ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Създаването на сайт не е цел, а средство

Създаването на сайт не е цел, а средство

Създаването на сайт не е цел, а средство

Създаването на сайт не е цел, а средство. Провокативно заглавие, но Ви обещаваме да разкрием идеята си до края на статията. Това е нашето виждане за ситуацията. Това е нашият подход за създаване на сайт. Нашето мнение не винаги съвпада с мнението на другите екипи за уеб дизайн.

Но ние смятаме, че сме прави и така практикуваме своята методика за създаването на сайт. Доволните клиенти са ясен сигнал, че това е вярната посока.

d

Сайтът като цел:

Хората идват при нас ( звънят, пишат) с молба: „Трябва ни сайт“. 90% от клиентите започват диалога за бъдещия сайт с тази фраза.

Какво чуват в отговор? Почти винаги „Какъв сайт ви е необходим?“. Понякога „Попълнете брифа за заявка за сайт на страница…“.

Каква е реакцията на клиента в този случай? Какво трябва да отговори той на въпроса „Какъв сайт Ви е необходим?“. Най-често се объркват, а някои изпитват неловкост от това, че не могат да кажат какъв сайт искат. И знаете ли защо? Защото те действително не знаят.

 

Голяма част от клиентите най-често не знаят какъв сайт им е нужен. Дори някои да твърдят обратното. Основната грешка е в това, че сайта за тях е цел.

Е, и какво?“. – ще попитате. Да, клиентът идва при нас за сайт, това е неговата цел. Грешите! Ще обясним:)

Създаването / създаване на сайт не е цел, а средство

Сайтът като средство:

Пример: имате чук и пирони. Какво е това за вас: цел или средство? Ако вие сте колекционер на чукове, имате колекция от различни страни, събирате ги вече трето поколение, то поредния чук за вас ще бъде цел.

Но ако чукът и пироните са ви нужни за да закачите картина на стената, това вече е инструмент/средство.

Ако сте следвали логиката, то сайтът е бранд. Това е трудно да си представите.

Сайтът винаги трябва да се разглежда като средство. Инструмент за постигане на определени цели.

Сайтът е средство за постигане на маркетингови задачи. За SEOMAX това е аксиома. Целият диалог, цялата работа над сайта за нас е в парадигмата „Сайтът  е средство, а не самоцел“.

s

Отговаряме правилно на въпросите

На въпроса „Трябва да ни направите сайт“ правилният отговор е „Защо?“ За какво ви е нужен сайт? Какво искате да постигнете със своя сайт? Още по-добре ще бъде да разберете всички проблеми в бизнеса на клиента, и тогава вие ще бъдете в състояние да надминете очакванията му, и работата ви ще получи добавена стойност.

Какво ще последва, ако попитате един предприемач: „Какъв трябва да бъде сайта?“. Ние знаем:) Вие ще започнете да обсъждате цветът, аналози, конкуренти, съдържанието…. С всяко ново „искам“ вие все повече се отдалечавате от истинската цел на бизнеса.

 

Въпроси към клиента задавайте не за външния вид на сайта, не за това, как го вижда, какви сайтове му харесват.

Разпитайте на тема болка и проблеми. Това е по-сложно, отколкото любимия цвят на жената.

s

P.S.

В тази статия няма да навлизаме в подробности за нашите преговорни процеси. Това е обширна тема, изискваща отделно внимание.

Опитахме се да опишем основната идея: отнасяйте се към създаването на сайт, както към създаване на маркетингово средство, а не като към цел. Само с тази гледна точка може да се приближите към работния процес от вярната страна и да създадете икономически ефективен и печеливш уебсайт.

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание