Case Study цялостен дигитален маркетинг за млечна компания “Нашенско”
Миналия месец чествахме 1 година успешно партньорство с българския производител на млечни и месни продукти – НАШЕНСКО. С какви предизвикателства се сблъскахме, ще прочетете в следващите редове по-долу. По този повод искаме да направим разбор на изминалата година и да ви покажем постигнатите резултати в направление цялостен дигитален маркетинг – SEOMAX EFFECT.
Създадохме тази услуга, защото повечето бизнеси не се нуждаят само от SEO, реклама в Google или Facebook – правилното анализиране, планиране и управление на онлайн каналите е ключът към постигането на високи резултати. Тук ние разработваме цялостна дигитална маркетингова стратегия в дългосрочен план за развитие на бранда. Анализирахме пазара, конкуренцията, целевата аудитория и нейното поведение онлайн. В зависимост от целите на бизнеса – изграждане на брандинг, повече продажби, изграждане на репутация, навлизане на нов пазар или продукт – ние разработваме стратегия за достигане до тях и конвертирането им в клиенти.
В проектите по цялостен онлайн маркетинг SEOMAX EFFECT участват задължително поне 1 уеб дизайнер, 1 графичен дизайнер, 1 дигитален маркетинг специалист, 1 копирайтър и 1 проектов мениджър. По този начин вие наемате цял екип, който да се грижи за онлайн представянето ви.
Нашенско преди повече от 1 година искаше да изгради по-голяма разпознаваемост на бранда, имидж и добра репутация. Имаше 4 физически магазина в София, малка дистрибуционна мрежа в страната и присъствие онлайн. Компанията притежаваше неразработен сайт, който да представи нея и продуктите, а във Facebook ангажираха със съдържание потребителите няколко пъти месечно.
Първата стъпка, която направихме, когато стартирахме проекта, е да си поставим ясни и измерими цели с “Нашенско”. Фокусирахме се върху брандинга и изграждането на положителен имидж на компанията. След като определихме целите си в близката 1 година, започнахме проучване на потребителите и пазара. Съставихме подробен конкурентен анализ, като направихме сравнение в позиционирането на “Нашенско” спрямо другите и конкуренти. Поведението и интересите на целевата аудитория е ключов фактор за постигането на ефективност. Анализирахме целевата аудитория, която е жени (определящи потребителската кошница за тяхното семейство) на възраст между 30-50 години, взимащи решения за това, какво ще се включи в потребителската кошница на домакинството.
Съставихме маркетингов план за действия в близката 1 година, с включени следните онлайн канали: Уебсайт, Facebook, Instagram, YouTube, Google, Имейл кампания, BTL и др.
Извършени действия и получени резултати от дигиталния маркетинг:
Изработка на уеб сайт
Първата стъпка за стартиране на проекта по дигитален маркетинг беше да създадем интерактивен сайт, който да представи компанията. Според целевата аудитория направихме дизайна на уеб сайта с отличителните му цветове, представящ фирмата и продуктите им. Много важни за компанията са локациите на фирмените магазини, затова създадохме отделна секция, представяща всеки един от магазините им. В страница „Контакти“ потребителите имат възможност да изпратят запитване до “Нашенско” и да се свържат с тях на посочените контакти. Създадохме отделна секция „Блог“, в която регулярно да качваме статии с новини и полезна информация за потребителите.
Днес повечето хора използват смартфона си в кафенето, вкъщи, на улицата и дори на работа. Затова вече е като неписан закон, че трябва уеб сайтът да бъде оптимизиран за мобилните устройства. Създадохме мобилна версия на сайта на “Нашенско”, за да може всеки потребител, без затруднения, да достъпва и взаимодейства с бранда.
След като създадохме сайта, започнахме изграждане на фирмени страници в социалните мрежи. Създадохме професионални графични изображения за визията на социалните мрежи на “Нашенско”. Facebook страницата е един от главните канали, които ще използваме за комуникация с потребителите, затова създадохме интерактивна визия на страницата и редактирахме специфични бизнес данни. Създадохме бизнес профили на “Нашенско” в Instagram, Pinterest, Twitter и още 10 социални мрежи с описание на бизнеса и линк към сайта.
На всяко тримесечие избирахме категории, върху които да концентрираме усилията си и да развиваме. Създавахме план за действие, обвързващ онлайн каналите.
Управление на Facebook страница
Голяма част от потребителите прекарват всеки ден по няколко часа във Facebook. Маркетингът в социалните мрежи включва различни техники за достигане и комуникиране с аудиторията. За “Нашенско” е важно да комуникират с тях в социалната мрежа и да ги ангажират със съдържание. Създавахме графично оформени продуктови публикации, за да запознаем потребителите с продуктите на “Нашенско” и бранда.
Потребителите не обичат постоянно да им се предлага продукт, затова освен продуктови банери, наблегнахме на публикации, които са полезни за потребителите.
Комуникирахме с аудиторията относно различни теми:
Направихме няколко видеа „Live Streaming“ с брояч, който брои гласовете в реално време:
Интересното на този тип публикация е, че може да седи Live няколко часа, и така всяка интеракция продължава да е видима за участниците и самата публикация достига до голям брой хора. Идеална е за брандова реклама и комуникация с потребителите ви във фейсбук.
Почти всяка седмица споделяхме с домакините вкусни рецепти с млечните продукти на “Нашенско”:
Позиционирахме Нашенско в различни ситуации:
На всеки три месеца сменяхме визията на Facebook страницата според сезоните, тематични празници и нови продукти на “Нашенско”. Създадохме видео корица, представяща различните продукти за няколко секунди. Много добра методика, която всеки един фен на страницата, при влизане за няколко секунди, се запознава с продуктите на компанията.
Facebook игри
Игрите, както в реалната среда, така и онлайн ангажират потребителите със закачливи загадки. Те увеличават трафика към фейсбук страницата и уеб сайта на компанията. Организирахме множество игри за “Нашенско” във Facebook с различни награди – ваучери, кошници с продукти и други. Когато се създава концепцията за играта, е важно да се позиционира продуктът на компанията, без да е натрапчиво за потребителите. Подаръкът е един от главните елементи, които предизвикват интерес, затова е важно да се определи внимателно какъв да бъде той. Ваучерът на стойност Х лева дава възможност на победителите да опитат продуктите ви и след това да споделят мнението си с приятели. Знаете, че рекламата от уста на уста е един от най-ефективните методи за налагане на продукт.
При Facebook игрите, имайте предвид, че участват и голям брой хора, които правят това по цял ден – споделят и играят. Те не са ценители на вашите продукти, а на вашите награди. При правене на подобна стратегия добре изяснявайте правилата на играта, защото те дебнат и търсят причина защо не са печелили днес. Най-добрите рекламни кампании на клиентите ни са били като микс между онлайн и офлайн кампания или чрез направа на покупка за определен период.
С “Нашенско” зарадвахме много любители на млечни продукти:
Освен обявяването на победителя, показахме и усмивките на победителите, когато получаваха своя подарък:
За ангажиране на потребители регулярно правихме мини игри с различни закачки, за да комуникира “Нашенско” с аудиторията си:
Ще бъдем брутално честни с вас! Facebook за някои бизнеси става за продажба, но за други не става. Най-добрият вариант е да комбинирате продажбена стратегия, налагане на бранд чрез изграждане на аудитория и комуникация с вашите потребители. Комуникацията е обратната връзка, която получавате и ви помага да развивате вас и вашия продукт.
Добра практика от нас при дигитален маркетинг: Може да ангажирате потребителите с продукта ви или сайта ви по време на играта. Например, да намерят в сайта на “Нашенско” в какви разфасовки се предлага козето сирене или да споделят любимия им продукт на марката:
През различните сезони създавахме тематични публикации със загатнато присъствие на Нашенско:
Управление на Facebook реклами
Рекламирането във Facebook е много важна част от стратегията на “Нашенско” за налагане на бранда сред целевите потребители. Фокусирахме се върху районите, в които има физически магазин на “Нашенско” и таргеритахме аудиторията по специфични демографски данни и интереси. Някои от рекламните кампании дори бяха таргетирани до специфични квартали като Младост в София, където са съсредоточени голяма част от магазините им. Какво се получи?
Получихме доста коментари от потребители, че днес са видели рекламата и са дошли да си вземат продукта от магазина, за да го опитат.
Какво още се получи: Спрямо бюджета ни, всеки преминаващ или живущ в квартала в София, бива прихванат от рекламата и отделен чрез pixel код в специфична група, която на по-късен етап я маркетирахме, с цел привличане на клиенти.
Създадохме различни продуктови и сезонни реклами:
Целевата аудитория на “Нашенско” са семейни домакини между 25-50 години, затова създадохме графични банери специално за тях:
С рекламите и ангажиращите публикации достигнахме до над 1 милион потребители в България, за да запознаем всяка семейна трапеза с нашенското.
Откриване на магазин в Пловдив
По случай първия магазин на “Нашенско” в Пловдив, организирахме цялостна онлайн кампания, както и събитие по време на откриването. Седмица преди официалния старт, ние загатвахме на пловдивчани какво да очакват:
Създадохме специални локални реклами в Кючук Париж, за да обхванем райони и запознаем жителите с “Нашенско”. Сътрудниците ни от рекламна агенция Dream Agency ни помогнаха с организацията на събитието, на което промоутъри посрещаха посетителите и даваха да опитат нашенските продукти. Включихме в кампанията и звук от народна музика, както и мащабна седмична BTL кампания, т.е. раздаване на флаери на ключови кръстовища в квартала.
По време на събитието вървеше Live видео, за да могат и потребителите във Facebook да присъстват на откриването онлайн.
След откриването направихме крос между офлайн и онлайн кампаниите – различни BTL кампании като раздаване на флаери в района, по пощите и дегустации в магазина. Видяхме много усмивки при срещите си с жителите, а онлайн подпомагахме кампаниите с локационни реклами. Всеки потребител в района виждаше във Facebook, че “Нашенско” е отворил врати в Кючук Париж, гр.Пловдив:
Резултатът беше доста положителен. Този магазин и до днес работи с летящ старт. Той е високооборотен и достига целите си всеки месец.
Създадохме различни ангажиращи публикации, за да запознаем и органично потребителите с новия магазин:
И раздадохме подаръци, с които жителите да опитат млечните продукти на Нашенско:
Google реклами:
За брандинг създадохме концепция за дисплейно рекламиране в Google – в различни тематични сайтове се показваха банери на “Нашенско”. Таргетирахме кампанията според интересите на потребителите, тяхната локация и демографските им данни.
Използвахме различни рекламни формати за Google реклами, за да се показваме в различни площи на сайтовете:
Резултатът е над 2 000 000 импресии и 10 000 влизания в сайта, при цена на клик между 0,05 лв. и 0,15лв.
Уеб сайтът като част от маркетинговата стратегия
Още преди старта на работния ни процес преработихме стария сайт на “Нашенско” с по-модерна визия, като наблегнахме на следването на всички тенденции, наложени през последната година в дигиталния маркетинг и SEO оптимизацията. В месечната ни стратегия, по цялостно дигитално обслужване на компанията, беше и seo оптимизацията на сайта и виждането на сайта по избрани ключови думи в топ 10 на Google търсачката. Ето и резултата:
Както и първи позиции по името на бранда на компанията:
Интересно ви е как постигнахме тези резултати чрез seo оптимизацията на сайта? Няколко абзаца по-долу ще откриете подробна информация за това.
Нов интерактивен сайт за млечната компания:
Сега, след 2+ години по-късно, имаме в асортимента и още един нов завод за месни продукти и вече тече активен процес по създаването на новия им сайт, който комбинира месните и млечните продукти на “Нашенско”. Създадохме и търсачка по локация, която ще ви отведе към най-близкия магазин до вас с продукти на “Нашенско”.
