11 съвета как трябва да изглежда Вашата бизнес страница във Facebook

Доста често клиентите смятат, че когато създадат своята Facebook страница и започнат да постват разни снимки, са постигнали целта си и са ангажирали множество потребители.

Да, но не е така. Не може просто да изберете някаква картинка. Тя трябва да бъде с правилните размери и да говори правилно за Вашия продукт/услуга.

Ето и някои съвети, за това как да поддържаме правилно своята Facebook бизнес страница.

1. Правете разлика между личен профил и бизнес страница

Има много предприемачи, които създават лични профили за своите продукти, вместо бизнес страница във Facebook. Това е голям недостатък, тъй като пропускате голяма част от инструментите за създаване на съдържание, платени възможности за промоция, анализи и така нататък. Неща, които само във страницата може да намерите. Освен това, както знаете, в личния Ви профил се изисква хората да Ви изпращат покани за приятелство, за да общуват с Вас, а броят фенове е ограничен и максимално може да имате 5000 приятели.  Когато искате да рекламирате бизнеса си, създайте Facebook страница, първо заради неограничения брой фенове, може да пускате реклами, да водите статистики и да споделяте различен вид съдържание, анкети, събития и т.н.

2. Избягвайте злоупотреби с ролите на страницата

Всички сме чували онези ужасни истории за хора, които случайно публикуваха лично съдържание в социалните мрежи на своите работодатели – най-лошият кошмар в маркетинга. За да избегнете такъв тип проблеми, възлагайте роли в Бизнес страницата във Facebook само на служителите, които ще управляват страницата. И преди да направите това, не забравяйте да осигурите адекватно обучение на новодошлите в управлението на социалните медии, така че да няма объркване. Уверете, че публикувате информацията като своя марка, а не от Вашия личен профил. Можете да проверите това, като влезете в настройките си и кликнете върху „Приписване на страница“.

3. Добавете подходяща профилна снимка и корица на страницата си

Много важно е да изберете подходящата снимка на профила, която публиката Ви да разпознае лесно – обикновено там стои логото на Вашия бизнес или професионална Ваша снимка, ако сте на свободна практика или консултант. Особено важно в маркетинга е да бъдеш лесно разпознаваем, когато потребителите те търсят. А това, което излиза като резултат, когато търсите във Facebook е изобразено именно в най-горната част на страницата Ви, онова умалено изображение, което се показва. Така че, избирайте разумно. Обърнете внимание и на корицата си, изберете атрактивна снимка за целта. Тя заема голяма част от страницата Ви, затова уверете се, че снимката е с високо качество и е привлекателна за посетителите Ви. Не забравяйте да следите официалните указания за размерите, както на профилната, така и на корицата. Добре е те да бъдат обвързани и естетически красиви.

Не забравяйте да следите официалните указания за размерите на Facebook, както на профилната, така и на корицата.

Към публикуването, снимките на профила на страницата се показват на десктоп със 170×170 пиксела, а на смартфоните – 128×128 пиксела.

А корицата на десктоп с 820×312  пиксела, на смартфоните – 640×360 пиксела.

4. Добавете бутон за призив към действие (CTA)

Това е чудесен начин да привличате повече трафик към уебсайта си. Бутоните могат да бъдат най-различни, изберете подходящ за бизнеса Ви. „Резервирайте сега“ „Изпратете съобщение“ и много други. Всеки бутон може да бъде персонализиран с целеви URL адрес или част от съдържанието по свой избор. По този начин улеснявате изцяло своите клиенти и от Facebook, Вие ги насочвате към сайта си.

5. Попълнете Секция „About”

Не забравяйте да попълнете с основна информация за бизнеса Ви, като „Нашата история“ или „За нас“. Когато потребителите Ви искат да получат повече информация за бизнеса Ви, те го търсят, вдясно. Помислете за оптимизиране на тази секция – общо описание, мисия, информация за компанията или Вашата история. Така Вашата аудитория ще придобие по-добра представа какво представлява тази страница, преди да я хареса или да предприеме друго действие. Може да я използвате и за друга цел, да споменете за Вашите награди или предстоящи събития и т.н. В „Информация, не пропускайте да добавите имейл, телефон, Instagram, ако имате, както и да поставите линк към Вашия уеб сайт (важно е за трафик). Можете да променяте тази секция, като кликнете на „Edit”, когато обновявате информацията.

6. Персонализирайте табовете си

Табовете, които се намират вляво във Вашата страница са важни. Там може да добавите полето за отзиви, може да добавите магазин, който да синхронизирате със сайта Ви и потребителите да поръчват през него. Препоръчваме, ако имате други социални мрежи, като Instagram, YouТube, LinkedIn, Twitter и други, да ги добавите също като отделен таб. Изберете най-важните и подходящи персонализирани за Вашия бизнес табове. Така потребителите ще се ориентират по-лесно в страницата Ви.

7. Следете и отговаряйте на коментарите в страницата Ви

Вие очаквате да ангажирате аудиторията със своите публикации, нали? А следите ли коментарите и въпросите, които задават. Разбира се, не е необходимо да отговаряте на всеки един коментар, който получавате, но определено трябва да следите комуникация, която се осъществява там, най-вече, ако имат въпроси за конкретни продукти. Поколенията, които са с най-силна покупателна способност в момента са тези, които предпочитат да си пишат с бизнесите, отколкото да им се обадят по телефон. Вашите клиенти са в социалните мрежи – те ще Ви потърсят там, ще Ви пишат там и не само ще очакват отговор, но и ще го искат БЪРЗО.

8. Отзиви

Не пропускайте да добавите отзиви в страницата си. Това спомага в изграждането на доверие у потребителите, че Вашият продукт е качествен или Вашата услуга. Ревютата са видими в NewsFeed. Но трябва да знаете, че не могат да бъдат изтрити, единствено може да ги докладвате за спам, в случай на негативен коментар или злоупотреба. Имате възможност и да отговаряте на отзивите или да ги харесате. Освен това, ревютата, които Ви допадат най-много, може да вградите във Вашия сайт.

9. Определете идеалното време и честота за Вашите публикации

Важно съображение във Вашата стратегия за съдържание във Facebook трябва да бъде колко често публикувате и кога. Ако не публикувате достатъчно често, няма да изглеждате толкова надеждни или автентични – в края на краищата колко вяра влагате в марка, която не е актуализирала своята страница във Facebook от няколко месеца? Публикуването и прекалено често обаче може и да раздразни аудиторията. Не прекалявайте!

10. Прикрепете важни публикации в горната част на страницата си

Когато публикувате ново съдържание на страницата си във Facebook, по-старите публикации се изтласкват по-надолу в страницата. Но понякога може да искате конкретна публикация да остане в горната част на страницата си по-дълго, дори и след като публикувате нови неща.

За да реши това, Facebook дава възможност да използвате прикрепени публикации като начин да популяризирате неща като нови оферти, предстоящи събития или важни обяви.

За да прикачите публикация, щракнете върху стрелката на падащото меню в горния десен ъгъл на публикация на Вашата страница и след това „Прикачване към върха“. След това тя ще се появи в горната част на страницата Ви, маркирана с малко отметка. Но не забравяйте, че може да имате само една такава.

11. Популяризирайте своята страница

Когато сте създали нова страница, създали сте съдържание и нямате достатъчно харесвания, няма ангажиране в страницата Ви, е време за реклама.

За целта щракнете върху трите точки в горната лента на менюто над Вашите публикации и изберете „Създаване на реклама“. Оттам Facebook ще Ви позволи да започнете да създавате реклама от нулата въз основа на целите си – неща като обхват, трафик или осведоменост на бранда. Изберете подходящата за Вас цел, след това превъртете надолу и кликнете върху „Продължете“.

А, ако не знаете как да си направите реклама или пък нямате физически това време, ние от Дигитална агенция SEOMAX сме насреща!

 

Изготвила: Оля Иванова

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP