Днес, най-предпочитаният канал за реклама са социалните медии. Голяма част от рекламодателите искат да увеличат бюджетите именно в това направление. Най-използваната социална мрежа за реклама е Facebook. Ето и някои съвети, с които може да постигнете най-ефективната реклама във Facebook.
1. Направете план и поставете своите цели
На първо място, Вие сте тези, които трябва да си отговорят на въпроса: „Какво искам да постигна“? Вашите цели трябва да бъдат точни и ясни:
• Да привлечете нови харесвания
• Да промотирате пост
• Да насочите таргетиран трафик към сайта Ви
След това, може да заложите на емпиричен и метричен измерител на всяка поставена цел.
2. Подберете перфектната визия на Фейсбук страницата
От изключително значение е какви да бъдат корицата и профилната снимка. Те трябва да бъдат атрактивни и да дават ясна представа за самия продукт, какво представлява и защо трябва да следите страницата. За тази цел, Вие трябва да се съобразите с размери, цветове, послания и съдържание. Все пак, Вашата цел е да привлечете вниманието, затова много важно е рекламата да е привлекателна и да дава нужната информация на потребителите. Не забравяйте да разнообразявате корицата, сменяйте я поне веднъж в месеца. Вие трябва да бъдете актуални за Вашата аудитория.
3. Дефинирайте аудиторията си
Когато става въпрос за постигане на резултати чрез социалните медии, едно от най-важните съображения е таргетирането на подходяща аудитория. Без значение какъв бизнес имате, шансовете повечето от Вашата аудитория да използват фейсбук е голям. Идентифицирането и насочването към Вашата аудитория трябва да бъде една от първите Ви задачи, когато планирате стратегията си за социалните медии. Без правилно таргетиране, настройването на рекламите Ви в социалните медии е като да се обаждате на хора на случаен принцип. Почти всеки има телефон, но това не означава, че хората, на които се обаждате, ще се интересуват от това, което може да предложите. Същото е и в социалните медии. За щастие, има много инструменти и методи, които могат да Ви помогнат да планирате ефективно таргетиране.
Какви са демографските данни на вашата публика?
Вашата аудитория зависи от типа бизнес или организация, която имате. Някои ниши са по-тесни. Идентифицирането на подходящата аудитория е важно за всеки аспект от маркетинговата кампания. Трябва да се запитате дали Вашият стил на писане на публикации трябва да бъде сериозен или хумористичен. Трябва също да вземете предвид вида изображения или друго визуално съдържание, което публикувате. Социалните медии стават все по-визуални. Когато използвате изображения обаче, трябва да знаете дали да публикувате смешни анимационни мемове, сладки снимки на животни, графики с данни или по-неутрални снимки.
Научете повече за поведението на посетителите във Вашия сайт. Следете техните навици и кога вземат решение за покупка. Следете демографските показатели. Събраната информация за Вашите посетители, може да използвате за създаване на Custom Audiences.
4. Създайте качествено съдържание
След като определите Вашата аудитория и знаете, че тя се интересува от Вашата марка и иска да знае всичко за нея, Вие трябва да направите качествено съдържание. Това е съвкупността от публикациите на стената на тази страница. Вашата цел е да напишете текст, който да бъде изключително правилен и да подтикне потребителите към действие – да харесат, коментират или споделят.
5. Промотирайте ползите
Вие трябва да акцентирате на ползите от продукта или услугата, които предлагате, защото повече хора не влизат в социалните мрежи с решението, че ще купуват нещо. Предизвикайте тяхната емоция!
6. Комуникацията с Вашите фенове
Това, което Вие трябва да притежавате е изключително добра комуникация с феновете си. Ако те имат въпроси, Вие сте тези, които трябва да им дадат адекватен отговор, да приемате тяхното мнение или да им благодарите за хубавите коментари и отзиви. Когато те се интересуват от това, което предлагате и харесат страницата, ще се надяват бързо да реагирате на техните запитвания. Затова е добре да наемете човек, който да следи всичко това в страницата. Точността е много важна, така че бъдете учтиви и винаги навреме. Така може да промените решенията на много недоволни клиенти и да докажете, че обслужването Ви е винаги на ниво. Не изтривайте и негативните коментари, напротив покажете, че мнението им е важно за Вас. Разбира се, ако някой злоупотребява или обижда дейността Ви, създайте правила за комуникация в страницата, които всеки да прочете, така ако не се спази някое правило, Вие да сте в правото си да го накажете.
7. Използвайте отделни мобилни компании
Най-добре е да създадете отделни компании, които да са таргетирани към мобилните устройства и да ги сравнявате. За този тип потребители, направете мобилни приложения с по-специални послания.
8. Използвайте бюджета си правилно
Ако сте наясно как да разпределите бюджета си правилно, то една Фейсбук реклама може да Ви се стори не много скъпа. С прогнозирания обхват на самата реклама, който мрежата Ви осигурява, Вие сами може да прецените каква сума да отделите за рекламния формат. За целта трябва да следите кампанията, да я редактирате, за да може да я оптимизирате. Внимавайте, защото вероятността да изхарчите много излишни пари е голяма, затова наемете агенция, която да се занимава с това, ако нямате възможността да обучите Вашия персонал от маркетинговия отдел.
9. Поддържайте рекламите си
Променяйте често визията, не се страхувайте да бъдете креативни и различни в създаването на реклама. Използвайте послания като отстъпка или промоция. Ако нямате необходимия ресурс за тази цел, винаги може да се доверите на опита на специалист.
10. Добавете Видео съдържание
За да привлечете по-голяма аудитория, може да добавите видео, което е забавно и интересно за хората. Ако имате по-голям бюджет може и Вие да заснемете видео материали. Да покажете на потребителите как да използват Вашите продукти, как протича производствения процес и други идеи. Така може да спечелите доверието на хората, чрез предоставяне на повече информация за Вас и Вашата дейност. Вече може дори да се възползвате от Facebook Live и да привлечете вниманието на нови фенове или да направите Вашите фенове част от събитие, което изпускат.
11. “Call to action”
Необходимо е да подканвате Вашите потребители към директно действие. Използвайте експресивни глаголи и изрази като: „натиснете тук“, „вижте повече“, „вземете безплатно“, „свалете сега“, „тествайте безплатно“ и други. „Call to action“ е копирайтърско оръжие, с което трябва да боравите при всяка възможност. Гарантира задържането на потребителското внимание докрай и може да накара потребителят да забрави за съмненията, които е имал. Подбирайте внимателно подканващите фрази, за да конкретизирате резултата, който се очаква.
12. Използвайте Retargeting
Съществува опция през Facebook за директен ретаргетинг. Това означава, че рекламодателите могат да преследват своята аудитория, която е събрана под формата на имейли или номера на профили. Може да използвате тази опция, за да комуникирате с хората, които са вече наясно с Вашите услуги и продукти.
13. А/В тествайте рекламите си
Никога не създавайте един вариант на рекламата Ви. Изпробвайте различна визия, заглавие или послания. Бъдете вариативни. Понякога комбинацията от няколко варианта може да доведе до най-ефективната реклама. Експериметирайте!
14. „Безплатно“
Със сигурност, когато видите някъде „безплатно“, вниманието Ви моментално се насочва към това послание. Затова използвайте този трик като предоставите нещо безплатно на феновете си. Това може да бъде някакъв подарък към продукта или някоя безплатна услуга като транспорт. Така Вие може да трайно да настаните името на продукта Ви в съзнанието на потребителите.
15. Следете конкуренцията
Фейсбук предлага инструмент, с който да следите избрани конкурентни страници от Вас. Така може да видите разликата в броя фенове, ръст през последната седмица, брой публикации и други. Дори получавате известие, когато конкурентът се представя по-добре. Това Ви осигурява възможност да използвате други рекламни стратегии и идеи и да сте винаги крачка пред конкуренцията.
16. Динамични реклами с продуктов каталог
Динамичните реклами във Фейсбук автоматично показват правилните продукти на хората, които са изразили интерес към Вашия уебсайт, към приложението Ви или някъде другаде в Интернет. Просто качете своя продуктов каталог и настройте кампанията си веднъж и тя ще продължи да работи за Вас толкова дълго, колкото искате – да намерите точните хора за всеки продукт и винаги да използвате актуални цени и наличност. Покажете на хората продукти, които са съобразени с техните интереси. Такива реклами са изключително подходящи за тези, които искат да промотират своя онлайн магазин към хора, посетили вече уебсайта или добавили продукти в кошницата.
17. Възнаграждавайте своите потребители
За да се сдобиете с повече фенове е добре да правите Фейсбук игри с награди. Това, което може да им предоставите е Ваш продукт или материали, брандирани с Вашето лого. Най-популярни са пост-игрите. Те съдържат интересно изображение с текст, в който са условията на играта. Отделно, под формата на бележка, Вие описвате общите правила, наградите, период и т.н. Хубавото е, че не се изискват усилия за тези игри, а един коментар под поста. Така Вие отново печелите доверието на потребителя, а когато го възнаграждавате с подарък, знаете как често хората си споделят снимки със самите подаръци, това за Вас не е ли идеалната реклама на Вашите продукти? Ако един клиент е доволен от услугите Ви, той може да сподели на още 10 човека. Но ако един клиент е недоволен, най-вероятно ще сподели на 10 пъти повече потенциални клиенти. Затова е важно да бъдете коректни спрямо аудиторията си.
Екипът на Дигитална агенция SEOMAX предлага множество услуги, свързани с Фейсбук. Една от тях е Организиране на игри във Facebook – това е един забавен начин да запознаете потребителите с Вашите продукти и да популяризирате бранда си.
Самата реклама във Фейсбук обаче не може да гарантира печалби, защото наред с предимствата, съществуват и тънкости, от които зависи успехът на всяка една рекламна кампания. Поддържането на Фейсбук страница не е особено лесна задача, защото изисква определено време и познания – както технически, така и маркетингови. Затова ние от Дигитална агенция SEOMAX можем да се погрижим за поддръжката на Вашата Facebook страница.