Влиянието на добрия дизайн за един онлайн бизнес

Влиянието на добрия дизайн за един онлайн бизнес

Всички знаем, че първото впечатление е важно. А когато става въпрос за фирми, това първо впечатление често се създава онлайн. В днешния дигитален свят потенциалните клиенти ще преценят вашия бизнес въз основа на дизайна на уебсайта ви много преди да стъпят в магазина ви или да разговарят с представител на отдела за обслужване на клиенти. А ако вашият бизнес е изцяло онлайн – уебсайтът ви е “мястото”, където бизнесът се помещава.

Ето защо е толкова важно да имате добре проектиран уебсайт, който точно отразява вашата марка и това, което вашият бизнес може да предложи. Добрият дизайн не само ще накара бизнеса ви да изглежда по-професионално, но и може да подобри резултатите, като увеличи продажбите и процента на конверсия. 

Нека разгледаме някои от начините, по които добрият дизайн може да повлияе на вашия онлайн бизнес: 

Изграждане на имидж

Ако притежавате онлайн бизнес, първото впечатление за компанията най-вероятно ще се формира от вашия уеб сайт. Изграждането на мнение отнема броени секунди, но има огромна тежест в последващите интеракции на клиентите с бизнеса ви.

Може да се каже, че вашият уеб сайт играе ролята на служител в отдел “обслужване на клиенти”. Ако уебсайтът ви отдавна не е обновяван, дизайнът му е стар или не особено интуитивен, първото субективно усещане на клиентите ще бъде на студенина и дистанцираност. Хората едва ли ще искат да научат повече за бизнес, който не ги цени достатъчно, за да се потруди да направи добро първо впечатление. И дори да продължат да разглеждат, първата пречка, която срещнат ще ги накара да се откажат и да потърсят друго решение.

От друга страна, ако уебсайтът е функционален, модерен и приветлив, хората ще се чувстват добре дошли. Те ще могат да открият всичко, което им е необходимо, а закупуването на продукт или изпращането на запитване ще бъде истинско удоволствие. Така, клиентите ще асоциират преживяването си на вашия сайт с позитивни емоции и удовлетворение. Положителното преживяване на уебсайта изгражда вашия имидж на компания, която обръща внимание на детайлите и може да се погрижи за своите клиенти.

Увеличаване на продажбите 

Увеличаване на продажбите

Не е тайна, че хората са визуални същества: популярна поговорка гласи “Едно изображение казва повече от 1000 думи.” Поради това вероятността да направим покупка от един уебсайт е много по-голяма, ако той създава впечатление за професионализъм.

Но качественият уеб дизайн не само изглежда красиво: той е преди всичко функционален! Един добре проектиран уеб сайт улеснява потребителя, предоставя му цялата информация, която би искал да открие в достъпен и лесно четим формат. Така продуктите и услугите ви стават значително по-привлекателни за потенциалните клиенти. Това от своя страна ще доведе до увеличаване на продажбите и приходите на вашия бизнес.

Професионално изглеждащият уебсайт също така е по-вероятно да бъде споделен с други хора. Това е онлайн версията на рекламата “от уста на ухо” и може да ви помогне да привлечете много нови клиенти, като по този начин развиете бизнеса си.

Подобрени нива на конверсия

“Конверсията” е процентът посетители на вашия уебсайт, които предприемат желаното от вас действие. Действията могат да бъдат различни – в зависимост от сферата, в която оперирате и бизнес модела. Например: записване за бюлетин, регистрация, обаждане по телефона, изпращане на запитване през форма или извършване на покупка в онлайн магазин.

Съществуват редица фактори, които допринасят за високия процент на конверсия, но един от най-важните е уеб дизайнът. Добре проектираният уебсайт превежда потребителите през редица стъпки, като по този начин ги насочва към извършване на желаното действие. Това се нарича потребителско пътешествие. Ако то е изградено правилно, помага значително за подобряването на коефициента на конверсия. И обратно: дори най-непоколебимият потребител би могъл да се откаже от покупката, ако процесът му се стори твърде сложен или дълъг.

Изгражда доверие и лоялност

Може би не сте се замисляли за това, но хората не се доверяват на уебсайтове с лош дизайн. Ако информацията изглежда остаряла, а дизайнът създава усещане, че никой не е влизал в сайта много дълго време, могат дори да сметнат, че компанията ви вече не функционира.

Представете си следната ситуация: Управител на фирма има нужда от голямо количество артикули. Той започва да търси компании, които произвеждат този тип стоки и попада във вашия уебсайт. Тъй като става дума за голяма поръчка, струваща огромна сума пари, поемането на рискове не е опция. И така, ако дизайнът на вашия сайт не вдъхне доверие още от първата секунда, човекът ще излезе и ще потърси друга фирма, която да изпълни поръчката му.

Ако успеете да създадете усещане за доверие у клиентите още от първия поглед, те ще останат по-дълго време на вашия уебсайт. Това означава, че ще имате много повече възможности да превърнете случайните посетители в потенциални (и дори реални) клиенти.

Когато имате онлайн бизнес, именно уебсайтът е инструментът, който спомага за повишаване лоялността на клиентите и повторната покупка. Ако клиентите имат положително преживяване на вашия уебсайт, вероятността те да се върнат и да направят допълнителни покупки в бъдеще нараства значително. 

Подобрено класиране в търсачките 

Подобрено класиране в търсачките

Друг начин, по който добрият дизайн може да повлияе на вашия бизнес, е подобрената видимост онлайн. Търсачки като Google вземат предвид цялостния дизайн на уебсайта ви, когато определят къде да го класират в резултатите от търсенето. Ако уебсайтът ви е добре проектиран, е по-вероятно да се класира по-високо в резултатите от търсенето, което ще доведе до повече трафик и потенциални клиенти. 

Както виждате, има редица начини, по които добрият дизайн може да повлияе на вашия онлайн бизнес. Ако искате да подобрите дизайна на уебсайта си, помислете за работа с професионален уеб дизайнер, който може да ви помогне да създадете уебсайт, който точно отразява вашата марка и отговаря на нуждите на вашите клиенти.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.