В днешно време има голям брой маркетингови канали на разположение, което прави избора на подходящ маркетингов канал за ефективна онлайн реклама за B2B компаниите труден. В тази статия ще намерите информация за популярните онлайн маркетингови канали, за да Ви помогнем да разширите бизнеса си.
Но нека първо разгледаме нещо много важно:
Защо онлайн маркетингът работи за B2B компаниите
-
Рентабилен е
В сравнение с традиционните маркетингови стратегии, онлайн маркетингът е изключително рентабилен. Той позволява на бизнеса да получи най-добрата възможна възвращаемост от инвестицията в маркетингови кампании.
Също така лесно може да следите разходите си и да правите корекции, за да извлечете максимума от своите онлайн маркетингови кампании.
-
Резултатът е лесно измерим
С инструменти като Google Analytics, онлайн маркетингът става лесно измерим. Може да използвате Google Analytics, за да оцените броя на посетителите на сайта, времето, което са прекарали на страниците, конверсиите и много други измерители.
Това означава, че много по-лесно ще може да набележите стратегиите, които Ви носят най-много печалба. Може да тествате разнообразие от стратегии, да намерите тази, която работи за Вашата компания и да оптимизирате кампаниите си с цел най-голяма възвращаемост от инвестицията в онлайн маркетинг.
-
Повишава познаваемостта на бранда
Онлайн маркетингът помага на бизнеса Ви да се появява на по-добри позиции в резултатите от търсене на ключови думи и фрази, свързани с компанията Ви.
Поради това, много повече потенциални клиенти ще Ви намерят онлайн и ще научат повече за Вашия бизнес. Дори да не са готови да купят, те най-вероятно ще си спомнят за Вас в бъдеще или дори ще препоръчат бизнеса Ви на колегите си.
-
Може да Ви донесе по-качествени лийдове
Тъй като дигиталния маркетинг се цели в хора, които вече търсят Вашите продукти и услуги, той може да Ви осигури по-качествени лийдове.
Това означава, че ще избегнете излишното харчене на финанси, за да достигнете до хора, които не се интересуват от продуктите и услугите Ви. Това Ви осигурява поток от потребители, които е много по-вероятно да купят от Вас.
-
Резултатите могат да дойдат бързо
Някои онлайн маркетингови канали работят много бързо, така че, ако търсите начин да повишите уеб трафика си, лийдовете и печалбата си, тези канали могат да са решението за Вас.
Например, Pay-Per-Click рекламата може да започне да Ви носи качествени лийдове в рамките на часове. А и винаги може да оптимизирате стратегиите си, въз основа на събраната информация.
Докато стратегии като SEO, e-mail и контент маркетингът може да отнемат няколко месеца, докато започнат да носят значими резултати, те поставят основата за дългосрочен успех. Също така, те са перфектно допълнение към краткосрочни стратегии като Pay-Per-Click рекламата. Какво е PPC реклама?
След като вече знаете, защо дигиталният маркетинг е полезен за Вашия бизнес, нека разгледаме 7 маркетингови канала, които може да започнете да ползвате още днес:
1. Оптимизация за търсещите машини (SEO)
Оптимизацията за търсещите машини се отнася до няколко стратегии, разработени с цел повишаване ранга на Вашия сайт в търсачките, по определени ключови думи и фрази, отнасящи се до бизнеса Ви.
Например, може да създавате и публикувате интересно и автентично съдържание, свързано с индустрията Ви, в което да включите ключови думи, по които потенциалните клиенти намират бизнеса Ви. Подходящи места за включване на ключови думи са заглавията, подзаглавията и самия текст на материала
Също така, може да се свържете с други авторитетни сайтове и да помолите за линк към Вашето съдържание. Колкото повече линкове от авторитетни сайтове водят към Вашия сайт, толкова по-добра позиция ще имате в търсачките.
Повишаването на ранга Ви в резултатите от търсене, ще Ви донесе по-голяма познаваемост на бранда, повече хора, които се свързват с Вас и естественото допълнение – повече нови клиенти.
2. Pay-Per-Click (PPC) реклама
PPC е популярен модел за онлайн реклама, който позволява на маркетолозите да залагат за място в платените резултати от търсене.
При използването на PPC, Вие поставяте залог на определени ключови думи. В резултат, ако Вашия залог е сред най-големите за избраната ключова дума, Вашия бизнес ще се появява над резултатите от органично търсене.
Както името показва, едно от най-големите предимства на PPC е това, че плащате единствено когато потребител кликне върху рекламата и посети сайта Ви.
С използването на PPC реклама, може бързо да повишите трафика към сайта си, защото този тип реклама може да започне да привлича трафик и лийдове от момента, в който пуснете кампанията. Също така, този модел на онлайн реклама може да Ви помогне да поддържате позиции в търсачките, докато работите върху подобряване на позициите Ви при органично търсене.
3. Контент маркетинг
Контент маркетингът е един от най-ефективните начини да достигнете до нови лийдове онлайн. Той включва създаването на оригинални статии, инфографики, блог статии, уроци и електронни книги. Може също така да създавате и споделяте визуално съдържание като снимки и видеа.
Съдържанието помага на хората да научат повече за Вашия бизнес, индустрия и услуги. Може и да позиционира компанията Ви като лидер в сферата Ви на дейност, защото хората ще имат много по-положително отношение към Вас, ако даден материал в сайта Ви им помогне да превъзмогнат някакъв проблем.
Ако сте нови в контент маркетинга, може да започнете със създаване на блог. Може да използвате блога си за да пишете за новите тенденции в сферата Ви на дейност, полезни съвети и всичко друго, в което целевата Ви аудитория може да се заинтересова. Дори съдържанието да не генерира лийдове моментално, то може да е полезно за B2B проспекти, който може да се нуждаят от Вашите продукти и услуги в бъдеще.
4. Уеб дизайн
Вашият сайт най-често е първата точка на контакт между Вашия бизнес и потенциалните клиенти. Това прави добрия уеб дизайн задължителен.
Уеб дизайнът има много силно въздействие върху впечатлението, което оставяте у потенциалните клиенти и същевременно указва голямо влияние върху потребителското преживяване. Хората очакват да намират информацията на сайта Ви бързо и лесно, а добре направения уеб сайт им дава точно това.
Колкото по-лесен и приятен за използване е Вашия сайт, толкова повече време ще отделят потребителите, за да четат съдържанието или да учат повече за бизнеса Ви. Това от своя страна изпраща позитивни сигнали към търсещите машини, в резултат на което позициите Ви в търсачките се подобряват. Не забравяйте и за скоростта на сайта Ви, днес тя е силен сигнал.
5. Имейл маркетинг
Имейл маркетингът е ефективен начин да изградите и поддържате контакт с потенциални клиенти. За разлика от B2C кампаниите обаче, B2B имейл маркетинг кампаниите се фокусират върху предоставяне на полезна информация и изграждане на връзки с потенциални клиенти.
Вместо да се фокусирате върху продукти и продажби, може да предложите на своите последователи различни трикове, полезни факти и друга информация, свързана с индустрията Ви. Тъй като последователите Ви сами са се абонирали за Вашия бюлетин, те вече се интересуват от Вашия бизнес. По този начин, Вие може да използвате имейл маркетинг, за да ги придвижите по продажбената фуния. Може да се фокусирате върху проблемите на клиентите, за които може да предоставите решение и така да ги предразположите да Ви потърсят.
Ако сте нови в имейл маркетинга, може да започнете със седмични или месечни имейл бюлетини. Вашият бюлетин трябва да е лесен за четене, информиращ и да се изпраща регулярно. Не е нужно да заливате последователите си с търговски фрази – един имейл месечно може да е достатъчен, за да държи бизнеса Ви в ума им и да ги окуражава да научат повече за Вас и Вашите продукти.
6. Видеа
Създаването и публикуването на видеа във Вашия сайт може да повиши потребителската ангажираност и да повиши времето, което хората прекарват на сайта. Това изпраща положителни сигнали до търсещи машини като Google и може да спомогне за повишаване на конверсиите.
YouTube също е популярен канал за B2B маркетолозите, защото им позволява да контактуват лесно с потенциални клиенти. Може да създавате видеа относно това как се използват Вашите продукти и услуги. Това дава на зрителите Ви моментална, важна и практична информация, която ще им бъде полезна. В допълнение, може да създавате видеа, в които да има интервюта от клиенти, кейс стъдита и описания на нови продукти и услуги.
Видеата са страхотен начин да отговорите на често задавани въпроси за Вашия бизнес, продукти и услуги, като това може да Ви издигне в очите на потребителите и да е побутването, от което се нуждаят за да купят.
7. Социални медии
Социалните медии са ценен маркетингов канал за почти всички бизнеси и B2B компаниите не са изключение. Дори да поствате по 2-3 пъти седмично, пак може да ангажирате и да се свържете с потенциални клиенти.
Поддържането на дигитално присъствие в социалните медии Ви прави по-достъпни и държи клиентите на подходящо разстояние за бизнес. Например, може да поствате линкове към ново съдържание, информативни статии, снимки от фирмени събития, фирмени награди и много други.
Дигиталният маркетинг е един изключително перспективен канал за привличане на нови клиенти и същевременно ангажиране на настоящите. Той Ви дава възможност да достигате до потребителите в момента, в който търсят Вашите продукти и услуги.
Ние от Дигитална агенция SEOMAX предлагаме управление на дигиталния маркетинг за Вашия бизнес. Нашата комплексна услуга SEOMAX Effect Ви дава възможност да ползвате познанията и опита на различни специалисти, без да се налага да наемате свой маркетингов екип. Свържете се с нас за да получите безплатна консултация още днес!