Имате онлайн магазин, имате малко или никакви поръчки?

количка за пазаруване

Вече сте отворили вашия онлайн магазин и той функционира на пръв поглед оптимално, но имате малко или никакви поръчки? Не бързайте да се отчайвате, защото сте попаднали на правилното място. Ако не знаете причините за това – а вие вероятно наистина не ги знаете, защото в противен случай бихте ги коригирали – ще ви изброим някои от най-възможните.

Ето какво може да спъва вашия бизнес в интернет, независимо колко качествени вашите продукти и колко голямо е желанието ви да направите клиентите си щастливи.

Не предлагате безплатна доставка – или тя е твърде бавна

Според статистиката, повече от половината от всички колички за пазаруване биват изоставени, защото доставката е твърде скъпа. Ето защо от години безплатното транспортиране на стоки до клиента е златният стандарт за електронна търговия (9 от 10 потребители казват, че безплатната доставка е водещ критерий за тях, когато пазаруват онлайн).

Но безплатна доставка, която отнема 10-14 работни дни, също може да бъде проблем. Сега клиентите искат всичко и веднага. Изследователите установяват, че предлагането на еднодневна доставка също може да бъде основен стимул за потребителите, дори това да им струва допълнително средства.

Безплатната доставка може да увеличи продажбитена вашия онлайн магазин, но това не означава, че ще се увеличат и печалбите, освен ако не сте много внимателни. Ако се колебаете дали да предлагате такава, помислете по-скоро за поставяне на минимална сума за поръчка (да речем безплатна доставка за покупки над 50 лв.) Праг като този се корени в добре изучаваната психология на онлайн пазаруването: всъщност сме много склонни да похарчим повече пари, отколкото сме предвидили, ако това означава, че отговаряме на условията за безплатна доставка.

Ако предлагате безплатна доставка в онлайн магазина, уверете се, че показвате това на видно място в уебсайта си и го споменавайте на всяка страница.

Не показвате достатъчно данни или снимки за продукта

Експертите твърдят, че около 2/3 от купувачите се отказват от количките си, защото “просто търсят”. Една от причините тези купувачи да не се обвързват с вас може да е, че нямат достатъчно информация, за да вземат решение за покупка. Тъй като клиентите ви не могат да виждат и пробват стоките във вашия онлайн магазин, трябва да използвате описателни и прецизни думи и изображения, за да ги уверите напълно, че знаят точно какво купуват.

Предоставяйте снимки на всеки продукт от противоположни ъгли и покажете размерите. Ако продуктът идва в различни цветове или вариации, включете снимки на всяка опция. За щастие, с всички налични постижения при камерите и технологиите за редактиране на изображения, не е нужно да наемате професионален фотограф, за да получите качествени снимки.

В описанието на продукта в онлайн магазина дайте колкото се може повече подробности. Посочете сантиметрите, материалите, издръжливостта, произхода и специалните функции. Направете го още по-интересно, като разкажете кратка история за продукта, споделите откъде идва вдъхновението на дизайна или дали това е неповторимо занаятчийско произведение. Добавянето на тези допълнителни детайли ще помогне и за SEO оптимизацията, така че печелите по всички параметри за старанието си. За да се побере цялата тази полезна информация, препоръчваме да създадете продуктова страница за всеки елемент във вашия онлайн магазин. По този начин можете да добавите допълнителни детайли, снимки, рецензии, SEO ключови думи и други.

Вашият онлайн магазин не изглежда надежден

Онлайн купувачите са все по-информирани за сигурността на сайтовете и рисковете от предоставяне на личната информация, което е хубаво нещо. Но това също означава, че те може да са по-скептични към правенето на покупка, ако вашият онлайн магазин не показва някои знаци за надеждност.

Показатели за доверие, които могат да помогнат в този случай, са криптиране с HTTPS, публикуване на отзиви и препоръки от реални клиенти, изготвяне на ясно описание на правилата на магазина, включително за връщане на стоки и възстановяване на суми, доставка и други често срещани обърквания. За тази цел е препоръчително да имате секция с често задавани въпроси и техните отговори.

Също така, предвид факта, че имате клиенти основно в рамките на Европейския съюз, уверете се, че сте запознати с новия регламент за защита на личните данни – GDPR – който влезе в сила от 25 май 2018 година.

Разплащателната система  е твърде сложна и объркваща

Почти 30% от купувачите съобщават, че не довършват поръчките си, защото процесът на плащане в е бил твърде сложен. Добре е самите вие редовно да тествате функционалността на онлайн магазина си, за да знаете колко висока използваемост предлагате на потребителите. Може да бъдете изненадани от стъпките, които ги отблъскват или от липсващи подробности. Няколко навигационни съвета за вашия магазин:

  • Опитайте се да намалите броя страници, които клиентът трябва да навигира, за да завърши покупката.
  • За да се ускори процесът, клиентите трябва да предоставят само важна информация за обработката на поръчката. Направете всички маргинални полета незадължителни.
  • Уверете се, че правилата за връщане, информацията за връзка и други важни подробности са лесни за намиране.

Няма достатъчно комуникация с клиентите

Купувачът във физически бутик може лесно да се обърне към продавача с въпроса си и да получи бърз отговор. Онлайн потребителите твърде често не получават това ниво на обслужване и могат да напуснат онлайн магазина ви с разочарование, ако не могат да се свържат с екипа ви веднага.

Направете възможно онлайн купувачите да получават информацията, от която се нуждаят, като направите данните си за връзка видими. Тук отново важи препоръката за добавяне на секция с най-честите въпроси. Помислете също за чат с клиентите в реално време.

Връщането или замяната не са безплатни

Проучванията на онлайн търговията на дребно показват, че безплатните връщане и замяна на стоки стимулират купувачите да завършват поръчките си почти толкова, колкото и безплатната или екстремно бърза доставка. Според експертите, по-леките правила за връщане и замяна водят както до повече печалби, така и до повече продажби.

Ако не предлагате безплатно връщане, то тогава направете всичко възможно, за да стане този процес възможно най-безболезнен за потребителя. Предоставяйте им ясни правила за политиката на фирмата!

Онлайн магазинът не насърчава купувача да се върне

Изключително полезно е да се следва именно поведението на хората, които започват да трупат продукти в количката, но в крайна сметка не завършват покупката. Това значи, че се интересуват от вашия сайт, но впоследствие нещо ги спира да продължат напред.

Но даже и тези данни не бива да ви обезкуражават. Според доклад на SeeWhy, 3/4 от всички, които изоставят количката си, възнамеряват да се върнат по-късно в сайта, за да завършат покупката. С оглед на това, фирмите все повече започват да гледат на изоставената количка не като изгубена продажба, а като на сигнал за потребителския интерес. А вие можете да поддържате вниманието на колебаещите се купувачи по много начини.

Редовни имейли с електронен бюлетин, информация за текущи отстъпки или напомняния за продуктите може да поддържа съзнанието на клиента отворено за вашия онлайн магазин и да го върне отново при вас.

Разбира се, винаги ще има посетители, които упорито ще отказват да се превърнат в клиенти, но при всички случаи има много начини да подобрите броя на продажбите и печалбите си. Ако разпознавате вашия онлайн магазин в някой от изброените възможни проблеми, сте сред щастливците, които имат възможността лесно и с няколко стъпки да оптимизират функционалността на сайта си. Ако пък не, можете да се обърнете към Дигитална агенция Seomax. Ние ще изработим вашия онлайн магазин, ще локализираме вашите слабости и ще ви помогне да изтласкате бизнеса си до нови висоти.

Не забравяйте, че предприемачеството изисква много психология и ще печелите добре, само ако познавате отлично своите клиенти. Наблюдавайте тяхното поведение и си правете нужните изводи, за да знаете какво да им предложите във всеки един момент – а така да постигате и своите собствени цели.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.