Днес ще Ви представим работата по наш едногодишен проект за SEO оптимизация на онлайн магазин. Преди 1 година клиентът се обърна към нас с молба за препоръки за подобрение на сайта им. Сайтът беше направен на платформата Magento. Текущия за момента сайт имаше много неработещи функции и доста проблеми. Проблеми като:
1. Грешки в кода
2. Счупени линкове
3. Проблеми със скоростта на сайта
4. Дублирано съдържание
5. Неоптимизирано и тънко съдържание
6. Нефунционираща визия
7. Онлайн магазина нямаше мобилна версия
8. Висок bounce rate и други.
След като изпратихме препоръките за преправяне на сайта, компанията се обърна към нас за помощ и решение на тези проблеми. Това, което клиентът искаше, е да излезне сайта им по-напред в Google по ключови думи, свързани с бизнеса им. Предложихме им нашата услуга SEO оптимизация и стартирахме проекта от май 2016.
Ето какво направихме ние по проекта:
Първото нещо, което направихме е да извършим SEO одит. След него препоръчахме да се поправи целия сайт, за да бъде по-модерен, интуативен и user friendly за търсачките.
С имплементацията на заданието по seo одита се зае отдела ни по уеб дизайн и създаване на онлайн магазини. Екипът създаде чисто нов сайт на Open Cart, след което прехвърлихме и дори добавихме още артикули към цялата номенклатура на фирмата, както и добавихме нови категории и секции.
Когато стартираме проект по SEO оптимизация на сайт правим семантично ядро с ключови думи за бизнеса. За целта направихме проучване, за да разберем кои ключови думи носят стойност за фирмата. Заложихме и развитие на бранда на компания MODICO.
Проучихме конкуренцията: техните позиции; ключовите думи, по които се класират; плюсовете и минусите им и др. В целите си заложихме достигане на първи позиции по 20 ключови думи, по които целевата аудитория търси ежедневно в Google.
Следващите месеци инсталирахме и SEO модул за OpenCart и го конфигурирахме за сайта. Оптимизирахме скоростта на зареждане на сайта и мобилната версия на сайта. Направихме Title и Meta описанията на всички страници за сайта ръчно, за да грабват вниманието на потребители и да разберат, че в този сайт те ще намерят това, което търсят. Добавихме alt описания на всички изображения в сайта с водещите ключови думи в тях. Това е особено важно за онлайн магазините с голям брой продукти. Сложихме Json код за данните на фирмата и др.
Увеличихме описанията на категориите на сайта и описанията на всички продукти. Оправихме вътрешното налинкване и линк масата. Увеличихме и сайта по търсения по ключови думи:
Алгоритъмът на Google е изключително сложна система, която никой не знае напълно – Google пази силно своя алгоритъм в тайна. Това, на което се обръща особено внимание при SEO оптимизация на сайт за позиционирането на сайт по-напред в Google е: Съдържание, линкове, социални сигнали и представяне на бранд на сайта.
На всеки един от тези аспекти ние обърнахме сериозно внимание. Създадохме описания на водещите категории и под категории, както и добавихме допълнително описание на голям процент от продуктите. Създадохме видео канали на печати Modico в Youtube, Vimeo, Rutube, Vine, Vbox7 и др. с описания на каналите по ключовите думи. Създадохме 30 клипа с цел представяне на страхотния дизайн на продуктите на живо в ръцете на човек. Тези видеа качихме във всички видео канали и добавихме към отделните продукти в сайта. По този начин разширихме описанието на голяма част от продуктите на Модико.
Създадохме нова секция в сайта „Как да поръчам“, с подробно обяснение и видео клип, за да могат да направят потребителите поръчка без затруднения. За да улесним максимално всеки един от посетителите на сайта създадохме форма за пазаруване на печат в една страница – цялата покупка само в една страница.
SEO оптимизацията е постоянен процес, който трябва да се надгражда. Направихме профили и страници в 50 социални мрежи, за да може компанията да комуникира с потребителите с тези канали. Добавихме сайта във водещи български каталози, за да увеличим брандовото значение. Всяка седмица започнахме да пускаме социални сигнали във всяка от 50-те социални мрежи.
Голямо значение има и Google My Business и Google Maps, затова коригирахме профилите за офисите в Пловдив и София на печати Модико. Свързахме се с текущи клиенти, за да дадат своя отзив за продуктите.
Изградихме множество линкове с тежест, благодарение на доброто съдържанието на сайта. А как направихме това? Като всеки месец създавахме уникално съдържание във вид на статии, интервюта и много други – контент маркетинг за привличане на потребители. Тези статии разпространявахме в социалните мрежи и някои от тях носиха висок трафик всеки месец към сайта. Една от най-успешните ни статии е „15 идеи за стартиране на бизнес под 10 000 лв.“, с която достигнахме до десетки хиляди потребители. Днес по много ключови думи свързани с бизнес се класираме на първа страница с тази статия, а това е важно за нас, защото голяма част от клиентите на Модико са фирмени лица или стартиращи бизнеси.
За да се увеличат продажбите могат да се направят и много други действия не само свързани със SEO оптимизация. За това започнахме провеждането и на различни кампании, част от дигиталния маркетинг. Управляваме Google реклами на клиента в мрежата на търсене, дисплейната мрежа и ремаркетинг. Проведохме няколко фейсбук кампании – организирахме игри и управлявахме бюджети за фейсбук реклами. По този начин освен, че доведохме допълнително трафик към сайта, привлякохме голяма аудитория готова да направи покупка.
През второто 6-месечие ние продължихме усърдно работа. Продължихме всеки месец да качваме статии, да добавяме качествени линкове и различни медии да пишат за Модико. Няколко пъти в месеца правихме социални сигнали, като постоянно добавяхме нови.
Всеки месец ние правим план за клиента, като добавяме нови идеи, с които да подобрим сайта, преживяването на потребителя и как да запазим/подобрим позициите на сайта в Google. Променихме описанията на всички продукти в сайта и създадохме допълнително описание за тях. Създадохме нова категория продукти, каталог с всички печати на Модико, за да може потребителят да се запознае с всичко налично на едно място. В footer-а добавихме нови страници за „Поверително“, „Рекламации“, „Условия на ползване“ и „Често задавани въпроси“. Описахме всички сертификати и награди на немската компания Модико, защото фирмата заслужава нейните потребители да разберат за отличията, които е получила.
Всеки месец се приоритизиране около определена категория продукти за content маркетинга. След като определим това, създаваме съдържание, което интересува и е полезно за целевата аудитория на тези продукти.
За този период от 1 година отправихме много препоръки за подобрение на сайта от гледна точка UX ( user experience – потребителско преживяване). Създадохме много бутони за улеснение на потребители, методи за поръчка, условия за доставка и др. Проведохме няколко имейл кампании, достигайки до стотици хиляди физически и юридически лица.
В края на 1 годишния план създадохме няколко микро сайта в платформи с линкове към основния сайт на Модико и добавихме нова страница „Експресни поръчки“. Някои биха си помислили какво е значението на тази страница, но в действителност много потребители се интересуват именно от тях, а и за SEO оптимизацията е добре.
Постигнати резултати за 1 година:
• Сайт с модерен дизайн и лесна навигация за потребителите
• Степента на отпадане ( Bounce Rate) спадна с 42%, което означава, че потребителите се ангажират повече със сайта
• Фейсбук феновете на страницата на Модико за няколко месеца от 115 станаха на 2043 фена, благодарение на различни техники от фейсбук маркетинга.
• Постигнахме водещи позиции по желаните ключови думи и други.
Понякога думите говорят, но снимките с резултатите казват повече при SEO оптимизация на сайта:
Постигнахме високи резултати благодарение също така с щипка от нашия SEOMAX ефект. Услуга, което събира екипите на двете фирми и създава красота и работещи стратегии
С това наше Case Study искаме да отпразнуваме 1 годишното си партньорство с печати Модико България.
Клиент: Печати Modico Bulgaria
Бюджет: 7640 лв. (включва цената за изработката на онлайн магазина и таксата на агенцията за периода)