиции в класирането. 

SEO тенденциите

Featured Snippets има значение

Google се разви доста през последните години, за да осигури по-добро изживяване при търсенето на потребителя, например чрез Featured Snippets. За да се възползвате от тази функция и да привлечете повече кликвания към уебсайта си, трябва да предоставите ясни отговори на често задавани въпроси на вашия уебсайт. 

Представените фрагменти се оценяват и подсилват до върха в зависимост от тяхното качество, което Google определя. Приемете насериозно тази тенденция, тъй като 54,68% от кликванията в Google произхождат от Featured Snippets. Важно е да отбележим, че те все още не се появяват в търсенето на български език. 

Mobile UX ще определи вашите резултати

Уебсайт, който няма мобилна версия, може да загуби повечето си потребители през следващите години, тъй като все повече хората избират удобството на търсенето от телефон или таблет. Затова мобилните уеб страници са тенденция, която ще се разрасне още повече през 2020 г. 

Да имате сайт вече не е достатъчно – интерфейсът трябва да бъде лесен за четене, да привлече вниманието на хората, да отговаря на техните въпроси или на поне да ги забавлява.

Вашите страници трябва да бъдат оптимизирани за мобилни устройства, ако не искате да изостанете от  Вашите конкуренти. И имайте предвид, че колкото по-високо сте в индекса на мобилните страници на Google, толкова по-видима ще бъде вашата страница.

Видеоклипове като източник на информация

Точно когато гласовите търсения стават много по-популярни, видеоклиповете в интернет също се покачват експоненциално. Проучвания от Google и други организации показват, че 6 от 10 души биха предпочели да гледат онлайн видеоклипове, отколкото телевизия. В много отношения изглежда, че YouTube вече се е превърнал в новата телевизия.

Настоящите потребители на интернет, особено по-младите, предпочитат да получават информация чрез онлайн видеоклипове, било то за академични цели или просто за забавление. Ето защо прилагането на онлайн видео трябва да бъде задължителен елемент за маркетинга на повечето фирми.

Качественото видео може да привлече много потребители, повярвайте ни. Освен това, има силата да задържи потребителите на сайта Ви за по-дълго, което се приема за положителен знак от търсачките.  

Инфлуенсърите трябва да се използват за SEO

Хората често се чувстват затрупани от натрапчиви реклами и търсят информация, на която могат да се доверят, заедно с автентични отзиви. Това доведе до нарастване на маркетинга на влиянието. Хората са много по-склонни да се доверят на уважаван и известен човек, отколкото на класическата реклама. 

На пръв поглед може да се чудите как това се отнася до SEO. Наемането или партньорството с инфлуенсъри обаче може да ви помогне да разширите обхвата на съдържанието си и да генерирате още повече трафик към вашия уебсайт. Те могат да ви помогнат да изградите ценни връзки.

Когато разработвате маркетинговата си стратегия, помислете какъв тип съдържание искате да създадат инфлуенсърите и как може то да се свърже обратно към Вашия уебсайт. И не забравяйте да си партнирате с личности, които са от значение за вашата индустрия и вашата аудитория. Ако те са авторитетна фигура със силно дигитално присъствие, може да постигнете значителен успех.

CTR и времето на престой ще станат важни фактори за класиране

Тъй като хората свикват със светкавични интернет връзки и лесен достъп до информация, честотата на кликване на уебсайта и електронната поща (CTR, Click-through rate) и времето на пребиваване ще има още повече значение за успеха на вашите SEO усилия. И двата показателя са важни, тъй като дават чудесен поглед върху удовлетвореността на търсещия в мрежата. 

Съдържанието с високо качество е по-важно от всякога

Онлайн рекламите продължават да работят за стимулиране на бизнеса, но ще видим, че те ще станат още по-скъпи през следващите години.  За съжаление няма гаранция, че клиентите ще отговарят на тези реклами. 

Ето защо, създаването на висококачествено съдържание е съществен елемент от ефективните SEO стратегии. Потребителите искат съдържание, което е подходящо, полезно и навременно, а Google и другите търсачки от своя страна Ви възнаграждават с по-високи класирания при търсене. 

Хората се насочват към търсачките с въпроси, а Вашата уеб страница трябва да предоставя отговори. Съдържанието трябва да е добре проучено и да следва логическа структура, която улеснява навигацията и четенето.

Информационните и стилистично издържани статии са единственият вид съдържание, който ще увеличи популярността на уебсайтовете през 2020 г. и след това. Това, което хората искат, е образователни текстове, доставени им в лесни за смилане форми, като публикации в блогове, видеоклипове, подкасти, инфографики и други.

SEO тенденциите през 2020

Потребителите изискват отлично преживяване

Колкото и да е добро съдържанието на сайта Ви, нищо от това няма значение, ако уеб страницата  не се зарежда бързо, или има сложен потребителски интерфейс.

Доказано е, че  потребителите напускат уеб страница, ако тя не се зареди за няколко секунди, което е много важен фактор в света на SEO. Всъщност, забавяне на времето за зареждане на страницата дори с 1 секунда, може да доведе до огромна загуба за вашия бизнес.

След като подобрите скоростта на страницата си,  трябва да се съсредоточите и върху потребителското изживяване. Навигацията трябва да е логична и лесна за разбиране. Не използвайте думи или жаргон, непознати за вашата аудитория. Дори да мислите, че нещо е креативно или умно, трябва да се поставите „в обувките“ на вашия посетител. Ще разбере ли той какво искате да кажете само за една секунда?

Ако отговорът е не, той просто ще излезе от вашия уебсайт.

Използване на различни търсачки

Понастоящем Google се смята за най-добрата интернет търсачка на разположение и тя непрекъснато актуализира своята платформа, за да подобри потребителското изживяване. Но има ли други, които се конкурират с Google?

Платформи като Amazon изискват да оптимизирате съдържанието си въз основа на техните стандарти, заедно с по-малки търсачки като YouTube, DuckDuckGo и Bing. Затова преди да публикувате съдържание на уебсайта си, уверете се, че можете да имате добра оценка на други платформи с активирано търсене.

Оптимизацията на търсачките е много важна за всеки бизнес, независимо в коя точно индустрия се намира той.

SEO е една цяла наука, от която успехът на вашата компания зависи пряко. Затова е важно да следите актуалните тенденции и да направите необходимите промени. И все пак не забравяйте, че накрая всичко се свежда до това да познавате потребителите си и да им предоставите информацията и съдържанието, което те търсят. 

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP