Днес все повече собственици на сайтове и онлайн магазини осъзнават важността на SEO оптимизацията, като ефективен инструмент за привличане на по-голям органичен трафик. Ако и вие планирате да насочите усилията си към оптимизация на вашия сайт, едно от важните понятия, с които трябва да се запознаете, е изграждане на линкове (link building).
Правилната линк билдинг стратегия и нейното изпълнение имат потенциала да ви осигурят класиране в челните позиции в страниците с резултати от търсенето. Звучи обещаващо, нали? Но какво точно представлява линк билдингът?
Целта на изграждането на линкове е да покаже на търсачките, че съдържанието, което създавате е полезно и значимо, като този начин помогне на сайта ви да се класира на първите позиции.
Линк билдингът има своите специфики, на които предстои да обърнем по-детайлно внимание. Нека преди това да разгледаме защо линк билдингът е важен за вашия онлайн бизнес.
Ако търсите начини да популяризирате вашия онлайн бизнес, вероятно ще се запитате дали си струва да инвестирате в изграждане на линкове. За да прецените сами, вижте какви ползи може да осигури професионалният линк билдинг за вашия уеб сайт:
Качествените линкове имат голяма тежест за търсачките и именно те могат да се окажат онзи важен фактор, който ще ви изстреля в топ позициите на първа страница. Регулярните усилия за изграждане на линкове се превръщат в ценно конкурентно предимство за вашия онлайн бизнес. По тази причина SEO специалистите съветват да обърнете внимание на този важен аспект от цялостната оптимизация на уеб сайта.
От една страна, става дума за т.нар. реферален трафик. С други думи, това са посетители, които са дошли на вашия сайт, като са последвали хипервръзка от чужд сайт. Предимството на този тип трафик е, че посещенията се извършват от потребители, които вече са заинтересовани от дадената тема и искат да получат повече информация или дори да закупят даден продукти и услуга. С други думи е много по-лесно да ги превърнете във ваши клиенти.
Както споменахме по-горе, успешно приложената линк билдинг стратегия има потенциала да подобри класирането ви в търсачките. Това е голямо предимство, защото първите резултати привличат най-много кликове или с други думи най-много потенциални клиенти. Всички те ще ви откриват органично т.е. без да плащате за реклама, което е още едно значително преимущество в полза на линк билдинга.
Споменаването на вашия сайт в авторитетни сайтове във вашата ниша има положително отражение и върху репутацията на вашия бранд. Това дава сигнал не само на търсачките, но и на онлайн потребителите, че вие предлагате информация, продукти или услуги, които си струват внимание. С други думи, може да изградите по-силен бранд и повече доверие у потребителите.
Представете си за момент, че сте търговец, който притежава физически магазин. Колкото повече хора влязат в магазина, толкова по-голям е шансът да осъществите продажби. В онлайн пространството нещата работят по-сходен начин – колкото повече посетители на сайта привлечете, толкова повече расте възможността да увеличите конверсиите и да генерирате повече приходи. Привличането на повече органичен трафик към сайта ви прави точно това.
В допълнение, макар основната цел на изграждането на линкове да е повишаването на резултатите от SEO оптимизацията, контактите с други сайтове, блогъри, инфлуенсъри и медии, които имат важни позиции в същата ниша, може да ви помогне да изградите ценни партньорства, от които също да се възползвате в бъдеще.
Според много SEO експерти, линковете остават един от трите най-основни фактора, които ще ви осигурят добро класиране в Google. Както загатнахме в началото, изграждането на линкове е далеч не е толкова лесно начинание, колкото изглежда на пръв поглед. Има много особености, с които трябва да се съобразите, ако искате да популяризирате вашия уеб сайт с помощта на линк билдинг.
Преди да сте започнали да слагате вашите линкове в разнообразни сайтове, трябва да имате предвид, че не всеки линк ще окаже положително влияние върху вашите SEO резултати. За търсачките е много по-важно качеството на линковете, отколкото техния брой.
Линковете с високо качество дават сигнал на алгоритмите, че съдържанието на вашия сайт е полезно и интересно и това е потвърдено от други авторитетни сайтове във вашата ниша. Това значително увеличава шанса вашето съдържание да бъде припознато от търсачките като релевантен отговор на потребителското търсене и да се класирате сред първите позиции.
