Ето, че времето неусетно измина. Преполовихме месец ноември. А това означава само едно – остават броени дни до Черния петък или както е известен сред потребителите – “денят на големите намаления, за които си струва да изхарчиш пари”. И досега Black Friday всява хаос в магазините по целия свят, а най-вече в САЩ, където множество клиенти спят пред вратите и се бият кой да вземе евтин плазмен телевизор. За щастие цялата тази еуфория в България се пренася с пълна сила единствено онлайн. За собствениците на онлайн магазини това е чудесна възможност да привлекат не само нови клиенти и да реализират по-големи печалби, но и да направят място в складовете си за нова стока.
Статистиката у нас сочи, че само около 25% от бизнеса се възползва активно от Черния петък и организира рекламни кампании. Ако Вие сте от останалите 75 %, които все още не са се подготвили, тази статия е точно за вас. В нея ще Ви издадем 5 черни тайни как да организирате Черен петък в последния момент. Надежда все още има, така че вижте кои са те:
1. Създайте лендинг страница за Черния петък
Какъв по-добър начин потребителите на сайта Ви да разберат, че сте подготвили специални оферти от това да създадете лендинг страница за Черния петък. Независимо, че ще я правите в последния момент, отделете ѝ достатъчно внимание и се уверете, че потребителите лесно ще се ориентират. Постарайте се ясно да откроите офертите и намалените продукти. Също така, добавете кратко, но полезно описание, което да отговори на евентуални въпроси – включително докога важи промоцията, може ли да се комбинира с други намаления и т.н. Още една практична идея е да добавите различни категории като: “ за него”, “за нея”, “за децата”, “най-харесвани”, за да бъде още по-лесно за потребителите. Ако ги оставите да се лутат, потенциалните клиенти бързо ще напуснат сайта Ви, търсейки изгодни оферти другаде.
В случай, че за първи път се сблъсквате с лендинг страница, сме Ви приготвили няколко сайта, които ще ви бъдат изключително полезни при подотовката на тази точка:
[button url=”https://mailchimp.com/” target=”_blank”]MailChimp[/button]
[button url=”https://www.ucraft.com/” target=”_blank”]Ucraft[/button]
[button url=”https://www.wix.com/” target=”_blank”]Wix[/button]
2. Напишете отличаващ се имейл
Още една тайна е да се възползвате от възможностите на имейл маркетинга. Изпратете имейл, с който да информирате Вашите клиенти, че ще се включите в Черния петък. Така те ще очакват известие от Вас, в което да им представите най-добрите си оферти. Нещо, което не бива да забравяте е, че останалите онлайн магазини по всяка вероятност ще направят същото. Затова имейлът, който изпращате, трябва да бъде открояващ се. За целта създайте кратко, но ангажиращо съдържание, с ясен call to action. Накарайте лоялните Ви клиенти да се почувстват специални, като им изпратите известие преди всички останали. За новите клиенти може да предложите намаление за последваща поръчка. Не забравяйте да подчертаете, че предложенията са с изтичащ срок. Ограничеността стимулира потребителите да направят покупка.
Удобни платформи за имейл маркетинг, които ние бихме могли да препоръчаме са:
[button url=”https://mailchimp.com/” target=”_blank”]MailChimp[/button] [button url=”https://www.robly.com/” target=”_blank”]Robly[/button] [button url=”https://www.mailjet.com/” target=”_blank”]Mailjet [/button]
3. Разгласете в социалните мрежи
Социалните мрежи са още едно от местата, където да обявите вашия Черен петък. Започнете да подготвяте потребителите , като им загатнете какво сте подготвили. Също така можете да използвате анкети във Facebook или Instagram story, за да съберете информация за техните предпочитания и да се опитате да удовлетворите част от тях, ако е възможно. Публикувайте по-често, за да привлечете и задържите вниманието на аудиторията. Представете своите промоции по интересен начин – с подходящо визуално съдържание, а също и атрактивно описание на продуктите. Разбира се, за да постигнете необходимия ефект, планирайте Facebook кампания. Възможно аудитории, до които да я насочите, могат да бъдат:
- Хора, които вече са купували от Вас
- Хора, които са добавили в количка, но не са поръчали.
- Хора, които вече са посещавали сайта, взаимодействали са с бранда, но все още не са купили.
- Аудитория от имейл листи с (със съгласие по GDPR);)
- Lookalike аудитория – на хората, които вече са купували от Вас.
- Lookalike аудитория – на хора, добавили в количка / initiate checkout и др.
Ако сте нови в създаването на рекламно съдържание, то ви препоръчваме да прочетете „Как се създава Facebook реклама“, което е специален наръчник за начинаещи в сферата.
4. Не сваляйте цените, а увеличете стойността за потребителите
Истина е, че клиентите имат големи очаквания да получат огромни отстъпки и нереално ниски цени. Затова много от Вашите конкуренти се впускат в безкрайна надпревара кой ще предложи най-големите намаления. Докато някои по-големи онлайн магазини могат да си позволят да свалят цените значително, то за по-малките това е нерентабилно. Нашият съвет е да промените перспективата си и вместо да сваляте цените, да увеличите стойността, която потребителите получават при покупка. Това може да е допълнителен подарък, гифт карта на определена стойност, талон за намаление при следваща поръчка. Помислете за всички ползи, които може да предоставите и ще Ви отличат от конкурентите – направете Черен уикенд или Черна седмица, предложете безплатна или експресна доставка. Вариантите наистина са много, така че изберете тези, които са най-подходящи и рентабилни за Вашия бизнес.
5. Подготовка в реалния свят
Може да сте подготвили Вашия сайт, рекламите и страниците в социалните мрежи за Черния петък, но с това работата не приключва. От съществено значение е да сте осигурили необходимите технически ресурси – свържете се задължително с Вашия хостинг доставчик. Вероятно докато тече Вашата кампания ще получавате повече обаждания по телефона, имейли с конкретни питания, а също ще Ви трябват и хора, които да подготвят и изпращат пратките бързо. Казано накратко, подсигурете се, че разполагате с достатъчно голям екип и разпределете отговорностите. Също така, свържете се с доставчиците си, за да си гарантирате, че ще имате нужното количество стоки. Добра идея е да се договорите и с куриерска фирма, за да може пратките да бъдат доставени в очаквания срок.
Това бяха нашите 5 тайни за подготовка на Черния петък в последния момент. Желаем успех на всички, които тепърва започват подготовката за този ден.
На първата Бизнес закуска в петък със SEOMAX обсъдихме в дълбочина тайните на добрата подготовка за Черен петък. Разгледахме интересни статистики и тенденции, които се наблюдават на българския пазар в последните години. Изключително любопитно беше на всички, че средният размер на процент намаление, който българският търговец дава е около 51% на своите продукти. Това видимо се различава от тенденциите, които наблюдаваме при западните пазари. Друг интересен момент беше графиката, която показваше кои са пиковете часове за пазаруване от онлайн магазин в деня на Черния петък, защото ясно показваше колко е важно кампаниите да се настроят поне седмица по-рано, иначе е възможно да ропуснеш златната среда. Според вас кой е този часови диапазон?
За още статистики, свързани с Черния петък в България ви препоръчваме да разгледате и black-friday.global.
Следващата закуска ще се случи на 06.12 и на нея ще говорим какво може да очакваме от дигиталния маркетинг през 2020 година. Елате да се запознаем!