Как да продавате повече на най-ценните си клиенти? – Част 1

продажби, маркетинг, изработка на онлайн магазин

Да бъдете в позиция, в която може да се фокусирате върху най-стойностните си клиенти може да звучи луксозно. В крайна сметка, много на брой малки бизнеси са благодарни на клиенти от всякакъв вид.
Въпреки това, всеки бизнес в един момент осъзнава, че някои клиенти са по-ценни от други. Това може да се дължи на множество причини, от размера на покупките до относително лесното управление на акаунтите им. Успешните бизнеси са тези, които могат да познаят тези клиенти, да изградят връзка с тях и да работят към привличане на нови клиенти с подобен профил.

Ползи от познаването на Вашите клиенти

Познаването на клиентите спомага за повече продажби. Колкото повече знаете за тях и техните нужди, толкова по-лесно е да се идентифицират възможности за продажба на нови продукти. Това спомага и за по-ефективно таргетиране с подходящи оферти.

Профилирането на съществуващи клиенти също така улеснява намирането на нови. Може да търсите подобни клиенти и да им продавате по подобен начин.

Въпреки това, трябва да сте сигурни, че спазвате закона за управление на личните данни, за всяка информация която имате или събирате и използвате. Има специфични правила при е-комерса.
Може да използвате информацията, която имате за клиентите, за да подобрите ефективността. Поддържането на архив с информация за клиентите и продажбите понижава грешките и ускорява транзакциите.

Може да подобрите и обслужването на клиентите. По-лесният достъп до информация Ви помага да обслужвате клиенти по-бързо. Много по-бързо може да изготвите продуктови оферти, както и да осигурите персонализирано обслужване. Точната информация улеснява идентифицирането и справянето с всеки проблем.

Опознайте своите клиенти

Клиентите Ви, са ценен информационен ресурс. По тази причина трябва да се стараете да събирате информация, която да Ви помага да разберете клиентите си и тяхното поведение. От тази информация лесно и бързо може да съставите профил на клиента. Ако продавате на индивидуални клиенти, може да са Ви от полза и тяхната възраст, пол, доход и т.н. Ако продавате на бизнеса, може да Ви е от ползва информация за индустрията, в която оперират, както и размера на капитала им.

Трябва да опитате и да разберете какво клиентите мислят за Вашите продукти и услуги. Например, разберете какво харесват и не харесват и защо избират Вас пред конкуренцията.

Ако имате само няколко важни клиенти, си заслужава да получите детайлна обратна връзка от тях. Компании, които продават на индивидуални клиенти могат да провеждат анкети сред клиентите.

Ако притежавате онлайн магазин, може да събирате част от информацията автоматично.

Важно е, когато събирате информация, да имате и възможност да я съхраните правилно. Няма нужда от информация, която не може достигнете, когато Ви трябва.

Осигурете достъп до информацията за клиентите

Важите служители трябва да имат достъп до информацията за клиентите, за да могат да бъдат по-продуктивни. Например, може да дадете на отдела по продажби достъп до финансови системи, за да могат да правят поръчки и да нареждат плащания. Трябва да прецените коя информация до кои служители да е достъпна, и как да я направите достъпна.

Технологията може да помогне. Например, може да споделяте кореспонденция и друга информация във вътрешна компютърна мрежа. Интегрираните информационни системи помагат на различни части на Вашия бизнес да споделят това, което знаят.

Важно е, информацията да е точна. Добра идея е да обновявате архивите си регулярно. Може да помислите и да дадете на клиентите си достъп до техните онлайн профили. Така те имат възможност да обновяват информацията сами.

Трябва да осигурите сигурност, относно конфиденциалност на информацията и да я защитите от недобросъвестна употреба или изтриване.

Информацията е изключително ценен ресурс в днешно време и нейното ефективно използване може да помогне на много бизнеси да повишат ефективността си. Онлайн магазините много често са подценявани от старите играчи в някои браншове. Те са много ефективен канал едновременно за реализация на продукция, както и за събиране на информация относно потребителските предпочитания. В един онлайн магазин много по-лесно може да се проследи пътя на потребителя, и как е достигнал до магазина. Това Ви дава една огромна база от информация, която след внимателен анализ и предприемане на адекватни действия спрямо нея, повишива продажбите.

Ние от SEOMAX може бързо да изработим Ваш онлайн магазин, който да Ви помогне да навлезете в дигиталния свят. При изработка на онлайн магазин, ние вземаме в предвид всички изисквания на клиента и предлагаме оптималния вариант за всеки индивидуален проект. Не се колебайте да се свържете с нас.

Към втора част: клик

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.