ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Бизнес стратегии в социалните мрежи

Бизнес стратегии в социалните мрежи

Бизнес стратегии в социалните мрежи

Социалните мрежи в момента са най-могъщият инструмент за влияние върху потребителите. Интернет и особено социалните медии се използват от най-различни хора, от студенти до пенсионери.

Ето защо, ако вие се занимавате или искате да се занимавате с бизнес, без ясното разбиране на стратегиите, които могат да се прилагат в управлението на социалните мрежи, просто няма да минете. Мнозина смятат, че е достатъчно само да създадат профил и от време на време да публикуват някои материали, но това не е достатъчно. Имате нужда от стратегия.

Какво е бизнес стратегия в социални мрежи?

За да бъдете сигурни, че вземате всичко от социални мрежи, трябва да знаете какви са вашите цели и как именно да ги постигнете. Трябва да създадете внимателно обмислена стратегия.
Това ще увеличи популярността на марката, лоялността на клиентите, ще намали маркетинговите разходи и ще даде на компанията конкурентно предимство.
През 2009 г. компанията „Форд“ се готви да пусне своя нов автомобил. Тя прилага оригинален и иновативен подход, който може да се осъществи само в интернет. Вместо да харчи десетки милиони долари за рекламна кампания, компанията предостави 100 свои автомобили на лидерите на мнения – хора с огромен брой последователи в социалните мрежи. В продължение на шест месеца те са публикували около 60 хиляди поста, които са генерирали около няколко милиона клика, както и 6,5 милиона гледания в Youtube.
Как да измислим оригинална и ефективна стратегия за популяризиране в социалните мрежи? Необходимо е да се следват осем стъпки.

Как да създадем стратегия?

1. Определете целите си в социални мрежи

Без определяне на цели не може нито едно сериозно начинание. Възможно вие да искате:
• увеличаване популярността на марката;
• подобряване на връзките с клиентите;
• привличане на по-голям трафик към сайта си;
• реклама на нови продукти.
Важно е да се съсредоточите върху по-малък брой цели, за да се избегне разпиляването. Съсредоточете се върху трите най-важни области, като не забравяте и останалите цели, по-малките.

Каквито и да са вашите цели, използвайте техниката SMART: направете ги определени, измерими, достижими, реалистични и обвързани със срокове.

2. Оценете статуса на своята компания в момента в социалните мрежи

Ако вече прилагате стратегия в социалните мрежи, погледнете вашите цели и вижте дали ги постигате в този момент.
Мислете за платформите, които използвате. Има ли социална мрежа, която вие не използвате, но тя има някои предимства пред другите? А може би си струва да прекратите да използвате няколко социални мрежи и да се фокусирате само върху една? Помните ли принципа на Парето?
Какъв е форматът на вашите постове? Защо едни привличат аудиторията, а другите не? Използвайте аналитика за наблюдение на трафика и улавяне на тенденциите.

3. Коя е вашата аудитория?

За да се намерите връзка с аудиторията си, трябва да разберете ясно кои са вашите потенциални и настоящи клиенти, както и техните интереси и вид дейност.
Започнете с определянето на идеалния клиент. Каква е неговата възраст, пол, занимание, ниво да доходи, склонности, увлечения и мотивационни фактори? Важно е да изясните какво и защо не му харесва, така ще избегнете много грешки на този етап.
Колкото по-точно определите клиента, толкова по-целева ще стане вашата стратегия и резултата ще бъде по-добър.

4. Изберете правилния канал за връзка

Вие вече започнахте ли да мислите по този въпрос още на втора точка. Каква онлайн платформа (социални мрежи) да използвате и как именно?
Вие вероятно знаете всички тези платформи, но не е излишно да ги припомним:

  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter

Това са най-популярните и лесни за усвояване платформи, Има и по-сложни канали за връзки, но те често са фокусирани върху специфични тесни цели или изискват някои допълнителни умения.

5. Планирайте вашето съдържание

Без съдържание, няма да бъдете в състояние да привличате и забавлявате аудиторията си, да задържите нейното внимание и да я накарате да извърши желано действие.
Съдържанието трябва да „говори“ с гласът на вашата компания, в противен случай ще подражавате на стратегии, които са били ефективни в миналото, но сега са забравени.
Искате ли да забавлявате вашата аудитория?
Искате ли да се научите публиката на нещо ново?
Ще използвате ли визуална информация? Ще отделяте ли време за създаване на инфографики?
Не забравяйте, че съвременният човек е прекалено информиран и вие действително трябва добре да помислите преди да направите публикувате съдържание в своята група или профил. Защо хората четат това, което публикувате? С какво вашата информация се различава от тази на конкурентите? Как да направите вашата информация с по-голяма стойност?

6. Решете кога и колко често ще публикувате материали

И отново помислете за вашата аудитория. Кога тя най-често е в добро настроение и използва интернет? Кога и е удобно да чете вашите публикации?

Няма правилен универсален отговор на въпроса за честотата на публикациите. Единствения съвет: вземайки решение, анализирайте резултатите и експериментирайте. Ако сте решили да публикувате пет поста на ден, придържайте се към тази стратегия един или няколко месеца. След това я променете кардинално – публикувайте един, два пъти или десет пъти.
И не забравяйте главното – качеството. Вие може да имате няколко поста на ден, но качеството е толкова добро, че вашата аудитория чака с нетърпение следващите публикации. Всяка стратегия ще стане спамър манипулация, ако имате ужасно съдържание.

7. Планирайте вашата стратегия

Съберете цялата информация от предходните шест позиции и започнете да планирате. Планът за стратегия за социалните мрежи е различен от планиране на проекти дори по тази причина, че той е достатъчно еднообразен и повтарящ се процес. Вие трябва всеки ден да правите едно и също, чака ви много рутинна работа. Въпреки това, удоволствието можете да получите от създаване на съдържанието.

8. Следете прогреса и коригирайте стратегията

За всяка социална мрежа има свои собствени начини за проследяване на напредъка. Разгледайте всички възможности, намирайте информация и използвайте социалната мрежа правилно.
Вашата стратегия трябва да бъде гъвкава. На първо време не всичко ще се получава, затова предварително се примирете с това. Мислете защо това не работи и какво трябва да направите, за да работи правилно. Гъвкава стратегия означава, че вие можете в продължение на един ден да преминете от план А към план В, ако първия се е провалил напълно.

Пожелаваме Ви Успех!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание