2017 година става все по-интересна за нас. В края на миналата година преминахме през много проекти с интересни предизвикателства. Един от тях беше локален бизнес в Пловдив, който искаше по-голяма аудитория да научи за него и следователно да привлече повече клиенти. Свърза се с нас, за да направим Facebook маркетинг на бизнеса му. Задачата беше да повишим посещенията и популярността на местен локален бизнес тип – семеен ресторант.
Първата си среща я направихме директно в мястото, което ще промотираме. Запознахме се с обстановката, персонала и ястията, които предлагат. За тази среща подготвихме въпроси за клиента, за да се запознаем подробно с бизнеса и целевата му аудитория. Когато започваме дейност по нов проект ние поставяме първо целите ни за определен период, определяме аудиторията на клиента – нейната възраст, хобита, интереси и др., който е важен аспект от фейсбук маркетинга на локален бизнес.
Цели, които си поставихме за 3 месеца единствено с Facebook маркетинг
• Завръщане на старите клиенти и привличане на нови
• Повишаване на ангажираността и феновете на страницата
• Достигане до 100 000 души всеки месец през мрежата на IMG (Internet Media Group)
След срещата ни направихме свое проучване за интересите и навиците на целевата аудитория и съставихме различни стратегии за достигане до нея.
Когато определим аудиторията, целите и стратегиите за достигане и ангажиране, създадохме 3-месечен Facebook маркетингов план за всички активности, съобразени с предстоящите събития за сезона. В него беше разпределен рекламния бюджет и действията по всяка една от стратегиите ни.
Когато работим по проекти, искаме клиентите да са напълно наясно с всичко, което правим – как, кога, къде и защо. Изпратихме подробния план на лицето, обяснихме всяко едно от плануваните ни действия и обсъдихме идеи и нови предложения.
Състояние на Facebook страницата преди да започнем проекта:
• 231 фена
• Ниска ангажираност
• Публикациите не достигаха до повече от 300 души
• Предимно публикации на обедното меню като текст
• Малко отзиви на ресторанта
Стартиране на проекта Facebook маркетинг на локален бизнес
Януари 2017 година стартирахме работа по проекта. Променихме част от вида на фейсбук страницата. За нас беше важно да достигаме до повече целеви клиенти, затова създавахме банери и текстове, които да привличат точно определени клиенти. Една от силните страни на ресторанта бяха вкусните ястие, поднесени по изключително завършен и професионален вид. Именно затова фокусирахме част от публикациите именно върху това предимство на ресторанта.
Създадохме атрактивна визия на обедното меню, която да привлича вниманието на потребителите и всеки ден да се запознават с това, което предлага ресторанта ( всеки ден подготвяха различно обедно меню с нестандартни и традиционни български ястия).
Когато управляваме Facebook страница ние не плануваме публикуване на еднообразни публикации – планирахме и увлекателни и забавни постове, които както знаем всички, достигат до много по-голям кръг от хора.
Обработихме видео клип за зимния период с фокус върху това колко е уютен ресторанта в мразовитите дни.
Гифовете са един от най-популярните и ангажиращите публикации днес. Създадохме много раздвижени гифове с нашите графични дизайнери, с които на голяма аудитория им „потекоха лигите“ и се втурнаха към ресторанта.
Втори месец от Facebook маркетинга на локален бизнес
Февруари се асоциира с празника на влюбените, Трифон Зарезан, а като маркетолози ние не пропускаме възможността да създадем кампании по случай поводите.
Facebook феновете се увеличаваха с бързи темпове, както и ангажираността. В социалните мрежи много потребители търсят игри, с които се достига до голяма целева аудитория. Затова в края на месеца подготвихме игра по случай 8-ми март, с няколко прости условия, които трябва да изпълнят, за да участват в играта – да споделят публикацията и да тагнат човека, с когото биха отишли на вечеря на красивия празник.
Ето как изглеждаше и играта:
Пуснахме играта спонсорирана, като таргетирахме целевата аудитория по интереси и географско местоположение. Успеха на фейсбук рекламите, които ръководихме от бюджета имаха огромен успех. Ниска стойност на клик и много интеракции към рекламните материали в фейсбук страницата.
Трети месец от проекта (Март 2017)
Това беше най-важният месец, за който трябваше да положим сериозни усилия – ресторантът има външна зона и е предпочитано място за обяд и вечеря през пролетния сезон.
През март има много празници, в които могат да се организират кампании и да получим голям ефект.
Променихме изцяло стила на публикациите с фокус върху пролетните ястия, емоции и празнично настроение. Създадохме брандова реклама, насочена към локалния бизнес и с нисък рекламен бюджет достигнахме до широка аудитория.
Създадохме множество гифове с пролетни ястия, на които аудиторията да реагира, както и тематични постове.
В края на тримесечието направихме подробен отчет на всичко направено и постигнато досега. Приложихме отчети от всяка една рекламна кампания и резултатите от цялата наша дейност по Facebook маркетинг .
PS:
В плана бяха заложени и предложения за още няколко действия по време на поддръжката на фейсбук страницата на клиента. Беше предложено още допълнителни платени реклами и изработка на landing страница на сайта и видео клипове, но клиента не изпълни 100% от заданието. В крайна сметка ето постигнатите ни резултатите за периода за клиента:
Резултати след 3-месечния ни проект
• Привлякохме 3048 нови фена на страницата
• Достигнахме органично в страницата до 146 054 човека
• Достигнахме органично до хора в мрежата на Internet Media Group до 245 575 човека (Силно развити наши страници).
• Достигнахме чрез платени публикации до 22 449 човека от Пловдив, от които 1459 са направили действия към страницата.
• Получихме 4-ри оценки с 5 звезди
Facebook Insides отчет за последния месец:
Резултати от Фейсбук рекламите:
С брандовата реклама достигнахме до 17,133 души в целевия район и 777 ангажираност на публикацията. Дори с нисък рекламен бюджет постигнахме много добри резултати, както може да видите приложено:
Действия във Facebook страницата:
Достигната таргет група:
След приключване на проекта беше важно за нас да разберем как нашата дейност се е отразила в самия ресторант, затова проведохме разговор с нашия клиент.
Той сподели, че клиентите в ресторанта са се увеличили значително и много от тях следят всеки ден страницата на ресторанта, за да разберат обедното меню за следващия ден, както и за забавление и нови вкусни ястия.
Най-голямо удовлетворение за нас е, когато видим успеха на клиентите, защото именно това е нашия стремеж и цел номер 1. SEOMAX – A brand’s best friend
Избрана услуга: Фейсбук маркетинг пакет “М”
Клиент: Ресторант „Терасата“
Период: 03.01.2017 – 03.04.2017