Защо дигитален маркетинг за бизнеса?

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,

С промяната и развитието на модерните технологии, малките и средните бизнеси правят всичко възможно да не изостават. Бизнесите или променят настоящите си бизнес модели към онлайн такива, или развиват настоящите маркетингови дейности, добавяйки дигитални маркетинг стратегии. Това се прави с цел да се обхване растящия и много примамлив пазар на потребителите, пазаруващи онлайн.

Процеса на привличане на целева аудитория е разликата между успешния бизнес и този, който се е провали. Дори да получавате тонове дневен трафик към сайта си, те не Ви носят нищо, ако не конвертират до лийдове или продажби. В дигиталната арена, накъдето бизнеса и търговията са се насочили, инструментите и техниките от дигиталния маркетинг дават на собствениците на бизнеси най-добрите шансове за конкуренция, оцеляване и дори развитие на бизнеса.

Следните 12 причини ще Ви покажат защо използването на дигитален маркетинг за бизнеса е не само умно инвестиционно решение, но и ефективен маркетингов канал, който Ви помага да развиете бизнеса си.

1. Защото дигиталният маркетинг изравнява шансовете

Дните, в които собствениците на бизнеси все още си мислеха, че дигиталният маркетинг е само за мултинационални компании и големи корпорации с много ресурси отдавна отминаха. Дигиталният маркетинг всъщност изравнява шансовете, давайки възможност на малки и средни предприятия да се конкурират с „големите момчета“ и да привличат своя дял целева аудитория.

С помощта на дигиталния маркетинг, малките компании имат възможност да провеждат качествени маркетингови кампании, които досега бяха възможни само за големи корпорации. Без кол център, малките бизнеси могат ефективно да ангажират много на брой клиенти, без географски ограничения и без нужда от наличие на физически магазин.

2. Защото дигиталният маркетинг е по-рентабилен от традиционния маркетинг

Малките бизнеси имат много малко ресурси и дори капитализация. Поради това, дигиталния маркетинг им дава по-добри и много по-рентабилни маркетингови канали, които да носят необходимите резултати. Gartner’s Digital Marketing Spend Report подчертава, че до 40% от респондентите са споделили, че спестяват много финансови средства, използвайки дигитален маркетинг за промотиране на техните продукти и услуги.
Друг резултат от това проучване е, че 28% от анкетираните собственици на бизнеси ще преструктурират разходите си за реклама и ще насочат повече към дигитални онлайн маркетингови инструменти и техники, за сметка на традиционните медия канали.

3. Защото дигиталният маркетинг носи конверсии

Бизнесите, рекламиращи продукти и услуги онлайн, измерват успеха с процента на посетителите, които са се превърнали в лийдове, последователи или продажби, според предвидената цел на сайта. Без конверсии, трафикът Ви не значи нищо, а всички маркетингови усилия се превръщат в загуба на време. По тази причина, собствениците на бизнеси насочват своите дигитални маркетингови кампании към оптимизация на конверсиите, правейки ги основен приоритет.

Има няколко техники, които може да ползвате в своите дигитални маркетингови кампании, като оптимизация за търсещите машини, маркетинг в социалните мрежи и имейл маркетинг. Според проучване на HubSpot, тези 3 инструмента генерират бърза и ефективна комуникация и взаимодействие с целевата аудитория и ще донесат по-добри от средните проценти конверсии.

4. Защото дигиталният маркетинг Ви помага да генерирате повече печалба

По-високите нива на конверсия, генерирани от ефективни дигитални маркетингови техники ще донесат много монетарни ползи за Вас и Вашия бизнес. Google потвърждава това в свое проучване с участието на IPSOS Hong Kong, твърдейки, че компаниите, използващи дигитален маркетинг имат 2.8 пъти по-голям очакван ръст на печалбата, в сравнение с тези, които не го използват.

С по-добър очакван ръст на печалбата, малките и средни предприятия, използващи дигитални маркетингови техники ще имат 3.3 пъти по-добър шанс да разширят персонала и бизнеса си – отваряйки си възможност за по-добри, по-големи и по-далечни пазари както локално така и в чужбина. Kevin O’Kane от Google, споделя, че Интернет е като ракетно гориво за малкия и среден бизнес.

5. Защото дигиталният маркетинг улеснява взаимодействието с целевата аудитория

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,Една от основните причини за възхода на дигиталния маркетинг пред традиционните маркетингови канали е възможност на Интернет маркетинговите инструменти да взаимодействат с целевата аудитория в реално време. Ангажираните под всякаква форма е това, което клиентите Ви очакват да получат, когато взаимодействат с бранда или бизнеса Ви. Как бизнесът Ви се справя с това ангажиране и взаимодействие ще подскаже дали бизнесът Ви ще е успех или провал.

Взаимодействайки с целевата аудитория, Вие може да и предоставите информацията от която се нуждае. Тази информация ще насочи клиентите към предварително планирани от Вас стъпки, ще осигури по-добро преживяване за клиента и ще изгради по-добра връзка с тях. Изграждането на по-добра връзка от своя страна ще Ви осигури лоялни клиенти, които Ви вярват. А точно от такива клиенти имате нужда, когато бизнесът Ви започне да се разраства.

 

6. Защото дигиталният маркетинг обслужва мобилния потребител

Неоспоримо е, че мобилния Интернет дава възможност за един нов комуникационен канал. Вече всеки носи в джоба си устройство, което е свързано с Интернет, независимо дали телефон, таблет или нещо друго. Тези мобилни устройства се превърнаха във важна част от живота на хората. Според статистики 91% от зрелите хора в САЩ държат устройствата си на не повече от метър разстояние от себе си.

Сега е най-доброто време за организиране на дигитални маркетингови кампании, насочени към мобилните потребители, павирайки път към разширяване на бизнеса. Мобилните устройства вече са много повече от алтернативи на лаптопи и персонални компютри. Те се превърнаха в нещо, което, в някои случаи, оказва силно влияние върху вземането на решение за покупка.

7. Защото дигиталният маркетинг създава репутация на бранда

Силата на дигиталния маркетинг е неговата способност да привлича целева аудитория. Тези типове аудитории, следящи Вашето съдържание, най-вероятно вече са готови да разберат повече за Вашия бранд, Вашите продукти или услуги и може да са заинтересовани да закупят това, което предлагате. Ако спазвате обещанията си и доставяте продукти или услуги, отговарящи на предварително описаните, имате възможност да изградите по-добра връзка с целевата аудитория и да ги придвижите от хора, които се интересуват, към хора, които плащат за вашите продукти или услуги. Свързването с клиента след покупката и показването на загриженост към неговото преживяване ще Ви превърне в предпочитания избор пред конкуренцията.

Това се оказва много положителни за репутацията на бранда Ви, тъй като доволните клиенти най-вероятно ще кажат на други хора за опита си с Вашия бран, продукт или услуга. Репутацията на бранда Ви ще започне да работи за Вас, отваряйки пред Вас нови възможности за развитие.

8. Защото дигиталният маркетинг дава по-добра възвращаемост на инвестицията в маркетинга

социални медии, социални мрежи, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг, инфлуенсъри, чатбот,В по-добри печалби и по-добър брандинг, дигиталния маркетинг Ви предоставя и по-добра възвращаемост от инвестицията, в сравнение с традиционните медия и маркетингови канали. В традиционните медии, цената обикновено е прекалено голяма за малките и средни бизнеси, а резултатите обикновено са неясни и трудни за измерване.

Дигиталният маркетинг от друга страна може лесно да бъде следен и наблюдаван, а резултатите да се установяват и измерват в момента, в който целевата аудитория предостави контактна информация, запише се за списание или тренировъчна програма или направи покупка. Ключът към успеха на дигиталния маркетинг е, да генерира стабилен поток от целеви потребители, които конвертират в лийдове или продажби. Колкото повече трафик от целеви потребители генерират маркетинговите Ви усилия, толкова по-бързо ще разберете възвращаемостта върху инвестицията си.

9. Защото дигиталният маркетинг печели доверието на хората

Към момента, дигиталният маркетинг разчита повече на социалните медии, за директно и персонализирано взаимодействие между бранда или бизнеса и целевата аудитория. В Nielsen Global Online Consumer Survey, проучване включващо 25 хиляди клиенти, от поне 50 държави, 90% от респондентите твърдят, че ще повярват на информация за определен бранд, продукт или услуга, ако информацията идва от хора, които познават.

