Между Facebook реклама и Google реклама – кое да изберем?

Виртуалното пространство вече е основно поле за разпространението на различни бизнеси. Ако искаме да представим своите продукти и да привлечем колкото се може повече клиенти, то да се насочим към реклама във Facebook или Google Ads е едно от най-логичните действия, което можем да предприемем.

Нашумялата платформа Facebook може да се похвали с повече от два милиарда действащи потребители, а Google показва по милиарди пъти в рамките на деня резултати от търсенето.

Ако четете тази статия, навярно пред Вас стои дилемата дали реклама във Фейсбук или такава в Гугъл ще е по-добра за бизнеса Ви. На точното място сте! В следващите редове ще разгледаме подробно и двата варианта.

Какво е Google Ads реклама?

Google е най-голямата търсачка в света. Останалите търсачки като Yahoo или Bing са далеч от резултатите, които показва Google. А според статистиката, той показва резултатите на три милиона търсения в минута. Това означава, че избирайки да рекламирате чрез Google, Вие се включвате към огромен поток от търсения.

Опции за реклама в Google Ads

Вашият бизнес ще бъде показван в търсенията чрез ключовите думи, които най-точно го описват. Например: летни хотели, доставка по домовете, поръчка на часовници, консултантски услуги и др.

При наличието на добре подбран списък с конкретни ключови думи, Вие ще можете да достигнете до конкретните клиенти, които търсят точно Вашата услуга.

Рекламите Ви ще се визуализират под различни графични и мултимедийни форми в сайтове, които посещават Вашите потенциални клиенти.

Видеорекламата е една от добрите опции за рекламиране. По този начин бизнесът Ви ще бъде представян по сайтове с висока гледаемост като YouTube, а също и в дисплейната мрежа на Google Ads. Друго предимство на видеорекламите е тяхната достъпна цена.

Google дава възможността за показване на пренасочени реклами персонално на тези потребители, които проявяват интерес към закупуването на продуктите Ви.

Ще е приложима ли за моя бизнес Google реклама?

Платформата е подходяща за много видове бизнес като предлага печалба в размер на 2 евро за всяко 1 евро, което сте вложили за реклама. Това е само по себе си  начин за удвояване на Вашите инвестиции.

Ако сте собственик на местна фирма, може да създадете кампании, които да се базират на местоположение в услугата Google Карти.

При електронната търговия чудесна работа ще свършат рекламите за търсене в Google, които могат да се съчетаят с ремаркетинг банери в дисплейната мрежа. Това несъмнено ще доведе до създаването на нови клиенти и продажби!

Това, по което Google Ads основно се различава спрямо рекламите във Facebook, е пренасочването на рекламите към клиенти, които имат реални намерения за покупка.

Същност на Facebook рекламата

Фейсбук е една от най-посещаваните социални мрежи. Но хората обикновено не влизат там, за да търсят решение на определен проблем или продукти по ключови думи. За разлика от Google, потребителите не влизат във Facebook с мисълта да пазаруват.

Въпреки това Facebook рекламата може да е добър ход при по-различни бизнес цели. Платформата разполага с милиарди потребители, немалка част от които са българи. При правилно таргетиране, услугите Ви могат да достигнат до точната аудитория, вписвайки се в персонализираните им интереси.

Facebook дава възможност да се рекламира както на мобилни устройства, така компютри; в това число могат да влизат също Instagram и Messenger.

Ако се възползвате от опцията за създаване на страница във Фейсбук, която да описва бизнеса Ви, получавате един сигурен начин за добиване на нови клиенти.  Facebook би Ви бил от помощ също при: насочване на по-голям трафик към професионалния Ви уеб сайт или от по-висок брой посещения на местните Ви магазини.

Фейсбук рекламите се показват под различни мултимедийни форми, снимки, цели албуми със снимки, банери, а също и като статии или видео реклами в New Feed (новинарските емисии).

Facebook предлага доста повече опции за рекламиране, спрямо Google Ads. Основното, което тук трябва да се запомни е, че потребителите ползват платформата с различни намерения от тези да закупуват.

Facebook – удачното място за реклама на голям брой бизнеси

Повечето Ви познати бизнеси използват рекламите във фейсбук. Минималната цена за разходи по-реклама е само 1 евро на ден, като в същото време може да Ви донесе до хиляди нови клиенти, които иначе не биха имали възможността да се запознаят с продуктите и услугите Ви.

Facebook е наистина правилното място за популяризирането на Вашата марка и повишаването на допълнителния интерес към нея.

И Google и Facebook предлагат разнообразни и достъпни опции за рекламиране, без значение от бранша, в който развивате бизнеса си. Изберете този начин, който ще пренасочи най-добре рекламите към избрана от Вас таргет група. И в двата случая ще получите хиляди нови клиенти и последователи.

 

 

 

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP