ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Facebook и Google рекламиране и имейл маркетинг за онлайн магазина на Аптеки 36.6

Facebook и Google рекламиране и имейл маркетинг за онлайн магазина на Аптеки 36.6

Facebook и Google рекламиране и имейл маркетинг за онлайн магазина на Аптеки 36.6

Аптеки 36.6 е изграден бранд с лоялна аудитория и 29 физически аптеки, повечето от които в град Пловдив. Своето началото веригата бележи през 2002 година, набира бърза популярност благодарение на големия си асортимент, в това число продукти, които не са толкова лесно откриваеми на пазара. През 2016 г. започват издаването на списание всеки месец, което се разпространява безплатно във физическите обекти и е комбинация от промоционални активности и съдържание. 2017 г. стартира и онлайн аптеката им – първата в града онлайн аптека, в която се фокусират върху козметика, хранителни добавки, билкови продукти и фармацевтични продукти без лекарско предписание. Списанието започват да разпространяват и онлайн, за да могат повече потребители да достигнат до полезното им съдържание. Особено удобство на онлайн аптеката е възможността да вземете онлайн поръчката си във физическата им аптека безплатно, като получавате и различни подаръчни мостри като комплимент. Онлайн аптеката успешно развива и блог с полезни статии от водещи медицински лица и специалисти.

Как започнахме съвместна работа?

С онлайн аптеката на 36.6 – 366.bg, започнахме съвместно работа през март 2020 г. Тогава аптеката имаше изградена аудитория, но не достигаше до голям кръг нови потребители в социалните мрежи. Имаха изградена страница във Facebook и Instagram с добра ангажираност и аудитория, организираха имейл кампании и Google реклами. Реализираните покупки от социалните мрежи и Google рекламите обаче не бяха задоволителни. Аптеки 36.6 търсиха партньор, с който да могат да развият различни идеи, свързани с дигиталните канали и да изградят дългосрочно партньорство. Поставихме си цели за двойно увеличение на оборота в първото шестмесечие. Вижте как успяхме, не да удвоим, а да утроим оборота за 1 година съвместна работа.

 

Действията, които предприехме

Facebook и Google реклами, Имейл маркетинг

Рекламирането на сферата, в която е 36.6, изискваше задълбочено запознаване с материята и възможностите за визуализации и копирайтинг текстове. За целта първите месеци с маркетинг мениджъра работихме тясно върху това, докато изградим ясна концепция. Преди да започнем, не беше разгърнат потенциалът на Facebook рекламите, за което веднага се захванахме. Изградихме медия план на активностите, включващ месечните промоционални оферти на брандовете, различни тематични кампании и динамични реклами.

С времето изградихме единна визуална концепция, която компанията да следва, както в рекламите, така и при ежедневната комуникация с потребителите в социалните мрежи. В Google Ads изградихме множество динамични кампании, базирани на алгоритъма до нова аудитория и за последващо ремаркетиране.

Аптеки 36.6 имаше събрани данни за минали периоди и лоялни потребители, което ни даде възможност да проследим ясно статистиката на сайта и да насочим усилията си към продуктите, които имат по-висока степен на реализация и възвръщаемост.

Имейл маркетингът днес е често подценяван, но той е канал, с който може да комуникирате с лоялната си аудитория и тези, които проявяват интерес към продуктите ви. Създадохме различни типове визуализации за имейл кампаниите със съдържание, което не само да продава, но и да образова потребителите за интересни за тях тематики. Сложихме проследяване на всеки един елемент от имейл кампаниите ни и започнахме регулярно изпращане на бюлетин към базите. Благодарение на статистиката, виждахме къде взаимодействат потребителите и подобряваме имейл кампаниите ни и до днес.

Успехът, който постигнахме, се дължи на добрата симбиоза между екипа на 36.6 и ние. Когато екипи от професионалисти работят заедно, резултатът говори най-добре за това.

 

Действия по канали

  • Създадохме фунии във Facebook и Google за взаимодействие с потребителите на всеки етап от вземането им на решение за покупка
  • Изградихме единна визуална концепция за социалните мрежи
  • Настроихме важни проследявания в социалните мрежи и имейл кампаниите.
  • Тествахме персонализирани кампании спрямо сезоните и различни събития
  • Тествахме различни рекламни послания.
  • Изградихме съвместно график за взаимодействие с екипа на 36.6
  • Изградихме различни динамични кампании в Google Ads с фокус върху реализациите и по-добрата възвръщаемост
  • Създадохме различни темплейти за имейл кампании, които да бъдат стартирани през различни периоди от месеца
  • Всеки месец изпращаме няколко пъти имейл бюлетин към базата на 36.6
  • Оптимизираме кампаниите за по-добри резултати в каналите и по-добро комуникиране с аудиторията на всеки етап от фунията.

Равносметка:

  • Над 80 индивидуални кампании;
  • Над 120 различни визии;
  • Над 200 реклами групи;
  • Над 400 уникални реклами.

Част от визуалните материали, които използвахме:

Визуалната идентичност, която следваме и различни тематични кампании:

Резултатите за период от 1 година 01.03.2020-01.03.2021 спрямо 01.03.2019-01.03.2020:
  • Оборотът на сайта се увеличи с 173,63%.
  • Увеличи се почти тройно оборотът на месечна база във второто шестмесечие.
  • Социалните мрежи увеличиха оборота си със 700% спрямо 2019 г.
  • Продажбите от Google платеното търсене се вдигнаха с 40%, а разходът беше намален наполовина.
  • Продажбите от имейл кампаниите се увеличиха с 80%, а трафикът с 84%.
  • Общият Conversion Rate на 366.bg се увеличи с 26,90%.
  • Средната потребителска кошница се увеличи с 14%.

Несъмнено тези резултати не са постигнати само благодарение на управлението на различни успешни кампании. Те се дължат на съвместните усилия, както на нас, така и на страхотния екип, който стои зад 366.bg. 🙂

 

Диаграма: Статистика на продажбите от Google Analytics 01.03.2020-01.03.2021 спрямо 01.03.2019-01.03.2020

 

Аптеки 36.6 за нас:

“SEOMAX са много проактивни с интересни предложения, които дават реални резултати. Винаги са много отзивчиви и ги чувстваме като част от екипа ни. Спазват уговорените срокове и поети ангажименти. Изключително доволни сме от съвместната ни работа!”

Катерина Зисова-Христу

Маркетинг мениджър на Аптеки 36.6

 

СВАЛИ CASE STUDY В PDF

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email