Case Study: Как млада компания за Подбор на персонал измести лидерите в сферата само за половин година?

NSR – New Social Responsibility е агенция за подбор на персонал и фирмени консултации. Тя помага на компании и хора да постигнат по-високо ниво на успех и значимост. Компанията е основана през 2015 година с една цел: Да се развива политика на Корпоративна Социална Отговорност, като начин на управление и насоки за развитие на съвременния бизнес. Управител на компанията е Тодор Терзиев – официално сертифициран треньор, ментор и говорител в корпорации Зиглар. Агенцията се фокусира върху подбора на персонал, фирмени обучения, КСО консултации и фирмено структуриране.

Преди две години NSR се свърза с нас за изработката на уебсайт. Готово! Поддръжката на сайта се пое от неговия екип и мина още една година. Една година по-късно, към средата на Март месец 2018г. NSR.BG, Агенцията за подбор на персонал се появи с ново желание към нас в направление дигитален маркетинг и най-вече в SEO оптимизацията. Агенцията се обърна към нас с цел по-добра разпознаваемост на бранда и, разбира се, по-добри класирания спрямо основните ключови думи като „подбор на персонал“.

Желанието им беше да стигне по-горни позиции в Google по ключови словосъчетания като – „Подбор на персонал“, „Агенция за подбор на персонал“, „Фирма за подбор на персонал“, „Агенция за подбор на персонал Пловдив“,  „подбор на персонал“, „атестация на персонал“,  „методи за подбор на персонал“.

Предизвикателството

  • Има сериозна конкуренция в лицето на големите компании за подбор на персонал в България с екипи над 100 човека и много сериозни бюджети.
  • Сайтът е на не повече от 2 години;
  • Брандът не е още познаваем;
  • Брандът липсва в локалното търсене;
  • Няма изградено съдържание в сайта.

Цели на проекта

Първата основна стъпка, към която преминаваме, независимо от клиента ни, е това, да заложим цели, към които се стремим да постигнем. Да създадем интерактивен сайт, който да бъде лесно достъпен за потребителите. След това да достигнем до повече хора, които да научат за бранда. И не напоследно място да достигнем първи позиции по водещите ключови думи,  по които успяхме и ние да дадем съвети и участвахме в процеса на подбора им.

Предизвикателството – Прието! Стартирахме работа в началото на месец Април 2018г.

Каналите, които заложихме за постигането на тези цели

  • Уеб сайт
  • Управление на Facebook страница;
  • SEO оптимизация на уеб сайта;
  • Копирайтинг съдържание;
  • Графичен дизайн;

Когато стартирахме съставихме 3- месечен маркетингов план за действия, като акцентирахме основно на SEO оптимизацията.

Създадохме ново лого на клиента. Както знаете това е първата основна стъпка, когато стартирате бизнес. Създаването на правилното лого, с което потребителите да ви разпознават и свързват вашата дейност. Под внимание се взимат предмета на дейност, таргет аудиторията, тенденциите в лого дизайна и други субективни фактори, които да отличат един бранд. Е, създадохме лого, съобразено с изискванията на клиента, лого, което ясно показва за какъв бизнес става въпрос.

Изработка на уеб сайт

След първата година сайтът не беше в добро състояние и се наложи да преработим голяма част от него, съобразено с наши проучвания и анализи на SEO специалистите в нашата компания. Според аудиторията направихме подходящ дизайн на уеб сайта, като предвидихме подходящи цветове, които представят фирмата и услугите. Създадохме най-важните секции за един сайт “ Начало“, „За нас“ – тук всеки може да се запознае с основната дейност на агенцията или кои са NSR.

Сложихме секция с най-важната услуга, именно „Подбор на персонал- в тази секция, потребителите могат лесно да научат какво представлява услугата и какво точно предлага агенцията. Разбира се, ще намерите и секция „Услуги“, където има информация за всяка една услуга. Направихме и секция „Работа“ с обяви за различни открити позиции, за които директно може да се кандидатства. В секция „Полезно“ създадохме блог, който напълнихме с интересно съдържание. И не на последно място създадохме страница за контакти.

Направихме форма за контакти, което улеснява потребителите, когато искат да се свържат с агенцията. Одитирахме сайта чрез безплатния инструмент за SEO одит на сайтове – SeoTools.bg и коригирахме забелязаните нередности в HTML структурата; Валидирахме част от кода и вградихме структурирани данни спрямо бизнеса;  Добавихме SSL сертификат за по-голяма сигурност и защита на сайта. Той предпазва преноса на данни в интернет от недоброжелателна намеса.

