Case Study за цялостен онлайн маркетинг – Ателие Александра

Case Study интернет маркетинг, онлайн маркетинг - seomax

Ателие „Александра“ – Булчински и абитуриентски рокли е с локация в Асеновград, познато като едно от най-добрите ателиета за дизайнерски рокли в България. То предлага официални и вечерни рокли за абитуриентски бал, сватба и официални събития. Създадено преди повече от 20 години, днес ателие Александра има зад гърба си множество доволни клиенти, сияещи на своя специален ден.

През октомври месец екипът се обърна към нас със следния проблем – предлагат страхотни модели с ръчно изработени детайли, но познати само сред определени групи. Потенциалът на ателието беше голям – разработен бизнес с уникален продукт, но без силно присъствие онлайн. С тази задача се заехме ние от дигитална агенция SEOMAX. С ателието стартирахме нашата специална услуга – цялостен дигитален маркетинг SEOMAX EFFECT. В проекта се включиха 1 онлайн маркетинг специалист, 1 графичен дизайнер, 1 SEO оптимизатор и 1 проектов мениджър. Малка армия ще кажете вие …

Стартиране на проект по цялостен онлайн маркетинг

Когато стартираме проект първото нещо, което трябва да определим са целите за определен период. Организирахме среща с проектовия мениджър на агенцията ни и част от екипа на ателие Александра. По време на срещата се определиха целите до края на март месец. Според сезонността на роклите определихме, че целите ни ще бъдат насочени към абитуриентските рокли. Ателие Александра искаха да увеличат осведомеността на бранда, да поддържат и увеличат имиджа и съответно продажбите си на абитуриентски рокли както онлайн така и офлайн. Да, те наистина могат да продават рокли и онлайн! На тази среща обърнахме сериозно внимание на уникалното търговско предложение, което има клиентът ни.

Ателие Александра създава дизайнерски рокли – екстравагантни и елегантни. Всеки един детайл изработват ръчно, а всеки един модел е неповторим – изработен индивидуално за клиента. По този начин абитуриентката може да бъде сигурна, че никой друг на бала няма да има същата рокля. Това е изключително важно – екипът на ателието си прави списък, съдържащ клиентите по градове и изработените им модели. Абсолютна сигурност за абитуриентката! Именно с това търговско предложение ателието изпъква пред конкурентите си.

След като определихме целите си, направихме проучване на конкуренцията и целевата аудитория. Целевата аудитория на ателието са предстоящите абитуриентки, както и техните майки, участващи активно за организиране на големия ден.

Комбиниране на онлайн канали

Компанията искаше да предложим специфична комбинация от онлайн маркетинг канали, които да постигнат тези цели. След нашето проучване избрахме следните канали и стратегии за достигане до целевата аудитория чрез интернет маркетинг:

  • Управление на Facebook страница
  • Управление на Instagram страница
  • Facebook и Instagram реклами
  • Google AdWords рекламиране
  • SEO оптимизация на сайта
  • Ремаркетинг кампании във Фейсбук и Гугъл
  • Видеомаркетинг стратегия и отразяване

Спрямо тези канали и стратегии, създадохме онлайн маркетинг план, който представихме на ателието. В този план обвързахме целите на компанията с каналите и стратегиите за постигането им. Той представлява разбиване на дейността на месечна база – това подпомага организацията на дейността, а клиентът е наясно с действията ни по всяко едно време и участва в тях.

Ателие Александра подготвиха изцяло нова колекция абитуриентски рокли за 2018 и дигитална агенция SEOMAX не пропусна да се включи в заснемането и. Моделът на новата колекция е красивата Александрина Цветкова, известен фото модел в страната ни и извън нея. Екипът ни в SEOMAX.BG се включи активно в снимките и подготви гифове, 360-градусови обиколки на роклите, Backstage снимки и Boomerang мини видеа. Всеки един елемент оформихме графично и публикувахме в социалните мрежи.

Онлайн маркетинг case study - нова колекция цялостен дигитален маркетинг

Подготвяхме аудиторията за излизането на най-новата колекция абитуриентски рокли:

Нова колекция дигитален маркетинг на ателие

При стартиране на проект имаме подготвителен етап, в който разработваме полето ни за работа. Създадохме 10 социални мрежи, които оформихме с професионална визия и бизнес информация. Създадохме интерактивна Facebook видео корица, представяща част от моделите абитуриентски рокли 2018. Настроихме Google Analytics, за да проследяваме реализациите от нашата дейност. Настроихме цели за изпратено запитване и фуния, през която преминава потребителят, докато достигне целта. Настроихме Google Search Console, в която добавихме Sitemap.xml (карта на сайта за Google Bot), пуснахме за повторна индексация на сайта и проверихме за счупени и дублирани линкове. Счупените линкове насочихме ръчно към красива 404 страница и отстранихме грешките.

На следващ етап настроихме Google Tag Manager, с който можем да управляваме кодовете в сайта. За да можем да направим ремаркетинг кампании, интегрирахме и кодовете на Google AdWords, за събиране на списъци с потребители. Интегрирахме Facebook Pixel, за да създаваме Facebook ремаркетинг кампании. В подготвителния етап отидохме с удоволствие до ателие Александра, за да вникнем в същината на бизнеса – включително и цеха, в който създават роклите. Събрахме голям снимков материал, който да използваме в социалните мрежи след професионална обработка. На срещата продължихме с идеите, които ги заложихме за изпълнение в рамките на проекта.

Управление на Facebook страница

Управлението на социалните мрежи е от изключително значение за създаване на връзка с потребителите, активна комуникация и популяризиране. 1 седмица след заснемането на колекцията тя беше вече налична в физическия магазин на ателието. Обявихме официално новата колекция и регулярно публикувахме професионални снимки от колекцията. Продължавахме да пускаме Backstage снимки и клипове от заснемането на колекцията – много атрактивни Boomerang клипчета станаха. Показахме на потребителите работния процес в ателието:

Управление на фейсбук страница - интернет маркетинг case study

Комуникацията с потребителите е важна, затова създадохме концепция за ангажиране на потребителите със съдържанието ни:

Управление на facebook страница - онлайн маркетинг case study

Създадохме различни колажи, представящи по интерактивен начин моделите:

Управление на facebook страница - онлайн маркетинг case study

Важно е за потребителите да имат лесен достъп до всички модели на новата колекция, затова създадохме нов албум с колекцията във Facebook страницата.

Запознахме аудиторията с ателие Александра отвътре с атрактивни снимки леко загатващи разнообразието от красиви модели:

facebook маркетинг - онлайн маркетинг case study

маркетинг в социалните мрежи - интернет маркетинг case study

Със специален брояч на гласовете на живо публикувахме Live Streaming с въпроси към потребителите:

facebook маркетинг - live streaming интернет маркетинг case study

Влиянието на инфлуенсърите е много нашумяла тема в момента. Последователите им се интересуват от това, което публикуват тези личности и често искат да приличат на тях. Затова много бизнеси рекламират своите продукти с популярни личности с изграден определен имидж. Александра Богданска е известен модел в страната ни с много телевизионни изяви и последователи. С нея беше заснета сватбената колекция на ателие Александра и ние не пропуснахме да го съобщим в социалните мрежи:

инфлуенсър маркетинг цялостен интернет маркетинг case study

Управление на Instagram страница

Оформихме професионалната визия на ателието в Instagram и регулярно публикувахме с най-популярните и тематични хаштагове за клиента ни.

Инстаграм маркетинг цялостен интернет маркетинг case study

Управление на реклами във Facebook и Instagram

SEOMAX започна да насочва публикациите към физическия обект, като създадохме множество локални реклами.

За целта използвахме графично обработени банери в най-подходящите размери за реклама във Facebook, стимулиращ действието текст спрямо целевата аудитория. Таргетирахме рекламите по географски, демографски данни и интереси. На проведените с ателието срещи разбрахме топ градовете, от които са техните клиенти – София, Пловдив, Стара Загора, Пазарджик и Бургас. Насочихме рекламите за тези градове и използвахме специфични интереси, за да достигнем до правилната аудитория – луксозни марки, ученици в определени училища и др. В зависимост от нашата цел като например „Трафик към сайта“ или „Ангажиране с публикация“ рекламите ни се показваха в различни разположения – в Messenger, Дясна колона, News feed, Instant Articles, инстаграм и много други.

Пример 1 – Facebook реклама:

Фейсбук реклама за дрехи - case study за онлайн маркетинг

Резултати от Facebook кампанията:

  • Достигания: 11 259
  • Ангажирани: 1236
  • Бюджет: 17 евро
  • Период: 6 дни

Фейсбук рекламиране за дрехи - case study за онлайн маркетинг

Пример 2 – Facebook реклама:

Фейсбук рекламиране коледа интернет маркетинг

Постигнахме чудесни резултати от кампанията:
  • Цена на резултат от 0,02 евро
  • Влизания към сайта: 2619
  • Достигания: 32 995
  • Бюджет за рекламата: 40 евро
  • За период: 10 дни

Фейсбук рекламиране резултати онлайн маркетинг

Създадохме кампания, насочена към стимулиране на изпращането на съобщения във Facebook, като резултат се отчиташе при 3-секундно преглеждане.

Фейсбук рекламиране - видео резултати - интернет маркетинг

Кампания за Черен петък и Коледа

В края на миналата година „Черният петък“ се състоя на 24.11.2017 година и ние създадохме специална кампания за него. 10% отстъпка на всички страхотни модели на ателието – промотирахме го във Facebook и Google. Професионално обработени банери, копирайтинг текстове, таргетирано насочване – така създадохме Facebook кампанията:

Кампания за черен петък - facebook маркетинг

Управлявахме кампания в мрежата на търсене на Google + дисплейна кампания със специално създадени банери. Те се показваха по различни тематични сайтове и достигнаха до широк кръг потребителите в целевите географски райони.

Коледната ни кампания беше изключително силна с до 50% отстъпка за избрани модели. Използвахме различни рекламни формати като Carousel, gif и графични колажи, за популяризиране на коледната промоция на ателие Александра.

Коледна кампания facebook маркетинг - интернет реклама

carousel facebook реклама - онлайн маркетинг case study

Рекламиране в Google

Услугата рекламиране в Google е специфична по своя характер, като предлага, много възможности за разположение и таргетиране. Създадохме и управлявахме различни кампании в мрежата на търсене и дисплейната мрежа на Google.

В мрежата на търсене създадохме няколко кампании, като се фокусирахме върху набор от групи ключови думи. На първи етап използвахме онлайн инструмент за планиране на ключови думи, за да отсеем най-подходящите според цена и месечни търсения. Групирахме категориите в различни рекламни групи, за да постигнем по-голяма уместност на рекламите с ключовите думи. Таргетирахме локално до градовете, които са най-склонни да посетят ателието.

В долупосочения пример може да видите една от кампаниите ни с невероятни резултати за 4 месеца!

Период: 01.12.2017-23.03.2018

Импресии: 18 035

Кликвания: 5854

Средна цена на клик: 0,07 лв.

CTR (Честота на кликвания): 32,46%

Разходи: 399,34 лв.

Google рекламиране - онлайн маркетинг

Завиден резултат, който носи голям таргетиран трафик към уеб сайта. За нашия клиент получихме не само кликвания, а процентен микс чрез обаждания, запитвания и поръчки от няколко форми. Част от ключовите думи използвани в тази кампания са:

  • Абитуриентски рокли
  • Бални рокли 2018
  • Абитуриентски рокли цени
  • Рокли за абитуриентки
  • Абитуриентски рокли 2018

Всяка една от тези ключови думи е с различен тип съвпаден – модифицирано широко търсене, съвпадение по фраза или точно съвпадение.

Управлявахме дисплейни кампании, представящи моделите на ателие Александра от новата колекция. Насочихме рекламите към тематични разположения – по интереси, демографски данни, специфични сайтове и ключови думи.

Използвахме банери в размери, които най-често се използват в сайтовете. Някои от тях:

Дисплейна кампания google реклама 250x250

Дисплейна кампания google реклама 250x250

Ремаркетинг кампания в Google

Ремаркетингът е чудесен начин да напомните на потребителите за себе си. Разгледали абитуриентската рокля, но излезнали от сайта поради някаква причина – да отидат до магазина, вечерят или други разсейващи покупката фактори. Когато отново влезнат в мрежата виждат отстрани банер на ателие Александра със същата рокля и се подсещат да завършат поръчката си. С интеграция на Google Remarketing код на сайта и емисия от списъци, която събира посетителите на сайта, събрахме голяма база от таргетирани посетители на сайта и отново маркетирахме. Ще се учудите колко голям процент се върнаха отново към нас.

SEO оптимизация

SEO оптимизацията на сайта подпомага класирането на сайта в търсачката по определи ключови думи. Това е важно за бизнеса, защото в Google потребителите търсят нещо, от което имат нужда. Те задават въпрос и получават най-добрия отговор от Google. А вие не искате ли вашият сайт да даде отговор на въпроса.

Пример: Най-добрите булчински рокли в България? (… и отговорът да е нашият сайт?!) и т.н. Схванахте идеята и силата на услугата SEO Оптимизация на уеб сайт, нали?

SEO оптимизацията е дейност включваща няколко направления – OnPage, OffPage оптимизация, Изграждане на връзки, Социални активности, Уеб сайт интеграции и потребителски индикатори. Ние от Дигитална агенция SEOMAX работихме върху всеки един от тези аспекти за постигане на резултати.

Направихме SEO одит на сайта какво може да се подобри в сайта на ателие Александра. Добавихме Meta и Title описания на всяка страница с наситени ключови думи. Всяко едно изображение му добавихме Alt описание, за да разбира ботът какво има на изображението. Поправихме счупените линкове, добавихме sitemap на сайта и редица други OnPage действия.

OffPage оптимизацията представлява създаване на външни връзки от тематични и авторитетни сайтове към този на ателие Александра. За този период добавихме много връзки, за да вдигнем сайта „в очите на търсачката“.

Да, правилното изграждане на съдържание за сайта Ви ще се отблагодари за вас. Нашия съвет е да намерите начин да станете Wikipedia за вашия бранш. Всеки месец публикувахме статии, с тематика интересна за абитуриентите и техните родители. В тях залагахме определени ключови думи и оптимизирахме статиите спрямо тях. Добавянето на ново съдържание е изключително важно за класирането на сайта, но това съдържание трябва да носи стойност и да е част от стратегията. Описахме статиите за социалните мрежи и какво ли още не. Нашите копирайтъри са истинско чудо!

Не на последно място всяка седмица създавахме социални сигнали към статии и вътрешни страници на ателието, за да покажем на търсачката, че то е ценно за потребителите и те го споделят.

Ателие Александра е сравнително локален бизнес, за това е от изключително значение да се появява по правилния начин в Google Maps. За целта ние създадохме профил на компанията в Google My Business с различни етикети и описания с ключовите думи.

Имаме удоволствието да ви представим част от резултатите, които постигнахме по класирането на сайта:

 SEO оптимизация на сайт за дрехи case study

Резултати от онлайн маркетинг

Постигнахме завидни резултати в социалните мрежи, като регулярно създавахме социални активности и реклами:

Google анализ - Google Analytics резултати от онлайн маркетинг

Постигнахме значително увеличение на посещаемостта на сайта. Посещенията на сайта през месец февруари 2018:

Google анализ - Google Analytics резултати от онлайн маркетинг

Крайният резултат от нас бяха множество запитвания на Facebook страницата и сайта, много по-голямо покритие в онлайн мрежата и разпознаваемост на ателието. Вече сезонът на абитуриентски рокли приключи и SEOMAX започва работа по още един важен избор за дамите – сватбена рокля. Новата колекция на ателие Александра дойде и SEOMAX ще се гмурне отново в дълбините!

Клиент: Ателие „Александра“ – Булчински и абитуриентски рокли

Услуга: SEOMAX Ефект – цялостен онлайн маркетинг

Сайт: www.atelie-alexandra.com

 

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP