Полезни SEO съвета за начинаещи – първи стъпки в SEO

Полезни SEO съвета за начинаещи - първи стъпки в SEO

Полезни SEO съвета за начинаещи – първи стъпки. SEO оптимизацията се превърна в изключително популярно направление в последните години, най-вече заради големите предимства, които може да предложи на бизнеса. Челните позиции в класирането ви гарантират по-голяма разпознаваемост, а също и по-голям ограничен трафик. Всичко това е повече от чудесно, но ако сте начинаещи и се опитвате да оптимизирате своя уебсайт, вероятно се чудите от къде да започнете. Не е тайна, че SEO оптимизацията е изключително техническа дисциплина, която изисква широки познания. Това обаче не бива да ви отказва.

За да ви помогнем, специалистите на дигитална агенция SEOMAX създадоха тази статия, в която ще ви издадем цели няколко SEO съвета за начинаещи. Вижте кои са те:

Създайте профил в Google My Business

Google My Business е безплатен инструмент, създаден от технологичния гигант, с цел да помогне на организациите и бизнесите да управляват по-лесно своето онлайн присъствие в търсачката. Със сигурност сте виждали прозореца, който се появява в търсачката, когато потърсите ресторант наблизо или дори зъболекар.

Създавайки си профил във Google My Business, вие ще имате възможност да представите основна информация за бизнеса ви, както на търсачката, така и на потребителите, които я използват. Важно е да предоставите актуална и коректна информация като: физически адрес (ако имате такъв), работно време, уебсайт, телефон за връзка, а също и да добавите снимки.

За да получите максимални ползи, бъдете активни и отговаряйте на потребителските ревюта или запитвания. Редовно актуализирайте информацията, когато има нужда от промяна.

Ето още няколко ценни съвета:

Открийте подходящите ключови думи с помощта на инструменти

Създаването на уникално и полезно съдържание във вашия сайт е един от основните аспекти на т.нар. on-page оптимизация, или казано с по-ясни думи, мерките, които може да предприемете директно през уеб сайта ви, за да подобрите класирането му.

Когато създавате блог статии или описания на продукти например, важно е те да бъдат оптимизирани за търсачките. Един от начините търсачките да припознаят вашето съдържание за релевантно на потребителското търсене, е като открият подходящи ключови думи.

Ако се чудите от къде да откриете ключови думи, които да включите в съдържанието ви, един лесен и достъпен начин е да използвате Google Suggestions, който ще ви даде добра представа за това какво търсят потребителите в момента. Друг безплатен инструмент е Google Keyword Planner.

Разбира се, съществуват и доста усъвършенствани платени инструменти, с чиято помощ да откриете подходящи ключови думи и фрази, които да включите във вашето съдържание. Примери  за такива са Semrush, Ahrefs, Keyword Tool и др.

Оптимизирайте title таговете на отделните страници

Както в живота, така и в SEO оптимизацията, малките детайли могат да имат голяма тежест. Доказателство за това са т.нар title тагове (заглавни тагове). Title таговете се появят в Google резултатите под формата на синия текст, който потребителите натискат, за да отворят страницата ви. Той има потенциала да привлече вниманието на търсещия и да го накара да отвори именно вашия сайт. Затова трябва да се постараете title тага на всяка страница да бъде:

  • Информативен – т.е. да дава добра представа какво съдържание ще открие потребителят в нея
  • Оптимизиран – за търсачката е важно в него да присъстват основни ключови думи
  • Интересен – създайте закачливи и интересни заглавни тагове, които да привлекат вниманието на потребителите и да породят у тях любопитство да научат повече, като посетят сайта.

Не на последно място, не се впускайте в прекалено дълги заглавия, тъй като има ограничение до 60 символа, които могат да бъдат визуализирани.

Не подценявайте мета описанията

Като споменахме заглавните тагове, няма как да пропуснем и мета описанията, защото те също имат своята важна роля. Мета описанията са краткият текст, който се показва под заглавните тагове. Те имат стратегическа роля за SEO оптимизацията и тяхната цел е да показват на търсачката, а и на потребителите, какво е съдържанието на конкретната страница. Затова не е добра идея да хитрувате и да се опитвате да спестите работа, вместо това създайте подходящо мета описание за всяка отделна страница.

Подобно на title таговете, мета описанията също имат ограничение в допустим брой символи – 160. Важното при създаването им е да покажете на потребителите какво ще открият на страницата, а също и да използвате думи, приканващи към действие. Добре написаното мета описание може да накара потребителя да отвори вашата страница, дори и Google да не ви е класирал на първата позиция.

Пишете за хората, а не само за търсачките

Ще завършим тази статия с още един много ценен съвет – създавайте съдържание за хората, а не само за търсачката. Когато са начинаещи в SEO оптимизацията, хората често се изкушават да пишат описания и статии, преливащи от ключови думи, надявайки се, че така ще постигнат по-добро класиране.

От гледна точка на потребителите, които са дошли да търсят полезна информация, това съдържание е трудно за четене и още по-трудно за възприемане. По всяка вероятно те бързо ще се откажат, намирайки друг полезен източник. Това от своя страна води до увеличаване на  степента на отпадане на потребителите, което е търсачките възприемат като негативен сигнал. Обратно, ако успеете да създадете интересно и полезно съдържание, което да задържи вниманието на потребителите, това ще увеличи времето, което те ще прекарват на вашия сайт и ще даде положителен сигнал за търсачките. Съвета, който бихме искали да ви дадем е да поставяте потребителите винаги на първо място, когато създавате съдържание.

Ако тази статия ви е била полза и искате да споделим още трикове и съвети за SEO за начинаещи, дайте ни сигнал. В случай, че търсите доверен партньор, който да ви помогне да изградите ефективна и успешна SEO стратегия за вашия бизнес, не се колебайте да се свържете с нашия екип.

 

Освен няколко полезни съвета, ще научите и повече за SEO копирайтинг тук: Какво е SEO копирайтинг и каква е цената?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.