Интеграции на модули на куриерски фирми – кои са най-често срещаните?

нтеграции на модули на куриерски фирми

Ако имате онлайн магазин, необходимостта от интеграция на някакъв вид модул на куриерска фирма е почти неизбежна. Да, може би за най-малките продавачи – онези, които имат десетина артикула и по 5-6 поръчки на ден, това изглежда като твърде голямо главоболие. Малкият обем на работа при тях означава, че не е никакъв проблем да си опаковат всички пратки, да си подготвят товарителниците ръчно и да отидат да ги занесат до най-близкия куриерски офис. 

За всеки онлайн магазин с по-сериозно количество поръчки обаче, логистиката е казус, който трябва да се разреши. А в ерата на автоматизацията, да се правят ръчно повтаряеми задачи е ненужно разхищение на човешки ресурс. Днес е възможно да се автоматизира огромна част от работата на персонала! И си струва тази възможност да се използва. 

Автоматизацията на процеси има огромни преимущества, например по-малък брой технически грешки и значително по-голяма мотивация на служителите. Когато не им се налага да влагат ежедневни усилия в изпълнението на рутинни задачи, хората могат да канализират своята творческа енергия в по-важни неща, които да дърпат фирмата напред. Например, могат да предоставят на клиентите персонално обслужване на изключително високо ниво.

Един от начините да се автоматизират елементи от доставките на един онлайн магазин, е чрез интеграцията на куриерски модули. Допълнителна опция е да се включат и фулфилмънт услуги, но при всички положения това е начин да се редуцират значително логистичните препятствия пред собствениците на електронните магазини. 

Какво е “интеграция”?

Вече много пъти споменахме тази дума, но какво всъщност означава това? Най-кратко казано, “интеграция” означава две IT системи да могат да си “говорят” и да прехвърлят автоматично данни помежду си. Така например куриерската фирма може да получи данни за доставка директно от формата, която е попълнил клиентът при пускане на поръчката, без да се налага повторното им въвеждане от служител на магазина. Именно интеграциите позволяват да се автоматизират редица бизнес процеси.

Как можем да интегрираме куриерски модули?

Начините са два. Първият е да използвате готови, разработени модули, които да инсталирате в своя онлайн магазин. Те често са на много достъпна цена, а в някои случаи – дори безплатни. Този подход е лесен и бърз, но не винаги е възможно да бъде приложен. Можете да се възползвате от този вариант единствено, ако използвате e-commerce платформа, която е достатъчно популярна. 

На теория при този тип интеграции е възможно да се справите сами, защото твърде често те се случват с помощта на няколко клика и въвеждане на данни за регистрация. На практика обаче е твърде вероятно да възникне необходимостта от консултация с програмист, защото поради една или друга причина интеграцията не работи така, както бихте искали. Например: могат да се дублират стъпки от e-shop платформата и модула на куриера и да се наложи клиентът два пъти да си напише адреса. Недостатък на готовите модули е и фактът, че често не отговарят на всички нужди на вашия магазин.

Разработването на специализиран модул за вашата система обаче е скъпо удоволствие. То използва т.нар. API интеграция и на практика има смисъл само, ако използвате custom система за електронна търговия (която няма как да интегрира готов модул) или ако компанията ви е достатъчно голяма и има нужда от специфични функции. 

Съществува и хибриден вариант, в който готов модул се адаптира към вашата система. Той е по-бюджетен от изграждането на специализиран модул и е добра опция за средните по размер компании, които обаче имат по-специфични изисквания.

Често срещани функции на куриерските модули

Интеграциите на куриерски модули могат да имат различни функции. Някои от тях са приложими за абсолютно всеки онлайн магазин. Други са абсолютно необходими за строго определен тип бизнеси, но не са особено релевантни извън нишата.

Автоматична товарителница

Това е универсална функция, която спестява страшно много време и грешки. Тя взима данните от поръчката, които клиентът е въвел в електронния магазин, попълва ги автоматично във формуляра на спедитора и генерира товарителницата. Ако към системата се свърже и принтер, може директно да бъде разпечатана. Всичко това се случва с един-два клика.