Освен това този протокол помага и за по-доброто позициониране в търсачките, един от сигналите на Google. Вече е почти задължително да имате SSL сертификат. Направихме точните пренасочвания от старата структура на сайта към новата, за да не загубим трафик. Много важна част беше и оптимизацията за скорост на сайта – Подобрихме скоростта на сайта с 50%.

След като преработихме сайта и направихме нови секции преразпределихме и вътрешните линк връзки към правилните страници и премахнахме вече счупени (неработещи) линкове. Анализирахме класирането на нашите „таргет“ страници и пренаписахме съдържанието вътре спрямо проучването, което направихме.

Управление на Facebook страница

След преработката на сайта, наблегнахме на онлайн маркетинга. Съставихме 3- месечен маркетингов план за действия, като акцентирахме основно на SEO оптимизацията. Схемата за работа изглеждаше така: 80% работа по оптимизацията; 20% привличане на бранд търсения чрез социалните мрежи и повишаване на доверието към бизнеса;

Продължаваме напред – Днес потребителите голяма част от времето си прекарват във Фейсбук. Е, част от маркетинговата стратегия, която изготвихме за NSR бе, управление на Facebook страница. Маркетингът в социалните мрежи включва най-разнообразни методи за достигане и комуникиране с аудиторията.

Създавахме най-различни графични материали, за да запознаем потребителите с всяка една от услугите на агенцията, както и да научат повече за самия бранд. Когато създадохме ново лого, направихме и редизайн на Фейсбук страницата – сменихме профилната снимка и cover снимката.  Създадохме „Guidline за визуализации за фейсбук постове“ за клиента също;

Как достигахме до аудиторията?

  • Чрез публикации, които представят всяка услуга
  • Чрез позитивни цитати, свързани с бизнес средата, подбора на персонал и мотивация (потребителите са склонни да ги споделят)

  • Чрез съвети за различни аспекти от подбора за персонал
  • Чрез споделяне на написаните статии и качване в сайта
  • Чрез игри за комуникации, които потребители са склонни да споделят („Намери пътя до нашата агенция“.)

 

SEO оптимизация

Както знаете, уебсайтът не е продукт, той е маркетинг инструмент и трябва да го настроите да работи във ваша полза. Само по себе си сайтът ви оставен в пространството е като да направите магазин в някой квартал и да го оставите да се менажира от съдбата без да влизате в него. Всъщност знаете ли го това?

Когато NSR.bg избраха като основен канал SEO оптимизацията, ние наблегнахме на следването на всички тенденции, наложени през последната година в дигиталния маркетинг и SEO. В 3-месечната стратегия беше и seo оптимизацията на сайта и класирането на сайта по избрани ключови думи в топ 10 на Google. Оптимизацията включва няколко направления, върху които нашата агенция работи за постигането на най-добрите резултати. Това са OnPage, OffPage, изграждане на връзки, социални активности, уеб сайт интеграции и потребителски индикатори.

Първо определихме, заедно с клиента, ключовите думи, по които искахме сайтът да се класира на първо място. Може да си ги припомните в началото на нашето Case Study.

След като ги определихме, направихме проучване по какъв подобен начин потребителите търсят подобен тип услуги, какво пишат, когато търсят такава услуга и видяхме кои са подходящите вариации на тези думи. Проучихме и конкурентите на агенцията и анализирахме и аудиторията на компанията. Следващата стъпка бе изграждането на цялостна SEO стратегия за клиента. За да постигнем желаните резултати ежемесечно извършвахме действия по оптимизацията на сайта.

Още на етапа изработка на сайта формирахме семантично ядро от ключови думи, върху които ще съсредоточим действията си, за да излязат на първа позиция.

Сайтът на NSR.bg е създаден на платформата WordPress, удобна платформа за оптимизиране на един сайт. Добавихме SEO premium модул, с който да се оптимизира всяка една страница от сайта с Title, Meta описание, URL и съответната ключова дума. Добавихме тези аспекти към всяка една от страниците на сайта, наситени с ключовите думи. Добавихме alt описание към всички изображения, които са на сайта, за да може ботът на Google да разчете какво представлява изображението.

Интегрирахме карта на сайта (Sitemap) за структурирани данни на фирмата за по-голяма разпознаваемост от Google. Добавихме сайта в Google конзолата и интегрирахме маркетинг инструменти, които следяхме стриктно.

Google обръща сериозно внимание при позиционирането на даден сайт на следните аспекти:

  • Съдържание;
  • Релевантни връзки в сайта и от други източници;
  • Социални сигнали;
  • Брандинг;
  • Скорост, UX, Степен на отпадане и др.

За Content Marketing стратегията ни

Content marketing-ът е част от всеки маркетингов план и развитие и включва почти всякакви публикации онлайн, които създаваме и разпространяваме – текстови, аудио, визуални и др. Това, което направихме за NSR е да проучим внимателно нишовите ключови думи, не само фокусните, но и свързаните с тях. Важно е и за кого създаваме това съдържание, тоест коя е аудиторията, която следваме. Къде в сайта ще публикуваме това съдържание.

Ежемесечно създавахме статии ( по 5 на месец), които от една страна са полезни за потребителите, а от друга за оптимизацита на сайта. И някои от тях носиха висок трафик всеки месец към сайта. Всяка статия бе оптимизирана, за да бъде лесно четима за хората и търсачките, както и наситена с ключовите думи, които бяхме заложили за цел. Агенцията участваше на различни събития за кариерно развитие. Нашата задача бе да отразим тези участия със статия, която качваме в сайта и след това споделяне в социалните мрежи.

Примерни такива събития са: „Успешни утре“, „TEDxPlovdiv 2018“ и много други, на които лектор бе управителя на фирмата. Добавянето на ново съдържание е изключително важно за класирането на един сайт, но това съдържание, все пак, трябва да носи стойност и да е част от стратегията.

Ето и  няколко копирайтинг статии, които създадохме:

  • Тренингите – ефективно средство за обучение на персонала
  • Адаптация на персонала в компанията
  • Управление на персонала и оценка на работата на персонала
  • Атестация на персонала
  • Как правилно да съставите вашето CV при кандидатстване за работа?

Следващата стъпка, която предприехме е локализация на сайта. Тя включва превод и доработка на елементите от страниците. На пръв поглед това, не се забелязва, но всъщност е от голямо значение, ако искате посетителите ви да стигат лесно да вашия сайт, а търсачките да ви тласкат към челните позиции.

Добавяхме връзки към сайта (Link Building) регулярно, наситени с ключовите думи, и линк към съответната категория на сайта.

Всяка седмица пускахме социални сигнали към целеви страници и статии, за да покажем на търсачката, колко е ценно нашето съдържание.

Често OnPage оптимизацията остава на по-заден план в SEO стратегията, но определено е грешка. Защото най-важните фактори, които търсещите машини гледат при оценката на сайт, са точно тези елементи по сайта. При правилното анализиране и оптимизиране, ние подобрихме работата по сайта, така и предствянето в Google. Тоест тук, обърнахме голямо внимание на хединг тагове, тайътъл таговете, мета, J-Son код и alt описанията и вътрешните линкове. При OnPage оптимизацията е добре постоянно да експериментирате и да тествате сайта си. Винаги може да се добавят неща и да сте крачка пред конкурентите си.

Оптимизирахме скоростта на зареждане на сайта и мобилната версия на сайта.

OffPage оптимизацията представлява създаване на външни връзки от авторитетни сайтове, които да препращат към сайта на NSR. За този период добавихме много връзки, а така се издигахме все по-напред в търсачката. Освен това, всяка седмица създавахме социални сигнали към статии и вътрешни страници на агенцията, за да покажем, че NSR e ценен за потребителите и те също споделят информацията.

Създадохме и профил на фимата в Google My Business с различни етикети и описания с ключови думи, за да се появява локацията на агенцията правилно в Google Maps. Това е от много голямо значение за добрата оптимизация.

Ползвахме и платени инструменти, които влизат в цената на нашата работа, без които нашата работа би била доста по-трудна. Но чрез постоянни наблюдения на всеки един ход по шахматната дъска на Google успяхме да стигнем първите позиции.

Отчети

Всеки месец предоставяхме отчети на клиента и давахме съвети за offline процедури, които да помогнат за повишаване на доверието на бранда и повишаване на търсенето му в Google.

Комуникацията

Тя беше на много добро ниво и клиентът ни беше поверил нужното доверие да работим, творим и даваме съвети за подобрения.

 

Резултатът

Екипът на SEOMAX работеше усърдно по проекта и всяко едно усилие на всеки специалист в областта си, си струваше резултата.

  • Сайт с модерен дизайн и лесна навигация за потребителите;
  • Разпознаваемост на бранда;
  • Постигнахме водещи позиции по желаните ключови думи и много други.

Обратна връзка

Клиентът на няколко пъти се свързваше с нас, за да ни върне обратна връзка, че много често получава поръчки от клиенти, именно от Google търсенето, което за нас беше цел.

Имаме удоволствието да ви представим резултатите, които постигнахме по класирането на NSR.bg:

Водещи позиции на NSR в Google

Благодарим за вниманието!

Изготвил: Оля Иванова

СВАЛИ CASE STUDY В PDF

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP