Търсачките, по разработени свои собствени технологии, системно подбират компании, за класиране в ТОП 10 в трафика за търсене. Резултатите оказват влияние върху репутацията на компаниите. Вследствие на това се променя трафика на страниците, търговските показатели. SERM може да помогне в тази насока.
SERM като технология за реагиране
Действието на новата разработка SERM е насочено към управлението на репутацията като цяло, независимо от мненията на търсачките. Едно от основните насоки е активното популяризиране на ресурсите с позитивни и неутрални отзиви. Целта е да се стесни негатива от ТОП 10 в трафика за търсене. Формално се използват елементи на PR-технологии и SEO – инструменти за популяризиране.
Днес говорят за SERM като за комплекс мероприятия, което означава следното:
• мониторинг на репутацията на обекта в разпространението на търсачките;
• идентифициране на промените на мненията в рамките на избраната ниша на пазара по отношение на защитената марка;
• работа със сайтове, които влияят върху популяризирането на фирмата, сайта;
• скоростна реакция, когато има отрицателни изявления за компанията;
• оперативно стесняване на негатива от ТОП 10 или 20;
• създаване и популяризиране на PR-материали с положителна тоналност.
В допълнение към това се обработват негативните моменти. Това е важно за ситуациите, при които потребителят, заинтересован от компанията, все още стига до наличните отрицателни отзиви.
Какво всъщност е SERM
В действителност, обаче, SERM е разработена не само за работа с отзивите. Тя притежава широк набор от инструменти. Работейки по стратегията на марката, нейното популяризиране, специалистите от тази област твърдят: премахването на негатива е само временно решение. Освен това бездействието в тази посока ще доведе до вирусно връщане на отрицателни отзиви на първите страници. За да се контролира репутацията на даден обект, е необходимо да се използват и другите механизми на SERM.
Ще разгледаме ситуации, когато новата технология ще бъде полезна
Основното предназначение на SERM е да се предотврати спонтанното разпространение на отрицателните отзиви и тяхното тиражиране. Но е необходимо да го използваме не само когато нещо вече се е случило.
Същността е в това, че хората много по-активно реагират на негативните отзиви. Ако е необходимо да се разпространи информация за „грешка“ на голяма марка, милиони са готови да се подпишат без да се колебаят. Тогава опровержението на такъв материал ще се съгласят да публикуват стотици или дори десетки хиляди. Ето защо е необходимо да реагираме на появата на негатива със скорост, която няма да му позволи да се тиражира.
Друга възможност за използване на механизмите SERM е да се пускат нови продукти и желанието да се съберат колкото се може повече честни отзиви, без да се навреди на имиджа сега и впоследствие. Всичко, което технологията прави ви позволява безопасно да осъществите обратна връзка с клиентите.
Приложение в промишленото производство
Фирмите, продаващи промишлено оборудване, транспортни средства за предприятията, рядко разчитат на положителни отзиви от клиентите. Тъй като в този случай те са големи организации, чиито директори рядко изразяват желание да споделят публично своя опит. Въпреки това, стотици такива ръководители искат да узнаят подробностите за продуктите, реалното обслужване. Те търсят мнението на клиентите, които вече са се възползвали от продукта или услугата. Това е едновременно възможност и необходимост от създаване на репутация на обекта и управлението и.
Защита от конкуренцията
Активирането на конкурентите в областта на създаване на негативи срещу определена компания е друга причина за използването на SERM. Правните методи относно клеветата не са много ефективни. Предложената технология предоставя рецепти за решаване на този проблем.
Механизмите се основават на предвиждането на атаки от страна на конкурентите. С навременното включване на специалистите по SERM решаването на проблема може да бъде доста бързо и завинаги.
Анализ на репутацията
Анализът на репутацията е друга причина за привличане на механизмите на новата технология. Развиващите се компании, или загубили позициите си в рейтингите, изясняват ситуацията за себе си. В действителност, анализът дава следното:
• количеството клиенти, които се интересуват от репутацията на обекта;
• сайтове, където се публикуват отзиви за конкретна фирма;
• тона на изявленията по време на мониторинга на обекта;
• идентифициране на проблемите, нещо общо от всички клиенти или техните мнения са диференцирани.
Популярният лозунг: „Разкажете ни за грешките, за да станем по-добри“ – не работи без адекватна обратна връзка. Инструментите на SERM ще позволят тя да бъде организирана, без да се влошава репутацията на обекта. Анализ е една от първите стъпки по пътя към проекта: обратна връзка без увреждане репутацията на компанията.
И така, има поне пет шаблонни ситуации, когато новите технологии са полезни за компанията. Въпреки това, безсмислено използване на механизмите на SERM се изключва. На пост стои анализатор, който помага за идентифицирането на проблема и предлага препоръки за решението.
Ние от SEOMAX предлагаме изработка на сайт, както и цялото последващо дигитално обслужване, включително и изграждане и поддържане на положителна репутация. Не се колебайте да се свържете с нас!