ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Какво е интернет-маркетинг? Термини и понятия

Какво е интернет-маркетинг? Термини и понятия

Какво е интернет-маркетинг? Термини и понятия

Десетки милиарди долари се влагат всяка година в интернет маркетинг. Този вид маркетинг е чудесна възможност да достигнете до целевия си пазар, независимо от размера на Вашия бизнес. Но какво всъщност представлява?

Наричан още онлайн маркетинг, интернет маркетингът е процесът на популяризиране на бизнес или марка и нейните продукти или услуги през интернет с помощта на инструменти, които помагат за стимулиране на трафика, потенциалните клиенти и продажби. Терминът обхваща редица маркетингови тактики и стратегии – включително съдържание, имейл, търсене, платени медии и др. В наши дни обаче интернет маркетингът често се използва като синоним на „маркетинг чрез съдържание“. Защо?

Защото маркетингът чрез съдържание е маркетинга на настоящето и бъдещето.

Институтът по маркетинг на съдържанието (Content Marketing Institute) дава следната дефиниция: „Интернет маркетингът представлява стратегически маркетингов подход, фокусиран върху създаването и разпространението на ценно, уместно и последователно съдържание за привличане и задържане на ясно дефинирана аудитория – и в крайна сметка, за стимулиране на печалба.“

За кого е предназначен интернет маркетингът?

Интернет мрежата и широко разпространена и повсеместна. Нараства с бързи темпове, за да обхване почти всеки аспект на обществото, в което живеем като засилва или напълно подменя старите модели на общуване. Това означава, че всяка организация – от най-малките с нестопанска цел до най-големите корпорации и дори отделният човек, имат стимул да създават свое силно онлайн присъствие. Компаниите използват интернет маркетинга, за да достигнат до нови клиенти, като предоставят, лесна за достъп, информация за своите продукти. Най-важният елемент е уебсайтът, който информира аудиторията за компанията и нейните продукти, като също така за реклама се интегрират интерактивни елементи като социални мрежи и електронни бюлетини.

Нестопанските организации и политическите фигури използват интернет маркетинг, за да повишат осведомеността относно проблемите, с които се ангажират. Те предпочитат платформите за социални мрежи, тъй като са по-лични от уебсайтовете и са лесни за споделяне, увеличавайки „вирусния“ ефект, който е толкова разпространен в онлайн медиите.

Интернет маркетингът е лесен и рентабилен начин да се популяризират и професионалисти, изпълнители, артисти и други. Цената на една такава кампания е по-малка в сравнение с по-традиционните рекламни методи и има потенциал да достигне до много голяма аудитория.

Какви клиенти се ангажират с интернет маркетинг?

Според доклад на инвестиционната компания, което изследва тенденциите в интернет Kleiner Perkins Caulfield & Byers, 78,2% от населението на САЩ използва интернет. С нарастване използването на Интернет, онлайн търговията расте също. Това означава, че все повече хора пазаруват онлайн, което значително повлиява икономиката. Целевата аудитория на интернет маркетинга не е от определена ниша. Днес броят и разнообразието от хора, които прекарват време онлайн и са готови да купуват, нараства.

Развиването на интернет маркетингова стратегия

Имайки предвид непрекъснато нарастващото значение на онлайн присъствието за всеки бизнес или нестопанска организация, въпросът не е дали да се прилага стратегия за интернет маркетинг, а какъв вид техника да се използва. Първата стъпка е да се идентифицира целевата аудитория за продукта. Кой се интересува от този продукт? Кой искаме да се интересува от този продукт? След като се идентифицира целевата аудитория, следващата стъпка е да се проведе проучване за това как тази конкретна демографска група използва интернет, за да може кампанията да се съсредоточи върху най-добрия метод за достигане до тях. Например, Pew Internet & American Life Project разполагат с демографски данни, които показват, че хората на възраст между 18 и 33 години са най-склонни да използват мобилни технологии като смартфони и таблети, докато демографската „Gen-X” група на лица, които са в между 30те и 40те години е много по-вероятно да търсят информация чрез своите лаптопи и настолни компютри.

След като компанията определи целевата демографска информация за своята маркетингова кампания, се решава какви онлайн платформи ще се включат. Например, компания, която търси клиенти от демографските групи от 18 до 33, трябва да разработи мобилно приложение, което повишава осведомеността за продукта, като например игра, новини или интерактивно приложение, което потребителите могат да изтеглят безплатно.

Естетически приятен и информационен уебсайт е отлична възможност, лесно може да се свърже с други платформи като страници в социалните мрежи и приложения. Освен това е сравнително лесно да настроите блог в уебсайта, който използва добре написано съдържание с „ключови думи“, на който потребителите ще попаднат при търсене по дадената тема. Например, компания, която иска да пусне на пазара своята нова енергийна напитка без захар, може да създаде блог, който публикува по една статия на седмица и в който се използват термини като „енергийна напитка“, „без захар“ и „нискокалорична“, за да привлече потребители към уебсайта на продукта.

Съществена част от всяка интернет маркетингова кампания е анализът на данните, събрани не само от кампанията като цяло, но и от отделните етапи. Може да се направят графики колко хора са посетили уебсайта на продукта от неговото стартиране, как хората взаимодействат със страниците в социалната мрежа на кампанията и дали продажбите са били повлияни от кампанията. Тази информация не само ще покаже дали маркетинговата кампания работи, но също така е и ценна информация за определяне на това какво да се запази като техника и какво да се избягва в следващата кампания.

Кариера в интернет маркетинга

Съществуват много компоненти на интернет маркетинга, съответно има различни позиции в тази сфера.

Уеб дизайнер

Уеб дизайнерите пишат кодове, изготвят визуалното оформление и преминава през всички основни етапи при създаването на сайт. Съответно, те са важен елемент при създаването на онлайн имидж на продукта. Тази роля включва създаване не само на външния вид на уебсайтовете и приложенията, но и инженеринг на потребителското изживяване. Уеб дизайнерът винаги трябва да обръща внимание на това колко лесно материалите се четат и използват, като осигуряват плавно взаимодействие между клиента и сайта и се уверяват, че формата на материалите служи на функцията на кампанията.

Уеб дизайнът е техническо поле, което изисква висока грамотност в много различни видове софтуер, включително за редактиране на изображенията и програми за изграждане на уебсайтове. Дизайнерът трябва да е наясно с компютърните „езици“ като HTML, CSS, Java Script и да бъде в течение с новите технологични разработки. Дизайнерът също е художник, така че трябва да е наясно с естетиката, визуалната приемственост и композицията на изображението.

Маркетингов мениджър

Маркетинговият мениджър трябва да е запознат с всички аспекти на маркетинговата кампания и да притежава силни междуличностни умения, за да изпълнява управленска роля и да ръководи маркетинговия екип относно цел, задачи и срокове. Неговата задача е да улесни и повиши ефективността на работата и комуникацията между колегите. Нужно е да следи сроковете и всеки проект да се изпълнява по график, както и да помага за създаване на спокойна работна атмосфера.

SEO специалист

SEO специалистът е човек, който прави анализ на уебсайта на клиента и внедрява всички необходими промени, за да бъде оптимизиран за търсачките. Тези специалисти разбират как да напишат конкретно SEO задание и имат задълбочени познания, когато става дума за търсене по ключови думи. Ако една компания (голяма или малка) разчита на уеб трафик за своите продажби или маркетинг, наемането на такъв специалист е от ключово значение за успешния и печеливш бизнес.

Специалист съдържание – копирайтинг и социални медии

Това е човек, който създава съдържанието в интернет маркетинговите кампании. Това включва писмен текст (копирайтинг), взаимодействие с потенциални клиенти в социалните мрежи, информационни и промоционални видеоклипове и други материали. Нужно е да притежава отлични писмени и вербални комуникационни умения и естествен интерес към създаването на съдържание. Изисква се критично мислене и внимание към детайла.

Интернет маркетингови стратегии

Интернет маркетингът с добро съдържание, но без стратегия в крайна сметка ще се провали – това е тъжната истина. Трябва да имате посока, план, правилни инструменти и начини да измервате напредъка си, ако очаквате да реализирате успешна маркетингова кампания. Ето основните принципи на маркетинговата стратегия:

Цели. Те са жизненоважни. Трябва да знаете какво искате да постигнете и как ще изглежда успехът за вас преди да започнете действия.

Целева аудитория. Когато в крайна сметка започнете да създавате съдържание, трябва да знаете към кого е насочено и да персонализирате продукта и марката си, за да имат свое собствено уникално излъчване и да бъдат запомнени. Ако не сте се насочили към подходящата аудитория , няма как да постигнете успех. И ако не можете да намерите начин да се откроите, ще се влеете в редиците на останалите марки, които се състезават за вниманието на Вашата целева аудитория.

Ключови думи и изследвания. След като знаете „защо“ и „кой“, трябва да се запитате „как“. Как ще достигнете до Вашата аудитория? Какво искате да научат за Вас? Изследвайте ключови думи, за да се насочите, да намерите в резултатите от търсачките теми, които представляват интерес за Вашата аудитория преди да създадете каквото и да е съдържание.

Съдържание. Фокус и ангажименти. Какви типове съдържание ще създадете? Колко често ще публикувате? Къде ще публикувате? Трябва да положите тези основи, за да можете да създавате съдържание с постоянство и качество.

Качествено съдържание. След като имате теми, ключови думи, индивидуалност и целева аудитория, можете да създавате съдържание. Ако обаче съдържанието ви не е много добро, Вие само губите времето си. Потърсете помощ, ако имате нужда от нея, отделете време да усъвършенствате резултатите си и винаги създавайте най-доброто, на което сте способни.

Реклама на съдържанието. Съдържанието Ви ще се разпространи, ако го популяризирате по правилните начини. Популяризацията е още по-ефективна, ако планирате, когато публикувате. Изградете общност от последователи, които могат да помогнат чрез споделяне, харесване, коментари, хора, които наистина биха били ангажирани от съдържанието, което им предлагате.

SEO оптимизация

Когато използвате SEO оптимизация в своята маркетингова кампания, това ще Ви гарантира много по-добри резултати. SEO оптимизацията спомага за засилване на органичното достигане и видимост в интернет. Обхваща различни техники, които ще Ви помогнат да се позиционирате на челни позиции в търсачките. Това означава, че хората могат да Ви намерят, само като потърсят тема, която ги интересува или се нуждаят от помощ и за която Вие имате съдържание. Основната цел на доброто SEO е да постави страниците на Вашия сайт на първата страница в Google. Ето някои основни SEO техники, които ще помогнат на Вашето съдържание да се индексира и класира в резултатите от търсенето:

Стратегически поставени ключови думи – Трябва да поставите целеви ключови думи в заглавието, в подзаглавията, в съдържанието и в мета описанието, за да помогнете на Google незабавно да определи за какво става въпрос.

Добре проектиран, добре организиран сайт – Google разглежда колко използваем е Вашият сайт и дали е лесно хората да намерят това, което търсят и да прочетат вашето съдържание.

Чисти URL адреси на страниците – Структурата на URL адресите за Вашите страници не бива да е прекалено сложна (например http://yourdomain.com/blog/content123xyz-asdfkla). Те трябва да са прости и лесни за четене (т.е. http://yourdomain.com/blog/kakvo-e-internet-marketing).

Анализ на външната среда

Не забравяйте да анализирате всичко, което се случва в мрежата. Расте или  намалява Вашият дял в проценти? Вашият отрасъл изпреварва ли или изостава от общата тенденция за развитие в Интернет? Как се държат конкурентите? Има ли промени в поведението  на посетителите? Всички тези параметри на интернет-маркетинга трябва да се проследяват не по-рядко от един път на половин година, най-добре на тримесечие, а за особено конкурентни теми ежемесечно. Не си мислете, че след като веднъж платите за създаването на сайта, можете да забравите за него. Ако искате той действително да РАБОТИ ЗА ВАС – бъдете постоянни в поддръжката.

Нуждаете се от сайт?

Ние, от дигитална агенция SEOMAX, разработваме професионално сайтове. Работим по тяхното популяризиране, повишаваме конверсиите, занимаваме се с подобряване на вече съществуващи уебсайтове и изграждането на по-успешни брандове в интернет пространството.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email