Как правилно да поръчаме сайт – инструкция за клиенти

Нов уебсайт

 

В последно време обработваме много заявки за разработка на уеб сайтове до ключ. Поръчки с различна трудност, но в много от тях могат да бъдат проследени еднакви грешки.

 

След като определихме какъв бизнес сайт Ви е нужен нека да разгледаме типовите грешки при поръчка на сайт и да съставим алгоритъм за това „как правилно да поръчаме сайт“.

Правилна поръчка на сайт за печеливш бизнес - инструкции за клиента

Първи етап. Нулев цикъл на заявка на сайт

Преди да се обърнете към разработчика за поръчка на сайт трябва да обмислите и изясните следните моменти:

 

  • Има ли търсене на вашия продукт / услуга в Интернет (ако перефразираме: има ли на кого да продавате)? Това не е много смешно, но примерно една десета от първоначалните заявки се правят за разработка на сайт за продукт или услуга, онлайн търсенето на което е нулево.
  • С кого ще се конкурирате? Крайъгълен въпрос. Вие трябва да знаете своите основни конкуренти. Занимавате се с изработка на алуминиева дограма? Тогава влезте в Google и напишете алуминиева дограма. Погледнете първите 10 интернет сайта, запишете си плюсове, които намирате и съставете списък на видeните в конкурентите предимства, които можете да използвате в своя проект.
  • Какво ще кажете за собствените си предимства? Помислете за това, което можете да предложите, а при конкурентите го няма.
  • С какво не можете да се конкурирате? Направете списък на нюансите, в които вие определено губите.
  • Какви сайтове харесвате? Потърсете: по външен вид, структура, програмни файлове. Запишете техните адреси. Сложете ги в отделен документ.

Това са прости стъпки, които няма да отнемат много време, но значително ще подобрят шансовете за успех на вашия проект.

 

Втори етап. Избор на разработчик

Всеки сайт, който не е шаблонна визитка е ексклузивен и се прави в един единствен екземпляр. Това, доколко ще се получи привлекателен за клиентите до голяма степен зависи от разработчика. Затова изборът е доста труден.

 

Запомнете:

Най-добрите продаващи сайтове създават разработчици, които сами се занимават с онлайн търговия и /или разбират от интернет маркетинг.

 

Ако правите своята първа поръчка на сайт, избирайте именно такъв разработчик.

Не дизайнер или програмист – това трябва да разберете! Ако човек пише за себе си, че е прекрасен програмист или дизайнер, възможно е да е така. Може той да ви направи много красив сайт или да ви напише много сложен програмен код, но към продажбите или услугите това няма никакво отношение. Ако решите да направите поръчка на сайт, който продава, отидете при специалист по продажби.

 

Какво да направите:

  • изберете 5-10 разработчици, които сте харесали;
  • напише писмо за целите на сайта, конкуренти и други елементи на нулевия цикъл;
  • изпратете го на избраните уебмастъри;
  • чакайте отговор.

 

Анализираме отговорите:

Един добър разработчик ще напише в отговор:

  • варианти за решаване на проблема ( създаване на сайта);
  • стойност на тези варианти;
  • поетапна схема на разработката на сайта;
  • ще зададе уточняващи въпроси, ако нещо не му е ясно.

 

Изберете този, който ще покаже най-голям интерес към вашия проект. Който няма да ви даде шаблонен отговор, а подробно ще разбере: какво ви е нужно и какви тънкости има вашия бизнес.

 

  • Ако има нещо в неговия отговор, което не разбирате, задължително уточнете, изяснете.
  • Задължително отговорете подробно на всички въпроси на разработчиците, които разглеждате за сътрудничество.
  • На този етап не трябва да има недоизказани неща – и за вас и за разработчиците всички моменти по изготвяне на сайта, обем работа, срокове, изчисления трябва да бъдат абсолютно ясни и прозрачни.

 

В кои браузъри и на кои устройства трябва коректно да излиза сайта

По подразбиране, сайтовете се разработват за настолни компютри и браузъри Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer 8+. По принцип, тези условия са достатъчни за повечето сайтове. Но ако искате версия на сайта за таблети и смартфони, задължително кажете това на разработчика (и бъдете готови за това, че цената на сайта може да нарасне).

 

Няколко важни точки:

 

Първата точка при поръчка на сайт. Преди окончателния избор на разработчика, проверете неговата надеждност:

 

Има ли разработчика:

  • Персонален атестат
  • Повече от година от момента на регистрация
  • Без претенции или съдебни дела.
  • Разгледайте неговото портфолио. Един сериозен уебмастър трябва да има голямо портфолио. Не е задължително в него всичко да ви хареса, това е нормално. Всеки проект се прави за определена аудитория, и това, което на вас не ви харесва, но в аудиторията, за която е направен може да предизвика wow-ефект.
  • Вижте отзивите на тези, които са работили с него. Особено добре е, ако тези отзиви не са на сайта на разработчика, а на друг.

Ако един от тези три пункта (WMID, отзиви, портфолио) няма, работата с този уебмастър не си струва.

 

Втора точка. Не правете цената на сайта основен фактор при избора

Винаги ти се иска да спестиш, но уеб разработката е област, където работят линейните зависимости.

 

Пример. Един разработчик предлага изработка на сайт за 1000 лв., друг за 600 лв., кого ще изберете?

Неправилен отговор: този, който иска 600 лв.

Правилен отговор: този, който най-добре разбира проекта, премислил е нюансите и е изпратил по-компетентно, подробно предложение за разработка. Между другото, такова предложение може да се направи и от по-евтиният разработчик.

И така, избрахте? Преминаваме към следващия етап.

 

Трети етап. Взаимодействие в процеса на разработката на сайта

В контрола за разработката трябва да се спазва златната среда:

  • От една страна, не трябва по 8 пъти на ден да се обаждате с въпроса: „Как са нещата? Кога ще покажеш готовия сайт?“
  • Но не трябва и да се оставя всичко на самотек. Да се поинтересувате два пъти в седмицата за състоянието на проекта е нормално.

В един добър разработчик по време на изпълняване на поръчка на сайт вероятно ще възникват въпроси: „Как е по-добре – така, или така?“. Може да изберете някой от предложените варианти, може да предложите свой или да се доверите на уебмастъра. Само не трябва да мълчите. Работата е там, че въпросът може да бъде ключов и докато вие не отговорите на него, разработката на сайта ще стои на едно място. Да бъдете на линия и бързо да отговаряте на въпросите е основната задача на клиента на този етап.

Още в процеса на създаване на сайта уебмастъра може да предлага свои варианти за решения на някакви технически моменти, различни от предварително съгласуваните. Тук трябва да се замислите: защо то предлага това? Ако работите с опитен уебмастър, може би той ще излезе с по-добър вариант. Ако предложението не противоречи на основната идея на сайта, може да се съгласите с него.

Постарахме се да обобщим алгоритъм за поръчка на сайт и да ви предупредим за типичните грешки. Още на този етап трябва да формирате вашия бизнес план за сайта, съдържащ рискове, възможности, маркетингови стратегии и др. За повече информация как да създадете правилния за Вас бизнес план прочетете тук. Надяваме се статията да ви бъде полезна. Всички въпроси може да задавате във формата за контакти.

 

Реклама

Дитигална агенция SEOMAX разработва професионално сайтове. Популяризираме сайтовете, повишаваме конверсиите, занимаваме се с подобряване на съществуващи уеб сайтове и изграждането им на по-успешни брандове в интернет пространството.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.