Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 година

How to be digitally trendy in 2020?

Какви са основните тенденции в дигиталния маркетинг през 2020 година? Коя е информацията, която наистина ще ни бъде полезна? Прогнози, новости, идеи, мисли за споделяне… Следващите редове са посветени на всичко, което ще ни направи по-подготвени, по-информирани, по-спокойни и по-уверени. Всеки бизнес има нужда от професионалисти, които се развиват паралелно с него.

Дигиталният маркетинг е още по-взискателен – той се нуждае от експерти, които изпреварват събитията. Нека отговорим на очакванията подобаващо. ☺

Видео

Не е изненада, че видео форматът ще продължи да бъде водещ за дигиталния маркетинг. Ясно е, че клиентите са много по-склонни да задържат вниманието си върху интересен клип, отколкото да четат текстова или друг тип реклама.

Разбира се, видеото не е 100% гаранция за привличането на интерес, ако не е направено качествено и ако не е съобразено с потребителските рефлекси.

Ето няколко цифри, които доказват, че ще бъде важно да използвате видео и през тази година. 70% от потребителите са споделяли видео на любим свой бранд в социалните мрежи. Също толкова бизнеси признават, че видеото значително е подобрило техния conversion rate, който дава информация за това колко от посетителите се превръщат в клиенти.

Друг любопитен факт – 52% от бизнесите твърдят, че гледането на продуктово видео повишава увереността при вземане на решение за поръчка.

Очаква се и през 2020 г. видеото да бъде най-предпочитаният начин за потребителите да получат информация за нови продукти и услуги, както и да остане изключително важен фактор за SEO оптимизацията.

Маркетинг специалистът от SEOMAX Димитър Денев изтъква, че видеото в рекламите следва:

  • да бъде кратко;
  • да показва бранда още в първите 3 секунди;
  • да представя посланията на бизнеса кратко и ясно
  • да е подходящо за гледане без звук;
  • по възможност да има субтитри;
  • да има един Call-To-Action.

Facebook /Instagram Stories 

Все по-ключова роля в онлайн рекламирането имат и Facebook Stories. Както е известно, сторитата могат да представляват текст, селфи, boomerang, анкета, предварително заснето видео или видео на живо.

Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 година

Разбира се, не по-малко важни са и Instagram Stories, които също предлагат различни възможности за споделяне на съдържание и където също може да бъде привлечена огромна маса от бъдещи клиенти.

Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 година

Когато използвате сторита за популяризиране на вашия бизнес, трябва да помните, че е желателно да ги включите в планираното съдържание за вашия бранд, да ги правите в подходящия формат и да използвате приложения за тях. Важно е да се отбележи, че сторитата стигат органично до много повече хора. Ето защо трябва добре да се постараете и да сте максимално креативни, без да използвате готови снимки от интернет.

А какво казват специалистите по дигитален маркетинг – нямате оправдание да НЕ генерирате сторита!

Инфлуенсър маркетинг

Ако искате да се превърнете в боговете на дигиталния маркетинг, не пропускайте да проследявате и изучавате представителите на най-модерната професия в момента – инфлуенсърите. До кога…ще видим! ☺ 

Когато избирате инфлуенсъри за вашия бизнес/кампания, хубаво е да направите по-сериозно проучване. Обърнете внимание на съдържанието, като се запитате за някои важни неща – каква е аудиторията на т. нар. инфлуенсъри, какви продукти и услуги представят те и как точно го правят.

Постарайте се да разберете дали хората, с които желаете да работите, подбират брандовете, които представят или са склонни да работят с всеки. Вижте как представят продуктите.

Никой няма нужда да слуша колко уникален, страхотен и невероятен е даден продукт. Добре е в постове/видеа да се разглеждат и плюсовете, и минусите на продукта/услугата, която предлагате. Хората търсят систематизирана информация, за да вземат дадено решение.

Преценете дали потенциалните инфлуенсъри, с които ще работите, дават такава стойност и създават ли наистина ценно съдържание. 

Преценете дали имат постоянна аудитория, която наистина да им вярва и да ги следва. И дали тази аудитория отговаря на аудиторията, която вие целите да достигнете.

Google Ads

Тествали ли сте Google Ads за вашия бизнес? Ако все още не сте, отделете бюджет и проверете как този канал ще работи за вас. Възможностите са много. Кои са подходящите формати за вас, как да настроите кампаниите си, как да достигнете до вашите потенциални клиенти, какви ключови думи да използвате, имате ли нужда от дисплейна кампания, имате ли нужда от динамичен продуктов ремаркетинг или динамична реклама в мрежата за търсене?

Най-добре е да се консултирате със специалист и да извлечете максимума за вас.

Бранд, персонализация, доверие

Всеки иска марката да му е разпознаваема и тълпи от хора да прииждат към неговите електронни и физически магазини, но и това е изкуство. Популяризирането на брандовете изключително много се промени през последните години и доказа, че нищо не бива да се върши „през пръсти“ или с прекаленото спокойствие, че лоша реклама няма. Напротив, има.

Точно затова добрият маркетинг е неизменна част от успешната търговия. Вече не е достатъчно да пуснем видео реклама по телевизията или да окачим билборд на улицата – всичко трябва да е направено с много усет, внимание и мярка. А балансът тук е по-ценен и от златото.

Според статистики, 63 на сто от потребителите се дразнят на общи рекламни послания. 80 на сто от хората твърдят, че са по-склонни да правят бизнес с компания, която е заложила на персонализация в маркетинга си.

Всъщност 90% от потребителите харесват персонални съобщения, което е нормално, предвид че клиентите се нуждаят от уважение, старание и доверие. А колкото повече доверие има между търговеца и клиента, толкова повече ще бъдат и продажбите.

Ето и още няколко тенденции в дигиталния маркетинг за 2020 година, които е добре да имате предвид.

Нови и нови технологии

От 5G технологията за мобилни устройства до напредъка в изкуствения интелект (AI), начинът по който потребителите общуват с рекламите, наистина ще се трансформират през следващата година. 5G технологията ще промени начина, по който потребителите имат достъп до съдържание, което означава, че мобилното използване драстично ще се увеличи сред глобалната аудитория.

Усъвършенстването на различни AI технологии пък ще даде възможност за по-голяма персонализация на цифровото видео.

Междувременно търсенето на интелигентни асистенти ще продължи да се разширява, докато във все повече домове се появяват Alexa, Siri и Google Home и докато разработчиците правят неспирни подобрения в точността.

Напредъкът в свързаните телевизори ще даде възможност на потребителите да взаимодействат с реклами от техните телевизионни и мобилни устройства, които водят до увеличаване на продуктовото разположение в рамките на поточното видео.

Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 година

Интерактивността над всичко

Смята се, че 91% от купувачите търсят по-интерактивно съдържание онлайн. През 2020 г. маркетингът ще даде на аудиторията повече от това, което иска: публикации с добавена или виртуална реалност (AR / VR), 360-градусово видео, викторини и анкети – това са само няколко примера за интерактивно съдържание по вкуса на клиентите.

Този тип реклама променя бизнеса с продажбите и дава повод на потребителите онлайн да останат на вашата страница или реклама и да се ангажират с нея. 

Микромоменти

Микромоментите са онези моменти, когато се обръщаме към устройство, често смартфон, за да предприемем действия за всичко, което искаме веднага. Хората обикновено вземат незабавни решения за това какво да ядат, кой ресторант да изберат, какво да закупят или къде да отидат. 

За да се възползвате от микромоментите през 2020 г., трябва да сте там, където потребителите търсят информация в момента. Фокусиране върху микромоментите означава, че маркетолозите трябва да преосмислят пътуването на линейния купувач, което следва определен път: информираност, внимание и решение.

Но днес пътуването на клиентите става все по-сложно – хората мислят, виждат или говорят за нещо и след това искат да научат за него, да го гледат или да го купят, всичко това в един миг. Очакванията са високи, а търпението – оскъдно.

Определете микромоментите на вашите клиенти и бъдете готови да доставяте качествено съдържание в онези минути от живота им, когато имат нужда да пазаруват точно от вас.

Това са само част от тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 година, тъй като бизнесът и технологиите се променят с всеки изминал ден и винаги имат какво ново да ни покажат. Изброените фактори обаче са сред по-важните, когато става дума за водене на успешна и модерна онлайн търговия.

Надяваме се, че сме ви били полезни със съветите по-горе, защото те при всички случаи ще ви помогнат да постигнете още една успешна година за своя бизнес. Остава само да ги приложите на практика!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.