Какво е SEO?
Нека започнем с основното – какво е оптимизация за търсещите машини (Search Engine Optimization – SEO)? Е, освен ако не сте живели в пещера през последното десетилетие, най-вероятно забелязвате колко важна е ролята на търсачките за нашия живот. Ние търсим, когато искаме да знаем нещо, когато искаме да намерим нещо, когато искаме да сравним нещо, когато искаме да закупим нещо и т.н.
Кои са търсачките, които имат най-голямо значение за нашия бизнес?
Google, Bing, Yandex и Baidu са сред най-използваните търсачки. Тъй като търсачката на Google е най-използваната в България, при оптимизация за нашия пазар усилията се концентрират главно към Google.
В най-чистата си форма, SEO е практика за подобряване позициите на даден сайт в търсещите машини. Това се прави с цел привличане на уместен и ценен трафик към сайта. Има голям брой фактори, влияещи върху ранга, които определят как и дали ще успеете да се изкачите в класирането. Тези фактори се променят регулярно, тъй като по-големите търсещи машини се борят с тези, които се опитват да надхитрят системата.
Защо SEO е важно през 2018?
SEO не винаги може да е главният маркетингов фокус за Вашия бизнес. Например, ако бизнесът Ви има много ясно дефиниран лист от потенциални клиенти, маркетинговите Ви усилия не трябва да са насочени само към SEO оптимизация. Например, ако продавате само на правителства/посолства или болници в България.
В този случай, листът от целеви потребители е много ясен и ще е по-добре да насочите усилията си към по-директен маркетинг, за да достигнете целевата аудитория. Да чакате целевите Ви клиенти да изпитат нуждата от Вашите продукти и/или услуги, и да се надявате да достигнат до Вас, според нас е грешна стъпка. Трябва да полагате усилия, за да привличате клиенти, а не да разчитате изцяло на пасивни канали.
След като уточнихме това, високият ранг в търсачите има и своите предимства – повишава доверието у клиентите, авторитета и познаваемостта на бранда.
Ако не сте от тази група бизнеси, които продават на много специфичен кръг от клиенти, то тогава SEO задължително трябва да е една от областите, в които трябва да инвестирате, за да спечелите нови клиенти. При проведена анкета от HubSpot тази година, SEO присъствието е все още топ маркетингов приоритет за бизнесите.
Оптимизацията за търсачките е издържала теста на времето, защото предлага измерими резултати на бизнеса. Ето някои ключови причини за това.
1) Хората търсят в момент, в който са готови да предприемат действие. Няма да потърсите „Светещ нашийник за куче цена“, освен ако не сте заинтересовани да закупите този артикул.
2) Търсачките са водещ инструмент, използван от хората, за да проучват пазара. Проучване на Fleishman-Hillard показва, че 89% от клиентите започват процеса на купуване в търсещите машини.
3) Според проучване в Chitika, уебсайтовете, които се намират на първата страница в Google печелят 91,5% от целия трафик от търсене. Това означава, че на втора, трета и останалите страници, сайтовете просто се борят за огризки.
Ако тези причини не са достатъчни, може да направите проучване на ключови думи, съответстващи на вашия продукт и/или услуга. Ако Вашите конкуренти са на по-високи позиции от Вас, това може да е индикация, че те печелят повече лийдове и реализират повече продажби от Вас.
Как се „прави“ SEO?
Отправна точка е стратегията. Това включва анализиране (ако може) какво прави сайтът Ви за Вас към момента и къде са конкурентите спрямо Вашата позиция. Този анализ Ви позволява да добиете по-реална представа за това къде се намирате, както и да поставите реалистични цели за това къде искате да бъдете. Може също така да проведете технически одит на сайта, за да се очертаят различни проблеми, които трябва да решите. Важно е сайтът Ви да изглежда възможно най-добре, за да не отиват усилията по оптимизацията за търсачките напразно.
Може да откриете, че има много възможности да се издигнете по ключови думи, по които към момента не се класирате добре или не се класирате изобщо.
Поставянето на ясна цел да повишите органичния трафик с Х % е
добро място, от което да започнете, също така, може да си заложите определена цел за конверсии. Например, ако към момента имате 100 продажби от 10 000 посетители, вероятно е продажбите Ви да се увеличат на 150, ако трафикът се повиши на 15 000 посетители. Това, разбира се би било реалистично, ако новите 5 000 посетители са привлечени използвайки релевантни на Вашия бизнес ключови думи и фрази. Това бе изключително опростен пример, но се надяваме, че демонстрира теорията зад SEO.
За да се класирате, трябва да имате страница, към която да насочвате трафика. Тя трябва да следва оптимизирана за търсачките структура, като например използването на header tags, body copy, image tagging, schema и други, с цел максимизиране на шансовете сайтът Ви да получи по-висок ранг.
Стартирането локално може да е добро за Вас, тъй като конкуренцията често е по-малко в конкретен географски район, в сравнение с целия пазар. Проучване на Review Trackers пресмята, че 35% от всички търсения са локални и заключава, че 53% от локално търсещите ще посетят някой от намерените бизнеси в рамките на 48 часа. Към това добавете и увеличаващия се брой търсения „в близост до мен“ през последните години, и ще осъзнаете, че локалната оптимизация за търсещите машини е едно наистина добро място да започнете.
След като вече имате стратегия и цели, трябва да създадете план. Този план ще е пътят Ви за успех, когато управлявате кампанията си. Анализът и одитът, който се провежда в началото на една кампания за оптимизация за търсещите машини ще Ви даде информация за доста работа, която не сте и мислели, че имате. Често излизат проблеми със структурата на сайта, наличие на SSL сертификат и други детайли, които трябва да бъдат изгладени, за да започнете да се изкачвате в търсачките. Трябва да структурирате плана си за определен период от време и да подредите различните задачи по приоритет.
След като вече имате план, трябва да се захванете с изпълнението му. Това може да включва промени по сайта, създаване на съдържание, изграждане на линкове и други задачи. Целете се в периодично анализиране на резултатите от работата, за да виждате резултата от усилията си.
При провеждането на SEO кампания, ще искате да ревизирате резултатите от действията си. Това става много по-лесно, ако имате ясно дефинирани цели в самия старт на кампанията, както и план, който се провежда и анализира акуратно.
Цени за оптимизация за търсачки?
Какви са цените, които seo агенциите залагат към услугата им свързана с оптимизацията за търсачките?
Ценообразуването на тази услуга може да стане по няколко начина. В повечето случаи дигиталната агенция, извършваща SEO оптимизацията дава фиксирана цена в зависимост от сайта, който ще се оптимизира. Други избират да предлагат „пакети“, включващи определени действия за оптимизация за търсещите машини на месечна база. При трети цената се получава в зависимост от сложността на проекта и нужните часове работа за неговото осъществяване. Съществуват и такива, при които плащате всеки месец определена сума пари, ако дигиталната агенция успява да задържи вашата позиция на първа страница в резултатите от Google.
В зависимост от финансовата си възможност, избирате варианта, който най-добре съответства на Вашите цели за позицията на сайта в търсачките.
Как се променя SEO през 2018?
SEO и дигиталният маркетинг като цяло, се промени изцяло през последните няколко години. Интеграцията стана ключова – SEO започна да влияе върху дизайна на сайтовете, оттам влияейки на стратегията в социалните мрежи и други.
Промените в оптимизацията за търсещите машини са видими най-вече в начина, по който използваме мобилно търсене и гласово търсене с устройва като Alexa и Google Home. Те променят начина, по който взаимодействаме с домовете и автомобилите си, давайки ни възможност да управляваме различни неща с гласа си, както и да получаваме нужната информация, без да се налага да пишем в търсачката. Ако comScore предвиждат правилно, 50% от всички търсения до 2020 ще са гласови. Alpine AI предвидиха 1 милиард гласови търсения за януари 2018 година.
Независимо дали прогнозите ще се окажат верни, доста безопасно е да се каже, че мобилните и гласови търсения се увеличават бързо и тук се вижда възможност за развитие. Повечето бизнеси се провалят в тази област, защото сайтовете им и преживяването, което осигуряват, все още са изградени само за потребители на персонални компютри.
Ако четете това, най-вероятно вече сте по-напред от конкуренцията. Поради тази причина си задайте следните три въпроса:
1) Печелите ли от възможностите, които оптимизацията за търсачките предлага на Вашия бизнес?
2) По-напред или по-назад сте в резултатите от мобилни и гласови търсения?
3) Какво ще промените, за да постигнете желаните резултати?
Оптимизацията за търсачките е не само нещо нужно, но нещо задължително за всеки онлайн бизнес, който продава на широк кръг от потребители. Вашата позиция, в голяма степен, отразява колко процента от търсещите в Интернет ще влязат във Вашия сайт с намерението да купят.
Ако сайтът Ви има нужда от оптимизация за търсачките, ние можем да извършим това за Вас. Наше CASE STUDY за SEO проект може да видите като последвате линка: КЛИК
В това CASE STUDY ще видите какви проблеми открихме при оптимизацията на сайта https://modico.bg/ и какви действия предприехме за да ги разрешим.
Тъй като сме дигитална агенция, а не само SEO агенция, ние се стремим да полагаме комплексни усилия във всички дигитални канали, с цел постигане на бизнес целите на нашите клиенти. Вместо да се фокусираме само върху едно нещо, ние се фокусираме върху всички средства на разположение, с цел постигане на заложените цели.
Поради тази причина създадохме услугата SEOMAX EFFECT (Комбинация от умения и онлайн канали). Тя включва използването на голям брой дигитални канали за реклама, с цел изграждане на стабилно дигитално присъствие на бизнеса. SEO-то или т.н. оптимизация за търсачки е част от стратегията, която изпълняваме за нашите клиенти. По този начин ние не се фокусираме само върху едно нещо, а предприемаме комплекс от действия в различни канали, за да повишим продажбите Ви.
Разгледайте наше CASE STUDY за услугата SEOMAX EFFECT като кликнете ТУК.
В него ще видите нашата работа по утвърждаване на бранда „Нашенско“ в продължение на една година. Ще разберете какви реклами пускахме и защо избрахме да подходим точно по този начин.