Case Study: SEO оптимизация на онлайн магазин за изработка на печати – Modico.bg

Case Study: SEO оптимизация на онлайн магазин за изработка на печати – Modico.bg

Case Study: SEO оптимизация на онлайн магазин за изработка на печати – Modico.bg

Modico.bg - Уеб сайт изработен от Дигитална агенция SEOMAX

Днес ще Ви представим работата по наш едногодишен проект за SEO оптимизация на онлайн магазин. Преди 1 година клиентът се обърна към нас с молба за препоръки за подобрение на сайта им. Сайтът беше направен на платформата Magento. Текущия за момента сайт имаше много неработещи функции и доста проблеми. Проблеми като:

1. Грешки в кода
2. Счупени линкове
3. Проблеми със скоростта на сайта
4. Дублирано съдържание
5. Неоптимизирано и тънко съдържание
6. Нефунционираща визия
7. Онлайн магазина нямаше мобилна версия
8. Висок bounce rate и други.

След като изпратихме препоръките за преправяне на сайта, компанията се обърна към нас за помощ и решение на тези проблеми. Това, което клиентът искаше, е да излезне сайта им по-напред в Google по ключови думи, свързани с бизнеса им. Предложихме им нашата услуга SEO оптимизация и стартирахме проекта от май 2016.

Ето какво направихме ние по проекта:

Първото нещо, което направихме е да извършим SEO одит. След него препоръчахме да се поправи целия сайт, за да бъде по-модерен, интуативен и user friendly за търсачките.

С имплементацията на заданието по seo одита се зае отдела ни по уеб дизайн и създаване на онлайн магазини. Екипът създаде чисто нов сайт на Open Cart, след което прехвърлихме и дори добавихме още артикули към цялата номенклатура на фирмата, както и добавихме нови категории и секции.

Модико онлайн магазин - SEO оптимизация на сайт
Когато стартираме проект по SEO оптимизация на сайт правим семантично ядро с ключови думи за бизнеса. За целта направихме проучване, за да разберем кои ключови думи носят стойност за фирмата. Заложихме и развитие на бранда на компания MODICO.

Проучихме конкуренцията: техните позиции; ключовите думи, по които се класират; плюсовете и минусите им и др. В целите си заложихме достигане на първи позиции по 20 ключови думи, по които целевата аудитория търси ежедневно в Google.

Следващите месеци инсталирахме и SEO модул за OpenCart и го конфигурирахме за сайта. Оптимизирахме скоростта на зареждане на сайта и мобилната версия на сайта. Направихме Title и Meta описанията на всички страници за сайта ръчно, за да грабват вниманието на потребители и да разберат, че в този сайт те ще намерят това, което търсят. Добавихме alt описания на всички изображения в сайта с водещите ключови думи в тях. Това е особено важно за онлайн магазините с голям брой продукти. Сложихме Json код за данните на фирмата и др.

Увеличихме описанията на категориите на сайта и описанията на всички продукти. Оправихме вътрешното налинкване и линк масата. Увеличихме и сайта по търсения по ключови думи:

Ключови думи Модико - seo оптимизация на сайт

Алгоритъмът на Google е изключително сложна система, която никой не знае напълно – Google пази силно своя алгоритъм в тайна. Това, на което се обръща особено внимание при SEO оптимизация на сайт за позиционирането на сайт по-напред в Google е: Съдържание, линкове, социални сигнали и представяне на бранд на сайта.

На всеки един от тези аспекти ние обърнахме сериозно внимание. Създадохме описания на водещите категории и под категории, както и добавихме допълнително описание на голям процент от продуктите. Създадохме видео канали на печати Modico в Youtube, Vimeo, Rutube, Vine, Vbox7 и др. с описания на каналите по ключовите думи. Създадохме 30 клипа с цел представяне на страхотния дизайн на продуктите на живо в ръцете на човек. Тези видеа качихме във всички видео канали и добавихме към отделните продукти в сайта. По този начин разширихме описанието на голяма част от продуктите на Модико.

Печати - seo оптимизация на онлайн магазин
Създадохме нова секция в сайта „Как да поръчам“, с подробно обяснение и видео клип, за да могат да направят потребителите поръчка без затруднения. За да улесним максимално всеки един от посетителите на сайта създадохме форма за пазаруване на печат в една страница – цялата покупка само в една страница.

SEO оптимизацията е постоянен процес, който трябва да се надгражда. Направихме профили и страници в 50 социални мрежи, за да може компанията да комуникира с потребителите с тези канали. Добавихме сайта във водещи български каталози, за да увеличим брандовото значение. Всяка седмица започнахме да пускаме социални сигнали във всяка от 50-те социални мрежи. 

Голямо значение има и Google My Business и Google Maps, затова коригирахме профилите за офисите в Пловдив и София на печати Модико. Свързахме се с текущи клиенти, за да дадат своя отзив за продуктите.

Изградихме множество линкове с тежест, благодарение на доброто съдържанието на сайта. А как направихме това? Като всеки месец създавахме уникално съдържание във вид на статии, интервюта и много други – контент маркетинг за привличане на потребители. Тези статии разпространявахме в социалните мрежи и някои от тях носиха висок трафик всеки месец към сайта. Една от най-успешните ни статии е „15 идеи за стартиране на бизнес под 10 000 лв.“, с която достигнахме до десетки хиляди потребители. Днес по много ключови думи свързани с бизнес се класираме на първа страница с тази статия, а това е важно за нас, защото голяма част от клиентите на Модико са фирмени лица или стартиращи бизнеси.

Контент маркетинг -печати модико - писане на статииИзработка на печати - онлайн магазин и seo оптимизация - уникални статии - контент маркетинг

За да се увеличат продажбите могат да се направят и много други действия не само свързани със SEO оптимизация. За това започнахме провеждането и на различни кампании, част от дигиталния маркетинг. Управляваме Google реклами на клиента в мрежата на търсене, дисплейната мрежа и ремаркетинг. Проведохме няколко фейсбук кампании – организирахме игри и управлявахме бюджети за фейсбук реклами. По този начин освен, че доведохме допълнително трафик към сайта, привлякохме голяма аудитория готова да направи покупка.

През второто 6-месечие ние продължихме усърдно работа. Продължихме всеки месец да качваме статии, да добавяме качествени линкове и различни медии да пишат за Модико. Няколко пъти в месеца правихме социални сигнали, като постоянно добавяхме нови.

Всеки месец ние правим план за клиента, като добавяме нови идеи, с които да подобрим сайта, преживяването на потребителя и как да запазим/подобрим позициите на сайта в Google. Променихме описанията на всички продукти в сайта и създадохме допълнително описание за тях. Създадохме нова категория продукти, каталог с всички печати на Модико, за да може потребителят да се запознае с всичко налично на едно място. В footer-а добавихме нови страници за „Поверително“, „Рекламации“, „Условия на ползване“ и „Често задавани въпроси“. Описахме всички сертификати и награди на немската компания Модико, защото фирмата заслужава нейните потребители да разберат за отличията, които е получила.

Всеки месец се приоритизиране около определена категория продукти за content маркетинга. След като определим това, създаваме съдържание, което интересува и е полезно за целевата аудитория на тези продукти.
За този период от 1 година отправихме много препоръки за подобрение на сайта от гледна точка UX ( user experience – потребителско преживяване). Създадохме много бутони за улеснение на потребители, методи за поръчка, условия за доставка и др. Проведохме няколко имейл кампании, достигайки до стотици хиляди физически и юридически лица.

В края на 1 годишния план създадохме няколко микро сайта в платформи с линкове към основния сайт на Модико и добавихме нова страница „Експресни поръчки“. Някои биха си помислили какво е значението на тази страница, но в действителност много потребители се интересуват именно от тях, а и за SEO оптимизацията е добре.

Постигнати резултати за 1 година:

• Сайт с модерен дизайн и лесна навигация за потребителите
• Степента на отпадане ( Bounce Rate) спадна с 42%, което означава, че потребителите се ангажират повече със сайта
• Фейсбук феновете на страницата на Модико за няколко месеца от 115 станаха на 2043 фена, благодарение на различни техники от фейсбук маркетинга.
• Постигнахме водещи позиции по желаните ключови думи и други.

Понякога думите говорят, но снимките с резултатите казват повече при SEO оптимизация на сайта:

SEO оптимизация на онлайн магазин постигнати резултати

Постигнахме високи резултати благодарение също така с щипка от нашия SEOMAX ефект. Услуга, което събира екипите на двете фирми и създава красота и работещи стратегии 
С това наше Case Study искаме да отпразнуваме 1 годишното си партньорство с печати Модико България.

Клиент: Печати Modico Bulgaria
Бюджет: 7640 лв. (включва изработката на онлайн магазина и таксата на агенцията за периода)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.