Клиентите на бизнес сайт условно могат да бъдат разделени на две групи:
- Бизнес, който прави имиджов сайт и не очаква голям скок в продажбите след старта му.
- Бизнес, който поръчва сайт с цел радикално и по възможност бързо увеличаване на продажбите.
y
Тази статия обръща внимание на това, че за тези две групи клиенти са нужни съвсем различни подходи на разработка. Техните сайтове ще бъдат абсолютно различни.
Защо е толкова важно да изберете правилният сайт-процес за вашия бизнес?
Вече писахме, че отношението към даден бизнес сайт като към краен продукт е не верен подход, ако вие сериозно се занимавате с интернет-маркетинг.
В интернет-маркетинга разработката на сайт се разглежда като първоначален етап на процеса. Ние наричаме този процес с термина “сайт-процес”.
d
Първата група се нуждае от имиджов сайт. Такъв сайт не е предназначен да продава интензивно стоки и услуги. Той формира лоялна аудитория, демонстрира авторитета на фирмата, работи в перспектива. Клиентите на такива сайтове са с бизнес, стоящ здраво на краката си, преодолял поредната фаза на ръст и нуждаеща се от подходящ статус компания.
Втората група се нуждае от сайт, който да осъществява продажби веднага след старта. Такива сайтове поръчва стартиращия бизнес и начинаещите предприемачи.
Нека да предложим на втората група скъп имиджов сайт. Какво ще стане? Бизнесът ще похарчи целия си бюджет за сайт. А какво ще получи от това нашия млад предприемач? Той ще получи имидж, статус. Респектиращ сайт. Но той се нуждае от директни продажби, а не от видимост на успеха! Но вече е похарчил всичките си пари за ,,страхотен” сайт и не са му останали пари за реклама.
Сега ще обърнем ситуацията на 180 °: на първата група ще предложим продаващ сайт, запълнен от контекстна реклама. Такива сайтове често се изпълняват с целеви страници (Landing Page).
Решава ли началните задачи този бизнес сайт? Построява ли ландинга, който е направила компанията, доверителни отношения с клиентите? Формира ли правилния имидж в очите на клиентите, желаещи да прочетат в сайта информация за компанията и нейните услуги? Отговорът е „НЕ“!
Верен подход за създаване на сайт:
Ефективността на първо място
rПравилният подход към решаване проблемите на клиента е от решаващо значение. Ако уеб-студиото предложи на бизнеса погрешния сайт, клиентът ще похарчи пари за нищо.
Малкият бизнес обикновено започва завладяването на интернет пространството с ограничен бюджет. Не е правилно да похарчи целия си бюджет за „страхотен“ сайт. Правилно е да се направи добър продаващ сайт, създаване на рекламна кампания и договор с разработчиците за увеличаване на конверсиите до максимални показатели. Такава инвестиция в интернет маркетинга може да се разглежда като печеливша инвестиция. А създаването на голям и “страхотен” сайт с последните пари няма да донесе полза. Повярвайте, има много такива случаи.
Ако основната задача на бизнеса е ефективността на сайта в продажбите, всичко останало трябва да бъде пожертвано за тази цел. Ако вашият бюджет е ограничен, трябва да действате много обмислено.
Големият бизнес решава с помощта на интернет-маркетинга специфични задачи. Понякога това не е заради ефективността и правилното инвестиране на средства. Понякога това е просто усвояване на рекламните бюджети.
Да се подражава на големия бизнес за малките предприемачи е разорително. Големите компании могат да си позволят дългосрочен хоризонт в усвояването на интернет. Могат да си позволят много различни сайтове. Могат да си позволят скъп бизнес сайт заради красиви и ефектни картинки.
u
Задачата на малкия бизнес е да пренасочи с помощта на инструментите на интернет-маркетинга паричния поток в своя полза. SEOMAX има в своя арсенал предложения за малкия бизнес. Това са ефективни сайтове с бърза възвръщаемост на инвестициите. Ако имате нужда от такъв инструмент, моля, обърнете се към нас!