Знаехте ли, че има приблизително 28 милиона малки бизнеса само в САЩ?
С такъв голям брой, всички собственици на бизнес се стремят да излязат пред конкуренцията. Ако Вие сте сред собствениците на малък бизнес, най-вероятно търсите стратегии, които да Ви изведат пред Вашите конкуренти.
Няма как да знаете какво вещае бъдещето, но едно нещо е сигурно – не искате да сте сред тези 80% от бизнесите, които се провалят в първите 18 месеца.
Каква връзка има това с дигиталния маркетинг?
Живеем в изцяло нова ера. Отминаха дните, когато можеше да си позволите да игнорирате Интернет. Ако искате да постигнете успех, независимо от индустрията, е задължително да имате смислен онлайн маркетинг план още от първия ден – стратегия, която използва силата на социалните медии, използва SEO за да генерира трафик и използва контент маркетинг за да ангажира своите потенциални клиенти.
В тази статия ще Ви запознаем с 5 онлайн маркетинг инструмента, от които се нуждаете, когато стартирате бизнес. Може някои от тях да са Ви познати, а други да са изцяло нови за Вас. От опростяване на усилията Ви за маркетинг в социалните мрежи до управление на проекти, целта на всеки от тези инструменти е да Ви даде конкурентното предимство, за което се борите.
Готови ли сте да разширите бизнеса си чрез онлайн маркетинг?
Ако отговорът е „ДА“, нека започнем.
1. MailChimp
Имейл маркетинга се използва от над 80% от B2B и B2C компаниите.
Това не е нещо, за което трябва да изчаквате. Вместо това, трябва да имплементирате имейл маркетинг стратегия още от стартирането на бизнеса.
С над 12 милиона клиента, MailChimp се доказа като един от най-добрите имейл маркетинг инструмента в света. Има и алтернативи, но този инструмент остава най-добрият по няколко причини:
– История, датираща от 2001г., много преди компаниите да започнат да използват имейл маркетинг
– Богата библиотека от уроци, които да Ви помогнат да се справите сами с използването на инструмента
– Безплатен план за тези с по-малко от 2 000 последователи и тези, които няма нужда да изпращат над 12 000 имейла на месец.
Когато започвате бизнес, вероятността да имате повече от 2000 последователи е малка. По тази причина, може да започнете да използвате безплатната версия на MailChimp в началото, докато свикнете с използването на имейл маркетинг в цялостния маркетинг на компанията.
2. HubSpot
Когато става въпрос за маркетинг, продажби или CRM софтуер, HubSpot се превърна в един от водещите играчи на пазара.
За да запазим темата на поста, ще се постараем да се фокусираме само върху маркетинговата част на този инструмент. Ето какво има да каже компанията, за своя маркетингов софтуер:
„От привличането на посетители, до превръщането им в клиенти, HubSpot дава възможност за управление на цялата маркетингова фуния на фирмата.“
Знаете колко важно е маркетинговата ви фуния да е подредена правилно. С този софтуер имате достъп до инструменти, които да Ви помогнат с:
– Блога
– SEO
– Социални медии
– Уеб сайта
– Управление на лийдове
– Лендинг страници
– Управление на Call-to-Action
– Маркетингова автоматизация
– Имейл маркетинг
– Анализи
Няма нещо, което HubSpot да игнорира. По тази причина този софтуер е най-често избираният сред хората, започващи бизнес.
Той притежава всичко, което Ви трябва, на едно място. Така Вие няма нужда да гледате различните показатели на няколко различни места – от тук оптимизирайки Вашата работа и време и давайки Ви възможност да обърнете внимание на други важни неща.
3. Trello
За тези, които са нови в контент маркетинга, Trello може да прозвучи като поредната социална мрежа.
Не е. Всъщност, Trello е страхотен организационен инструмент, който може значително да помогне на Вас и вашия маркетингов екип.
Trello е инструмент, който Ви помага да управлявате проекти и да сте на една вълна с екипа си, по този начин спестявайки време и усилия.
Например, може да споделяте блог постове в Trello преди да ги публикувате. Това дава възможност на останалите от екипа да разгледат поста, да го редактират и/или добавят допълнителна информация, която да го направи още по-ценен за читателите.
Преди появата на Trello и подобни програми, имейлът беше най-добрия начин за съвместна работа. Докато използването на имейл все още е полезно до някаква степен, то може да доведе до объркване, пропуснати съобщения и раздразнение.
С Trello, всичко свързано с онлайн маркетинг стратегията Ви може да се намира на едно място. Отнема само няколко минути да настроите board. След това може много бързо и лесно да поканите определен екип или целия Ви персонал, за да имат възможност да виждат какво има на борда, да споделят своето съдържание и да редактират чуждо.
Trello не е единствения инструмент от този тип, но досега е един от най-добрите. Когато става въпрос за съвместна работа с други хора, отнасяща се до маркетингови задачи, този инструмент е труден за оборване.
4. Hootsuite
Никой не може да оспори факта, че социалните мрежи играят ключова роля в успеха на всяка компания, независимо от големината, от колко време е на пазара или от индустрията. Маркетингът в социалните мрежи е задължителен, ако искате да успеете в дигиталната ера, в която живеем.
Инструмент като Hootsuite Ви позволява да насрочвате публикациите си в социалните мрежи предварително, като по този начин Ви спестява изключително много време.
Има много функции на Hootsuite, които работят във Ваша полза, когато стартирате бизнес. Например, Вие можете да:
– Идентифицирате инфлуенсъри за Вашия маркетинг екип или лийдове за продажбения екип
– Да отговаряте на коментари и споменавания чрез таблото на Hootsuite, без да се налага да посещавате всяка платформа индивидуално
– Да се възползвате от предварително написани отговори
Маркетингът в социалните мрежи не е толкова труден, колкото изглежда. Особено когато разчитате на инструменти като HootSuite. Конкретно с този инструмент, Вие може да изградите график и да управлявате профили в над 30 социални мрежи. Представете си да правите всичко това на ръка, без централизирано табло, което да Ви помага. Това ще е достатъчно да разстрои дори най-опитните предприемачи, а какво остава за хората, които тепърва навлизат в бизнеса.
5. Google Analytics
Бидейки един от най-добрите безплатни инструменти на Google, Analytics трябва да е част от стратегията Ви за дигитален маркетинг още от самото начало.
Трябват Ви само няколко минути за да добавите Analytics кода към Вашия сайт. Това Ви дава възможност да проследявате всяко действие на всеки посетител на този сайт.
Analytics се възприема от много като прост инструмент за анализ на трафика, но може да окаже много силно влияние върху маркетинговата Ви стратегия, ако знаете какво правите.
Можете например да виждате източниците на трафик – дали посетителите идват от органично търсене, социални мрежи, директен трафик или от сайтове реферали.
По този начин, ако видите, че определена кампания в социалните мрежи генерира голямо количество трафик към сайта, може да промените бъдещата си стратегия така, че да постигнете подобни, същите или по-добри резултати.
Или ако откриете, че определен сет от ключови думи генерира много органичен трафик, може да съсредоточите вниманието си върху тези думи и да ги имате в предвид при изготвяне на контент стратегията на Вашия бизнес.
Google Analytics не е сред инструментите, които може да игнорирате. Инсталирането на този инструмент в началото на използване на сайта е ключово решение, засягащо Вашата онлайн маркетинг стратегия. Информацията която може да събирате и анализирате е изключително ценна.
Ако все още не сте в Интернет, няма по-добър момент да започнете от СЕГА.
Ние от SEOMAX можем да Ви предложим богата гама услуги, засягаща целия Ви път в дигиталния свят. Можем да изработим сайт или онлайн магазин за Вас, както и да се погрижим за цялостното му развитие с нашата комплексна услуга SEOMAX EFFECT, включваща използване на различни дигитални канали с няколко цели:
– Повишаване на продажбите Ви
– Утвърждаване на бранда Ви
– По-добра репутация на Вашия бизнес в Интернет
Не се колебайте, конкурентите Ви вече са онлайн!