ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Как да продавате повече на най-ценните си клиенти? – част 2

Как да продавате повече на най-ценните си клиенти? – част 2

Как да продавате повече на най-ценните си клиенти? – част 2

продажби, маркетинг, онлайн продажби, онлайн маркетинг, изработка на онлайн магазин, клиенти

В първа част засегнахме, някой от основните причини за събиране на потребителска информация. Във втората част ще засегнем какво прави един клиент ценен, с какво спомага информацията за обслужване на ценните клиенти и как тя помага за по-добра реклама, намиране на нови клиенти и реализиране на повече продажби.

Какво прави един клиент ценен?

Анализирането на Вашите клиенти, Ви позволява да намерите тези, които най-добре пасват на Вашия бизнес профил. Това ще зависи от стратегията Ви. Например, ако пускате нов продукт на пазара, целите Ви ще са да реализирате колкото се може повече продажби за най-кратко време. Докато, ако имате проблеми с паричните потоци, ще цените клиенти, които заплащат фактурите си бързо.

Въпреки всичко, повечето бизнеси ценят най-високо клиентите, които носят най-висока печалба. Такива клиенти обикновено:
– Купуват стоки с голяма надценка
– Заплащат пълната цена, без да опитват да договорят отстъпка
– Правят малко на брой големи поръчки, вместо много на брой малки поръчки
– Не отменят или променят поръчки
– Плащат навреме, без да се налага да им напомняте
– Не се нуждаят от следпродажбено обслужване

Анализирайки архивите си, може да оцените колко печеливш е всеки клиент. В някои бизнеси, малко на брой клиенти са отговорни за по-голямата част от печалбите. Някои от най-големите клиенти, може да са и най-малко печеливши. Ще откриете и, че има някои клиенти без които работата Ви ще върви по-добре.

Трябва да се опитате и да гледате в бъдещето. Например, бизнес клиент, който разширява своята дейност може да стане по-печеливш за Вас в Бъдеще. Важно е да предвиждате промените и ефекта им върху Вас.

Подобрете обслужването на клиентите

Грижата за клиента изгражда лоялност към Вас. Реализирането на повече продажби към настоящи клиенти може да е много по-ефективно и печелившо от постоянното търсене на нови. Ако имате възможност лесно да изпращате продуктите си, добра идея би било изработка на онлайн магазин, през който клиентите директно да поръчват желаните стоки.

Въпреки това, трябва и да делите времето си между намирането на нови клиенти и продажбите към съществуващите, в пропорция, зависеща от бизнеса Ви.

Фокусирайте се върху най-ценните си клиенти:
– Прекройте продуктите и услугите си, за да срещнат техните специфични нужди. Ако клиентът предпочита доставка преди обед, организирайте график за доставка, който да му осигури доставка преди обед.
– Идентифицирайте и решавайте проблемите бързо. По-добре е да обещаете по-малко и да доставите повече, отколкото обратното.
– Поддържайте връзка. Позвънявайте на клиентите си, когато трябва да се подновяват договори или когато се появи по-добра възможност за тях.
– Изградете лични контакти с хората, които взимат решенията в ключовите за Вас фирми.
– Помислете предлагането на преференциални условия, например отстъпка при закупуване на много големи количества.

Може да се възползвате от изработка на онлайн магазин, чрез който да продавате по-лесно и по-бързо на своите клиенти. Там те могат да намират информация за Вас, да правят поръчки и плащания. Така, Вашето време не се губи в обслужване на клиенти и може да се концентрира върху важните належащи проблеми.

Рекламирайте по-ефективно

Колкото повече знаете за клиентите скак да продаваме повече, маркетинг, реклама, онлайн маркетинги, толкова по-ефективно може да изградите рекламната си кампания.

Осъзнаването на потребителските нужди Ви позволява да изградите рекламната си кампания адекватно към различните сегменти. Така на всеки клиент се предлага правилното маркетингово съобщения, в правилното време. Рекламата и други промоции са много по-ефективни, когато са таргетирани.
Това дава отражение и върху избора Ви на рекламни канали. Например, ако рекламирате на хора с възраст между 15 и 24 години, може да помислите за реклама чрез SMS, използването на „вирусни“ имейли или спонсориране на музикални събития. Вирусните маркетингови кампании дават възможност да хората да препращат промоционални имейли към приятели и роднини. По този начин, Вие достигате до повече хора, на по-ниска цена за реклама.
Може и да продавате по-ефективно. Разбирането на потребителските нужди Ви помага да видите кои от тях се задоволяват с Вашия продукт. Това може да Ви даде възможност да продавате на по-висока цена, ако правилно обясните защо продукта с по-висока цена, ще отговори по-добре на нуждите им. Може и да откриете възможност за продажба на свързани продукти, например ако често купуват даден продукт, да им препоръчате друг продукт, който го допълва.

В маркетинга, основно мото е „клиента е на първо място“. Информацията Ви помага да предоставите на клиента най-доброто решение на възникнала потребност.

Ако вече знаете какво да предложите, ние от SEOMAX можем да Ви помогнем да го реализирате в Интернет. Можем да предложим изработка на онлайн магазин по ваши специфични изисквания, чрез който да реализирате своите продукти в Интернет. По този начин осигурявайки на бизнеса си един нов дистрибуционен канал.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email