Валидиране на адрес

Тази функция е може би подценявана до известна степен. Тя сравнява адреса, който клиентът попълва, с базата данни на спедитора. Всъщност възможността за проверка в реално време значително ограничава случаите на грешно въведен от страна на потребителя адрес.

Автоматично попълване на адрес

Тази функция улесненява клиентите и подобрява потребителското преживяване. След като въведат част от данните си, системата предлага автоматично попълване на останалата информация.

Автоматично обновяване на списъка с офиси на куриера

Огромна част от клиентите предпочитат да вземат пратките си от офис на куриера в удобно за тях време, вместо да се налага да чакат на определен адрес. Ето защо е изключително важно списъкът с офиси на куриерските фирми да бъде винаги актуален. Автоматичното обновяване най-често се случва на регулярни интервали (например всеки ден) във време, в което онлайн магазинът няма голямо натоварване.

Проследяване на поръчката

За българския пазар тази функция не е толкова необходима, тъй като доставката до почти всяка точка на страната става за ден-два. За търговците, които продават зад граница обаче, проследяването на пратка е абсолютно задължително. То позволява на клиента да разбере къде се намира пратката във всеки един момент, а също така и да планира получаването ѝ.

Изчисляване на цена за доставка

Ето още една функция от голямо значение за онлайн магазините, които търгуват извън страната. Международните доставки имат значително по-висока цена. Поради това за клиентите е от изключителна важност да знаят колко точно ще струва услугата. Разбира се, магазините търгуващи в България също е желателно да се възползват от нея. Точното изчисляване на цената за доставка създава усещане за прозрачност и коректност у потребителя.

Най-често използваните куриерски модули

Най-често използваните куриерски модули

И все пак кои са най-популярните модули на куриерски фирми, които се интегрират в онлайн магазините в България? Отговорът на този въпрос е тясно свързан с пазарния дял на всеки спедитор. Ето и най-популярните сред тях:

Достави с Еконт

Този модул е собствена разработка на куриерската фирма. Съществува и вариант на интеграция на модули от трети страни с услугите на спедитора, но тази опция ограничава функциите до автоматичното изготвяне на товарителница.

Модулът на Еконт позволява интеграция с някои от най-разпространените e-commerce платформи: Shopify, Magento, Woocommerce, OpenCart, PrestaShop. Само че ако използвате по-малко популярна платформа или custom такава, интеграцията ще отнеме ресурс и време. Възможна е настройка на параметрите за доставка според заложените в модула функционалности и спецификите на магазина.

Модул за доставки на Speedy

Интеграцията със системата на Speedy позволява редица стандартни функции. Те включват избор на адрес на получателя или подателя, калкулиране на точна цена за доставка, печат на товарителница, заявка за посещение на куриер в офиса или склада на магазина, както и проследяване на пратка.

EuShipments

Интеграцията на EuShipments дава възможност да се автоматизират редица административни и оперативни процеси. Фирмата дава достъп до услугите на повече от 20 международни спедиторски компании, сред които и някои български компании, както и до редица фулфилмънт складове.

Модули на e-commerce платформите

Популярните платформи за електронна търговия също най-често имат разработени модули за доставка, които включват автоматизации (например Gomba Shop и Seliton). Да се използват тези модули е много добър вариант, защото най-често разработчиците на платформата вече са вложили значително количество време и усилия, за да разрешат част от проблемите, които възникват при интеграцията на модули на куриерски фирми.

Зави ли ви се свят от всички тези технически възможности и условности? Не се безпокойте! Професионалистите от дигитална агенция SEOMAX ще ви помогнат не само да откриете най-добрите възможности за онлайн магазина ви, но и да ги интегрирате безпроблемно. Свържете се с нас, за да обсъдим от какво се нуждаете и да открием заедно работещите решения за вашия бизнес.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.