3 начина да подобрите обслужването на клиенти

обслужване на клиенти, бизнес, отношения, сайт

Кое е най-важното нещо, което може да направите, за да подобрите връзката с клиентите си? Отговорът е очевиден и често пренебрегван – подобряване на обслужването на клиенти. Независимо колко добър е продуктът Ви и колко талантлив е екипът, едно от нещата, които клиентите най-вероятно ще запомнят е прекия контакт, който имат с компанията Ви.

В крайна сметка, екипът Ви за обслужване на клиенти, често е фасадата на фирмата и отношението на клиента се определя от способността на служителите да разберат проблемите и да дадат правилен съвет.

Една силна компания най-вероятно вече ще има страхотно обслужване на клиенти. Но умната компания винаги би се питала „Какво е добро обслужване на клиенти?“. Доброто обслужване на клиенти се върти около внимателното изслушване и разбиране на клиентските нужди и желания. Ако не проучвате новите възможности за подобряване на обслужването, връзката Ви с клиентите ще стагнира.

1. Заздравете способностите си за обслужване на клиенти

Първо, важно е да сте сигурни, че екипът за обслужване на клиенти има подходящите способности за това. Независимо колко автоматизирано е обслужването Ви, то не може да компенсира пропуските на персонала. Ето някои от качествата, които са нужни за едно добро обслужване на клиенти:
– Емпатия, търпение и постоянство

Някои клиенти ще са раздразнени. Други ще са пълни с въпроси. Трети просто обичат да говорят. Трябва да знаете как да се справите с всеки от тях и да предоставяте еднакво ниво на обслужване всеки път.

– Адаптивност

Всеки клиент е различен, а някои дори се променят от седмица до седмица. Трябва да можете да посрещате изненади, да усещате настроението на клиента и да се адаптирате спрямо него. Тук влиза и желанието за научаване на нови знания – предоставянето на добро обслужване е резултат от постоянно учене.

– Ясна комуникация

Обяснете ясно на клиента какво имате в предвид. Не искате клиента да си мисли че получава 50% отстъпка, когато той получава 50% повече продукт. Използвайте позитивен език, опитвайте се да останете положителни, независимо от ситуацията и никога не приключвайте разговор преди да сте сигурни, че клиента е удовлетворен.

– Работна етика

Клиентите оценяват служител, който ще следи проблема им, докато се разреши. В същото време, трябва да имате добри навици за управление на времето и да не окупирате прекалено много от времето си с един клиент, докато другите чакат. Стойте фокусирани върху целите си, за да постигнете баланс.

– Знания

Клиентите разчитат на Вашите знания за продукта. Стойте информирани, за да може да отговорите дори на най-сложните въпроси. Също така, знайте към кой трябва да се обърнете, ако не успявате да отговорите адекватно на нуждите на клиента. Но не се притеснявайте да кажете и „Не знам“. Клиентите ще оценят честността, както и положените от Вас усилия да намерите отговор на въпроса им.

2. Всяка точка на контакт е важна

Лошо отношение към клиента, независимо кога, може да съсипе връзката Ви с него. В допълнение, трябва да сте сигурни, че правилните качества се демонстрират постоянно. Обръщайте най-много внимание на ключовите точки на контакт с клиента, но същевременно имайте идея за цялостното обслужване. Ако не го правите, рискувате една точка да е много силна, а друга да съсипва връзките Ви с клиентите, и по този начин да вреди на бизнеса Ви.

3. Подобрете контактна с клиентите

Ако служителите Ви имат подходящите способности, това е добър старт. Но те все пак трябва да ги приложат съобразно вашите клиенти. Едно как да стане това:

– Накарайте служителите да идентифицират споделени интереси и ценности с клиентите

Това ниво на разбиране, прави конфликтите по-лесни за преодоляване. Също така обвързва клиента със служителя и от там с компанията Ви.

– Активно слушане – нека клиентите чувстват че ги изслушвате

Изяснявайте и перифразирайте казаното от клиента за да сте сигурни, че го разбирате. Съчувствайте на клиентите и реагирайте на чувствата им с фрази като „Това сигурно Ви е притеснило“, „Виждам, че се чувствате разстроен“.

– Признавайте грешките си, дори да ги откриете преди клиента

Това изгражда доверие и възвръща увереността. Също така Ви дава контрол върху ситуацията, фокусира отново вниманието на клиента и Ви улеснява при разрешаването на проблема.

– Следете ситуацията, след разрешаване на проблема

Уверете се, че разрешения проблем не се появява отново и, че клиента е доволен от обслужването. Изпращането на имейл или дори анкета за обслужването е чудесен начин, да уведомите клиентите, че сте на тяхна страна.

Ние от SEOMAX се надяваме, че сме успели да Ви дадем подходящите съвети за подобряване на клиентското обслужване. В края на деня, доволните клиенти са знак за един успешен бизнес. За още по-добро обслужване, може да предоставите на клиентите начин да виждат вашите продукти и услуги, както и да се свързват с Вас онлайн. А ние сме готови да Ви дадем тази възможност чрез изработка на сайт или онлайн магазин.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.