Това е основното нещо, от което трябва да се водите при изграждането на ефективна стратегия линк билдинг стратегия. Да разчитате на периодични споменавания в случайни сайтове обрича усилията ви на неуспех. Тук от ключово значение е да се направи професионална кампания, която да мотивирате други авторитетни сайтове да споменават вашия онлайн бизнес и това да се случва регулярно.
Ако не разполагате с експертиза в сферата, препоръчително е да се доверите на експерти, които добре познават работата на търсачките и ефективните техники за изграждане на линкове.
Линк билдингът се разделя на две основни направления – вътрешен и външен. Вътрешният обхваща цялата структура на линковете, които свързват различни страници във вашия собствен сайт.
Външният линк билдинг обхваща всички линкове в други сайтове, които препращат към вашия. Именно в това направление са фокусирани усилията на специалистите при изграждане на работеща линк билдинг стратегия, тъй като външните линкове имат по-висока SEO стойност.
И двете направления имат своята важна роля и не бива да пренебрегвате нито едно от тях. В следващите редове разясняваме техните особености.
За съжаление, често вътрешният линк билдинг остава на заден план и бива подценяван от собствениците на уеб сайтове. Това обаче не бива да е така. Както потребителите, така и Google използват вътрешните линкове, за да откриват вашето съдържание.
Алгоритмите на търсачката откриват съдържанието ви най-добре, когато то е свързано към други страници. Голямото им предимство е, че вие всъщност имате пълния контрол върху създаването им, за разлика от външните линкове в чужди сайтове. Ако ги използвате по правилен начин, те ще ви помогнат да насочите търсачките, както и потребителите, към най-важните страници на сайта ви.
Правилното използване не означава, че трябва да поставите множество линкове в дадена страница. Доста често хората смятат, че при наличието на много линкове ще има по-добър ефект, но не е така. Ограничете се до 2-3 линка – те са напълно достатъчни. Изборът на тези линкове не бива да бъде случаен, а трябва да е част от предварително избрана стратегия, ако искате те реално да допринесат за постигане на високи резултати от оптимизацията.
Имате нужда от допълнителна seo консултация?
Вече стана ясно, че външният линк билдинг включва всички хипервръзки в чужди сайтове, които насочват към вашия. Той има изключително голяма стойност за SEO оптимизацията на сайта, затова е много важно да привлечете качествени външни линкове. Съвсем логично тук се появява следния въпрос: “Какво на практика означава качествени линкове?”
Качеството на линковете се определя от няколко основни фактора. На първо място, това е авторитетът на страницата (Page Authority) , в която фигурира линкът към вашия сайт. Този индикатор показва вероятността конкретната страница да се класира на челните позиции в резултатите от търсенето. Измерва се в скалата от 1-100, като колкото по-голямо е числото, толкова по-висок е този шанс. Линковете от страници с висок авторитет оказват по-голямо влияние върху класирането на вашата страница, тъй като дават по-висок авторитет и на нея.
Тук логиката е сходна. Много по-добре за вас е да бъдете споменати в сайта на национална медия или инфлуенсър с хиляди последователи, отколкото в почти неизвестен сайт.
Нека приемем, че вие развивате онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари. Ако сайтове за спорт, здравословен живот и тренировки, които са в същата ниша, линкват към вас, това дава добри сигнали на алгоритъма. Ако обаче получите линкове от сайт за гуми или градинарство – сфери, които трудно намират пресечна точка с вашата ниша, то този линк няма да има същата стойност за търсачките. Затова е важно да се обърне внимание и на фактора релевантност и внимателно да се подбират подходящи сайтове, в който да се изграждат качествени линкове.
Той представлява конкретната дума или словосъчетание, върху което е поставен външният линк. Анкор текстът дава на потребителите ясна представа къде ще ги отведе дадената хипервръзка, ако изберат да кликнат на нея. За търсачките той служи като ориентир да разберат за какво точно е тази страница и също може да повлияе върху вашия ранг в класирането.
Когато говорим за линк билдинг, нужно е да споменем за dofollow и nofollow външните връзки, тъй като те имат различна стойност за SEO оптимизацията на сайта ви. Връзката от типа dofollow е връзка, която помага по отношение на SEO, като предава авторитета на изходния сайт (сайта, в който е публикувана) към целевия сайт (сайта, към който води този линк). Това предаване е известно в SEO средите, като т.нар “link juice”. Dofollow връзките помагат за подобряване на класирането на вашия сайт по ключови думи.
Обратно, nofollow външните връзки са неутрални по отношение на SEO и търсачките не ги вземат предвид, когато формират резултатите от класирането. Така например, ако голяма национална медия спомене вашия сайт за хранителни добавки, но линкът е отбелязан като nofollow, авторитетът на този сайт няма да се прехвърли към вас и да даде стойност за SEO оптимизацията на сайта ви. В същия ред на мисли, ако некачествен външен линк води към вашия сайт, той също няма да окаже негативно влияние на вашия сайт.
Вие обаче не може пряко да влияете върху това какъв тип линкове – dofollow или nofollow ще бъдат поставени във външни сайтове, които водят към вашия. Значи ли това, че не може да се спасите от злонамерени атаки, които целят да ви навредят, като поставят некачествени външни линкове към вашия сайт?
В отговор на горния въпрос, има начини, по които може да противодействате на вредни линкове, които пречат за по-доброто ви класиране в търсачките. За да се отстранят тези зловредни връзки, които сочат към вашия сайт, първо трябва да ги идентифицирате. Тук на помощ т.нар анализ на линк профил (Link Profile Analysis).
Анализът на линк профила представлява задълбочен одит на всички връзки, насочващи към вашия сайт. Тези връзки всъщност съставляват вашия линк профил. Този анализ е изключително важен по няколко причини. На първо място, той ви помага да поддържате сайта си и навременно да откривате лоши линкове. По този начин ще може да ги отстраните, преди те вече да са оказали силен отрицателен ефект върху вашите SEO резултати.
Анализът на линк профила е полезен и от гледна точка на това, че ще ви помогне да идентифицирате потенциални пропуски и слабости в цялостната ви SEO стратегия. От тази гледна точка, е добре той да се извършва периодично, като за целта се използват надеждни инструменти.
Съветваме ви, ако не разполагате с нужната експертиза, да потърсите специалисти, които ще извършат за вас професионален Анализ на линк профила, ще ви посочат слабостите, ще отстранят зловредните връзки и ще ви помогнат да оптимизирате вашата стратегия. SEO специалистите на SEOMAX ще ви помогнат да постигнете всичко това!
Вероятно вече сте осъзнали големите предимства, които изграждането на линкове може да донесе на вашия онлайн бизнес. Първата и най-важна стъпка, която следва да предприемете, е да изберете доверени специалисти, на които да поверите вашия линк билдинг.
Дигитална агенция SEOMAX има дългогодишен опит в областта на SEO оптимизацията, а нашият екип от специалисти ще ви помогне да постигнете желаните резултати, като използвате правилните техники за оптимизация.
Нашата линк билдинг услуга включва няколко ключови етапа:
Както вече стана дума, анализът на линк профила е от важно значение, за да откриете зловредни връзки, както и пропуски в цялостната ви стратегия. По тази причина, това е и началната стъпка, която екипът ни ще предприеме, за да се запознае с актуалното състояние на сайта ви.
Да наблюдавате основните конкуренти в нишата ви, е изключително полезно. Анализът на линк профила на основни конкуренти ще ви помогне да се запознаете по-добре с SEO стратегията на конкуренти сайтове. Той дава възможност да откриете добри практики, които стоят зад успеха на вашите конкуренти и които вие също може да приложите.
Анализите дават ценна информация, на основата, на която да се изгради ефективна стратегия за изграждане на линкове. Целенасочените усилия са в основата на успешното изграждане на линкове, които да ви донесат SEO стойност.
Веднъж след като стратегията е разработена, следва нейното изпълнение стъпка по стъпка. Нашите специалисти използват ефективни подходи за популяризирането на уебсайта, довеждайки до изграждане на външни линкове от авторитетни сайтове и издания. В същото време следейки състоянието на вашия линк профил.
Качествените линкове, които водят към вашия сайт са един от най-важните фактори за класиране, които търсачките вземат под внимание. Линк билдингът е SEO подход, фокусиран върху изграждането на външни връзки от авторитетни сайтове, които да допринесат за по-доброто класиране на вашия сайт.
Цената на услугата се определя от различни фактори, които варират в зависимост от състояние на сайта. Свържете се с нашия екип, за да получите индивидуална оферта.
Нуждаете ли се от тази услуга ? Пишете ни !
За да осигурим най-доброто изживяване, използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието за тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да се отрази неблагоприятно на определени функции и характеристики.
Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.