SEO одит на сайта

SEO одит на сайт - SEO оптимизация на сайт от SEOMAX

SEO одит на сайта – какво е това? Всяка работа, в процеса на изпълнение, в определени моменти изисква анализ, за да се открият евентуални грешки и да се отстранят.
Така че в процеса на оптимизиране и популяризиране на уеб проекти, и често дори преди започване на работа, е необходимо да се извърши SEO одит на сайта, което намалява в бъдеще риска от евентуален неуспех и увеличава ефективността на мероприятието като цяло.

За какво е нужен SEO одит на сайта?

Това е често задаван въпрос от собствениците на уеб проекти, тъй като много хора вярват, че може и без тази услуга. Всъщност, всичко е просто, въпреки че причините са различни в зависимост от това дали сайта е бил популяризиран до сега или не. Но като цяло, можем да разграничим причините, поради които е необходимо да се извърши технически одит на сайта:

• определяне пригодността на уеб проекта за по-нататъшни мероприятия по популяризиране;
• откриване и отстраняване на евентуални проблеми ( в кода, структурата, филтри и търсачки, и т.н.);
• анализ на вътрешните и външни фактори, влияещи върху поведението на търсачките към сайта;
• оценка на съществуващите SEO-рискове;
• препоръки за корекция на грешки и прилагането на подходящи мерки;

Във всеки отделен случай се изисква индивидуален подход, а етапа на съставяне на препоръките след проведения анализ е най-важен.

Одита на сайта е два вида: външен и вътрешен. В първия случай става дума за анализ на входящите линкове (backlinks) и определяне на пътищата за тяхното подобряване.

Вътрешен анализ на сайта

При вътрешния анализ се оценява не само качеството на оптимизация на отделните страници и сайта като цяло, но и използваемостта, като този фактор има важно влияние, особено в случай на търговска ориентация на ресурса. Дори високата посещаемост на сайта няма да бъде достатъчна, ако структурата и използваемостта на проекта са на ниско ниво.
SEO одит на сайта може да се поръча на компания или независими експерти, предоставящи подобен род услуги, но може да се опитате да го направите и сами. За тази цел има дори профилирани уеб услуги, с помощта на които може да се направи анализ на сайта.

Списъкът на мероприятията, влизащи в одита на сайта се определят от типа сайт, който се анализира ( визитка, блог, онлайн-магазин…), затова той може да бъде различен за всеки отделен случай. Но като цяло в него влиза:
• проверка на Title и Description на главната и вътрешните страници;
• анализ на входящите линкове;
• проверка на кода за грешки и съответствие със стандарта;
• анализ на структурата и използваемостта;
• проверка за „счупени“ връзки и коректност на „404“ страница;
• анализ на коректността на работа на отделните CMS модули;
• изследване индексиране на страниците на сайта в търсачките;
• наличие и коректност на файла robots.txt;
• идентифициране на източниците на трафик и способите за тяхното увеличаване;
• анализ на съдържанието, неговото качество и съответствие на семантично ядро;
• … и много други действия, необходими за изработване на препоръки по отношение на по-нататъшната стратегията по работа върху проекта.

Или SEO одит на сайта е едно много важно мероприятие, необходимо за качествената и ефективна работа по популяризиране на сайта в търсачките на всяко ниво. То е задължителен компонент от SEO оптимизацията на сайт, затова му обърнете сериозно внимание.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.