За какво още ползвахме сайта на “Нашенско” (nashensko.bg) в маркетинг плана? Продължавайте да четете по-долните редове и ще научите.
Интервюта с експерти
Интервютата с доказани личности в областта са добър метод за налагане на имидж на съответния бизнес и запознаване на аудиторията със спецификата на продуктите. Направихме няколко интервюта със собственика на “Нашенско”, като обсъждахме различни теми полезни за аудиторията. Потребителите започнаха да ни питат различни въпроси, затова създадохме специално интервю, в което собственикът да отговори на тях – с това компанията застава твърдо зад името си. Интервютата качихме в сайта под формата на статии и споделихме в социалните мрежи:
Изграждане на КСО политика
Всяка една развиваща се компания в света трябва да обърне внимание върху корпоративната си социалната отговорност (КСО) – това, което тя допринася за доброто бъдеще на планетата. “Нашенско” се включи в различни благотворителни кампании, като „Книги за смет“, „Да раздвижим Тракия“ и раздадоха множество вкусни айрянчета на малчуганите. Всяко едно от тези събитие ние отразихме, както в уеб сайта, така и в социалните мрежи с Live видео и публикации.
Други събития, в стратегията на “Нашенско”, бяха подкрепа на конференции като Дигитален маркетинг за Хотели и ресторанти – Horeca.Digital4Plovdiv.com и спортни празници в градовете като „Спортен празник в Лаута със Спортно студио Камато“, където Нашенско раздаде над 500 айряна и плодови млека. Събитието беше посетено от над 400 човека, които участваха в спортния празник.
Всеки месец създавахме статии, които да са интересни за посетителите на сайта и да отговорят на техни въпроси. Сред тях бяха:
- Рецепти за готвене
- Как се комбинират различните сортове вино със сирене?
- Опасна ли е комбинацията между риба и млечни продукти?
- Пълномаслено или обезмаслено мляко – кое е по-полезно?
- 10 храни, на които да наблягаме за здравословен живот
Крос кампания с електронна книга
Целевата аудитория на “Нашенско” се интересува от различни идеи за ястия и рецепти. За да дадем полезно съдържание на потребителите, създадохме специална електронна книга с рецепти от “Нашенско” за вкусни ястия у дома. Електронната книга е част от фунията на продажбите за конвертиране на посетителите в клиенти. Графичните ни дизайнери оформиха цялостния изглед на книгата според аудиторията. Добавихме специална страница в сайта на “Нашенско”, от която всеки можеше да я получи на имейла си.
Създадохме стратегия за промотиране на електронната книга, която включваше каналите Facebook, Instagram, Google и имейл кампания.
- Таргетирахме Facebook кампаниите до аудиторията, която обича да радва семейната трапеза с различни нови вариации, като получи електронната книга и я включи в действие. Насочихме я според локацията на фирмените магазини и демографските данни на потребителите.
Разкрихме част от рецептите, на които ще могат да се насладят, ако си я изтеглят:
- Създадохме дисплейна кампания в мрежата на Google, за да се появява електронната книга в различни сайтове за готварство.
- Организирахме имейл кампания, за да подтикнем потребителите да си я свалят.
Резултатът беше малко над 1 000 потребители, които се запознаха с нашите рецепти и съответно база данни от нови абонати, до която регулярно можем да изпращаме новини и актуални предложения. Тази аудитория, с помощта на имейлите им, можем да я таргетираме повторно във Facebook, Google и имейл.
Нека да надникнем малко в книгата ни за рецепти на млечната компания:
SEO оптимизацията на сайта
Позиционирането на сайта на “Нашенско” при търсене в Google е важно, защото първите 5 резултата си разпределят повече от 80% от кликовете на потребителите. SEO оптимизацията на сайта е част от онлайн стратегията за позициониране на “Нашенско”, затова ежемесечно извършвахме действия по оптимизация на сайта.
Още на етапа изработка на сайта формирахме семантично ядро от ключови думи, върху които ще съсредоточим действията си, за да излязат на първа позиция.
Сайтът е създаден на платформата WordPress, която е изключително удобна за оптимизиране на сайт. Добавихме SEO модул, с който да се оптимизира всяка една страница от сайта с Title, Meta описание, URL и съответната ключова дума. Добавихме тези аспекти към всяка една от страниците на сайта, наситени с ключовите думи. Добавихме alt описание към всички изображения на сайта, за да може ботът на Google да разчете какво представлява изображението. Интегрирахме карта на сайта (Sitemap) и Json код към сайта за структурирани данни на фирмата и разпознаваемост от Google.
Google обръща сериозно внимание при позиционирането на даден сайт на следните аспекти:
- Съдържание
- Връзки в сайта и от други източници
- Социални сигнали
- Брандинг
Относно съдържанието, ежемесечно създавахме статии, които от една страна са полезни за потребителите, а от друга за оптимизацията на сайта. Видеоканалите са много важни днес за взаимодействие с потребителите, както и за SEO, затова направихме фирмени канали на млечни продукти “Нашенско” в YouTube, Vbox7, Vimeo.
Локалното SEO е много важно за “Нашенско” заради физическите им обекти – обърнахме сериозно внимание при оформянето на Google My Business на компанията и използвахме citations в сайта и извън него, за по-добро локално позициониране.
Добавяхме връзки към сайта (Link Building) регулярно, наситени с ключовите думи, и линк към съответната категория на сайта.
Всяка седмица пускахме социални сигнали към целеви страници и статии, за да покажем на търсачката, колко ценно е нашето съдържание.
Графичен дизайн
Няма да крием, че отговаряхме и за графичната обработка на компанията. Създавахме ежемесечно флаери с различни дизайни, ролбанери, брандиране на магазина, дизайни за дегустационни маси и още онлайн и офлайн материали. Последният ни шедьовър е новият продуктов каталог, който беше помагало и инструмент за реклама за всеки търговец. А вие заредихте ли вече вашия магазин с млечните и месните продукти на НАШЕНСКО?
BTL кампании
BTL кампаниите имат голям локационен ефект, а живият контакт с потребителите е изключително ценен за позиционирането на бранда. За 1 година организирахме много кампании. Отделихме няколко целеви района в близост на магазините на компанията, в които промоутърки запознаваха жителите с бранда и подаваха флаер с повече информация. Дизайнът на флаерите също беше съставен от нас.
Състояха се различни дегустации в магазините и много потребители се насладиха на вкусното овче сирене, краве сирене, айрян “Нашенско” и други. Проведохме няколко кампании по пощенските кутии, за да запознаем жителите на района с локацията на “Нашенско” – точно до тях. В комбинация с онлайн кампаниите потребителите влизаха в магазините и обсъждаха какво са видели днес във Facebook страницата на “Нашенско” и в пощенската им кутия – обратна връзка от клиента ни.
Нов продукт на пазара
“Нашенско” стартира успешно 2018 година с изцяло нов продукт на пазара, който да изпълни с усмивки всяка семейна трапеза – месни продукти „Нашенско“. За налагането на новия продукт разработихме изцяло нова маркетингова концепция с онлайн и офлайн кампания.
Мащабната ни кампания, под името „Да замезим по нашенски“, вече стартира в онлайн каналите. Нейните резултатите ще споделим с вас в отделно Case Study, обхващащо брандига, онлайн и офлайн кампаниите и новия им уеб сайт.
За изминалата година постигнахме изключителни резултати за налагане на бранда “Нашенско” с щипка от SEOMAX ефекта ни. По проекта работеха уеб дизайнери, проектов мениджър, дигитален маркетинг специалист, графичен дизайнер, копирайтър и рекламна агенция Dream Agency. С това Case Study ние празнуваме 1 година съвместно партньорство. Пожелаваме си още невероятни резултати по пътя към големия бранд за млечни и месни продукти „Нашенско“.
ВИДЕО ОТЗИВ
Клиент: Млечни и месни продукти „Нашенско“
Услуга: SEOMAX Ефект
Сайт: www.nashensko.bg