Дигиталният маркетинг използва сигнали в социалните медии, социална отговорност и препоръки от действителни клиенти, които в предишен период са закупили, присъединили са се или са пробвали продукт или услуга, рекламиран от определен бранд или бизнес. Колкото по надеждни са тези социални сигнали, толкова повече доверие генерират за целевата аудитория.

10. Защото дигиталният маркетинг подтиква хората към желано действие

Докато социалните сигнали и препоръки помагат на бизнеса да печели доверието на целевата аудитория, дигиталният маркетинг използва ефективни стратегии, които предизвикват хората да направят някакво действие, което бизнесът желае да направят. Конвертиране към лийд или към продажба все още зависи изцяло от посетителя на сайта. Потребителите не са задължени да правят каквото и да е, но специалистите по дигитален маркетинг използват умни и иновативни начини да предизвикат конверсия, използвайки Call-To-Action.

Call-To-Action конкретизира какво да направи посетителя – дали да влезе в профила си, да изтегли нещо, да се обади или купи – специфични стъпки, които да предизвикат клиента да направи желано действие. Иновативни форми, бутони и текст се оптимизират по цвят, графика и дори позициониране в страницата, за да генерират възможно най-добър резултат, от гледна точка на генериране на желано действие

11. Защото дигиталният маркетинг Ви подготвя за Internet of Things

Internet of Things е концепция за глобална екосистема от свързани устройства – таблети, смартфони, джаджи, домакински уреди и други, които могат да общуват помежду си чрез Интернет. Звучи като нещо, изкарано от научно-фантастичен филм, но планираните 24 милярда джаджи, които ще се произведат до 2020 година са насочени точно в тази посока. Дигиталният маркетинг ще подготви бизнеса Ви за тази възможност, свързана екосистема, която ще е навсякъде около хората. Оцеляването на бизнеса Ви в тази ера на „Интернет на нещата“, ще означава включване в тази свързана мрежа, давайки Ви възможност да достигнете до целева си аудитория, използваща тази мрежа. (Отговор според Wikipedia)

12. Защото дигиталният маркетинг осигурява оцеляването на бизнеса Ви онлайн

Нормално нещо за физическите магазини е някой да посети магазина, да разгледа някои продукти и да излезе без да купува нищо. Много такива хора идват и си отиват, но целевите потребители действително правят покупка и ако са удовлетворени идват отново за да пазаруват отново. Ако получавате по-малко от втория тип напоследък, рано или късно физическия Ви магазин ще стане повече бреме отколкото печелившо начинание.

Онлайн бизнесът Ви може да преживее нещо подобно. Ако имате много на брой посетители, но никой не конвертира, рано или късно бизнесът Ви ще спре да съществува. Дигиталния маркетинг Ви помага в ползването на доказани стратегии и техники за привличане не задължително на повече трафик, а на много прецизно таргетиран трафик, който да Ви донесе реални резултати. Таргетирането на правилната аудитория, която Ви носи реални продажби е това, което дигиталния маркетинг прави – осигурява оцеляването на онлайн бизнеса Ви.

Едно кратко видео от YouTube, което ще ви хареса с заглавие: „10 Killer Digital Marketing Skills to Master“.

Дигиталният маркетинг в днешно време е нещо задължително. Вашите целеви потребители са онлайн, те Ви търсят и ако не могат да Ви намерят, се обръщат към конкуренцията. Ако искате да се запознаете с нови практики, тенденции и примери от практиката, може да посещавате различни конференции, посветени на дигиталния маркетинг. Такава конференция за региона се очерта Digital4Plovdiv – събитие, на което се събират едни от най-добрите лектори и практици, за да Ви дадат полезни и интересни практики от своя опит.

Може да почерпите опит и от безплатни книги за маркетинг, които може да изтеглите от мрежата.

Интернет е място, на което хората търсят продукти и информация и правят своя избор за покупка без дори да излизат от вкъщи. Ако разчитате само на магазинна мрежа и представяне на продуктите от продавачи, Вие пропускате един много голям сегмент потребители, които иначе биха купили от Вас.

Ние от SEOMAX можем да Ви помогнем да навлезете в дигиталния свят. Ние изработваме сайтове, онлайн магазини и предлагаме цялостно дигитално обслужване за Вашия бизнес.

Не се колебайте да се свържете с нас за безплатна консултация!

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP