Преди време ви дадохме съвет как да избере агенция, която да се грижи за SEO оптимизацията на вашия уебсайт. Тъй като интерeсът към нея наистина беше впечатляващ (за което ви благодарим изключително много), решихме да направим нещо като част втора за всички вас. Този път, обаче, насоката ни ще бъде малко по-различна. Ако приемем, че с достатъчно четене, туториъли и няколко провалени опита, всеки може да се справи на добро ниво с рекламата, то пред кодовете всички се прекланяме и оставяме само и единствено специалистите да си свършат работата.
Като агенция, която се занимава с поддръжка на уебсайтове, имаме един тип обаждане от клиенти, а даже по-конкретно разговор, който често водим. Сигурни сме, че всички колеги в бранша ще се припознаят в следващите редове:
Клиент: Здравейте, имам проблем.
Агенция: Как можем да ви помогнем?
Клиент: Сайтът ми го няма!
Агенция: А вие нещо направихте ли?
Клиент: Ами, не…не точно.
Агенция: ….
Какво се оказва най-често това „не точно“? Че клиентът на своя глава е започнал да прави корекции и, поне според него, оптимизация на сайта си. Защо е искал това? Защото сам е стигнал до извода, че нещата са остарели, информацията не е актуална и е решил, че може сам да се справи с този проблем. Реалният проблем е следният – клиентите ни често са изключително добри търговци – имат добри бизнеси, знаят как да предложат продуктите си на пазара. Ние, от своя страна, сме дигитални професионалисти – знаем как да се погрижим за уебсайта ви и за това визията на компанията ви в онлайн пространството да бъде на ниво.
Въпросът е как да изберете правилно агенция, на която да поверите основното си дигитално присъствие, а именно вашия уебсайт. Не се чудете повече, защото ние подбрахме основните критерии за вас. Приятно четене!
Преценете какъв уебсайт притежавате
Не сме сигурни дали всички го осъзнават, но Facebook също е сайт, който се нуждае от поддръжка. Много, много вероятно е тази поддръжка да е на доста по-високо ниво от тази, от която се нуждае сайт, който продава бижута нисък клас. Усещате се накъде бием, нали? Категоризирайте сами себе си. Осъзнайте от какво се нуждае бизнесът ви и намерете компания, която е добра в това. Имате онлайн магазин? То тогава търсете агенция, която в портфолиото си има богато разнообразие от различни онлайн магазини.
Ако вашият уебсайт е с авторски (custom) код, това може да бъде сериозно затруднение при намирането на подходяща агенция, понеже те не са разпространени толкова, колкото популярните системи с отворен код като WordPress, OpenCart, Magento и други. Много често custom системите нямат документация и са доста трудни за работа от страна на програмисти, които не са писали този код. Знаейки на каква система е базиран вашия уебсайт, може по-лесно да се ориентирате какъв тип агенция и екип търсите за поддръжка и техническо съдействие.
Нека сме честни един с друг – ако имате малък бизнес, не е нужно да наемате най-скъпата компания на пазара. Намерете си някой, който ще отговаря на вашата собствена визия и ще успеете да се сработите добре, защото…
Това са дългосрочни отношения. Проверете рейтинга на агенцията.
Толкова е лесно да проверите мнения за дадения компания онлайн, но все още много хора не го правят и остават излъгани накрая. Нашият съвет? Направете си независим рисърч – отделете достатъчно време, за да се уверите, че няма да попаднете на поредния мошеник. Голяма част от съветите, които ви дадохме в статията за избора на SEO агенция се препокриват и тук – проверете дали компанията представя свои кейс стъдита, запознайте се с екипа, вижте мнения на клиенти, но не само в сайта, а онлайн като цяло. Научете в какви платформи за разработване на уебсайт специализира агенцията и дали платформата на вашия уебсайт е сред компетенциите на екипа.
Наш личен съвет е да внимавате, защото в много случаи това да смените агенция, която се грижи за уебсайта, би ви коствали изключително много усилия и средства. Затова казваме, че при избора си трябва да следите все едно избирате дългосрочен партньор – някой, с който заедно ще се издигнете до челните позиции.
Внимание към детайла
Няма как да не сте виждали изключително вълнуващ пост в социалните мрежи, където някой се хвали с нещо в своя сайт или просто прави обявление и какво… Виждате красиво написан пост, усещате енергията, но при визуализацията няма никой освен един надпис “home page”. Това ние го наричаме „липса към детайла“ и изобщо не го харесваме! Разбира се, този пример е нещо съвсем дребно на фона на това, което би могло да изникне ако агенцията, с която работите не внимава достатъчно.
Максимата, по която се водим в Seomax е, че ако правим нещо, то трябва да бъде качествено и все едно го правим за самите нас, затова и очакваме, че другите хора работят по същия начин. За жалост това не е така, затова ви съветваме да проверите освен портфолиото на дадената агенция, подробно уебсайтовете, за които те се грижат.
Тяхното собствено присъствие
Е, всички казват, че обущарят ходи със скъсани обувки, но според нас това са само оправдания. Както ви казахме и по-горе – уебсайтът е визитката на вашия бизнес. Той привлича, той задържи, но и той конвертира. Затова проверете добре както уебсайта, така и присъствието в социалните мрежи на избраната от вас агенция. Запознайте се с тях косвено и ако са се постарали достатъчно, ще успеят да ви спечелят, за да моагт да ви омаят и на живо.
Екип и взаимоотношения
Никога няма да спрем да го повтаряме – екипът е всичко, което една компания притежава. Освен рейтинг на самата агенция, проверете добре качеството на хората, които се намират в нея. Проверете опита им, проверете успехите им и всичко, което би ви било полезно като информация. Много хора се подлъгват и вярват, че годините опит са най-важното нещо, което трябва да се гледа. Не, даже обратното. Ние лично сме забелязали, че често младите специалисти са много по-добре запознати с новостите на пазара и успяват умело да боравят с най-актуалните промени. Друго важно е именно този екип да ви държи постоянно в течение какво се случва. Да ви предоставя редовни и качествени репорти, да прави срещи с вас ако е необходимо, да бъде насреща, за да отговори на всеки един въпрос. Те се грижат за вашия бизнес и вие сте в пълното си право да бъдете наясно какво се случва, затова и тази точка е толкова важна и я оставихме за финал.
Обобщено: Добър рисърч! Отделете си ден-два, а защо не и седмица, но изберете агенция, която ще поеме грижата за вашия бизнес в следващите години. Намерете някой, който няма да работи ЗА вас а С вас.
Очаквайте още много и интересни статии в блога на Seomax, a aко тази статия ви е харесала, не забравяйте да я споделите!
Автор:
Аня Петрова