SEOMAX през 2019 г. – какво постигнахме?

seomax през 2019 година

Началото на всяка година е най-подходящото време за да си направим равносметка за пътя, който сме извървели, с какви препятствия сме се справили и какво сме постигнали до тук. Едва след като обобщим всичко това, можем отново да запретнем ръкави и да продължим да преследваме целите си. Освен да си направим план за тази година, ние също направихме нашата равносметка и за предходната. Определено можем да кажем, че 2019 г. беше изключително динамична и успешна година за Дигитална агенция SEOMAX – от сливането, множеството събития, които организирахме до новия офис в София. За всичко това ще Ви разкажем накратко в тази специална статия, която нашият екип подготви.

Заедно постигаме повече

Началото на 2019 г. започна с едно много значимо събитие, а именно сливането на дигитална агенция SEOMAX и уеб и маркетинг агенция Tendrik. На 4 февруари от конкуренти официално станахме един екип. Причината да го направим е, че съзряхме потенциала и широките възможности, които обединяването щеше да ни донесе. Заедно ние увеличихме капацитета си и обменихме експертиза, което ни позволи да предлагаме повече дигитални услуги на нашите клиенти, да работим по по-големи проекти и да постигаме по-добри резултати. Запазихме брандът SEOMAX за вътрешния пазар, а Tendrik Europe е нашият бранд, с който планираме да излезем на международния пазар.

Като всяко ново начало не липсваха известни препятствия, които заедно трябваше да преодолеем – сработването на екипите, изграждането на ефективни вътрешни процеси, единна фирмена култура, а също и реакцията на клиентите и партньорите ни. За щастие, нашите служители бързо намериха начин да работят заедно и насочихме усилията си към създаването на общи процеси и системи. По-голямата част от клиентите ни реагираха положително на обединението ни. Имаше и малка част, с която прекратихме съвместната си дейност, но на тяхно място се появиха нови и стойностни проекти.

Постепенно екипът ни започна да се разраства и от 18 души, днес в SEOMAX работят 27 амбициозни и креативни специалисти. За да могат максимално ефективно да изпълняват своите задължения, изградихме и нова фирмена структура. Обособихме няколко отдела – Маркетинг, SEO, Уеб, Дизайн, Търговски, Project и Account Management, което позволи по-ясно разпределение на отговорностите и ефективност на процесите. Създадохме няколко стажантски програми в направления като Дигитален маркетинг, Копирайтинг и SEO оптимизация, в които обучихме над 20 стажанти. Четирима от тях  показаха висока мотивация и знания и вече са пълноценна част от нашия екип.

Вече почти година по-късно, може да обобщим, че сливането на агенциите е един успешен стратегически ход, който превърна SEOMAX в една от най-големите дигитални агенция в цяла Южна България, достоен конкурент на големите фирми в бранша.

Привлякохме нови стойностни клиенти

Обединението на SEOMAX и Tendrik, по-големият екип и обмяната на know how ни даде възможността да привлечем нови клиенти, на които да помогнем да развиват своя бизнес. През годината работихме усилено по много и интересни проекти. Благодарение на това, ние непрестанно се усъвършенстваме, намираме нови решения и подходи, които да носят ползи на нашите клиенти.

Равносметката, която си направихме в края на годината си, че, клиентската ни база през 2019 г. се увеличи значително. Данните сочат, че за Маркетинг увеличението е около 60%, а за уеб отдела – около 40. Причините за това осезаемо нарастване до голяма степен са свързани с  развитието и оптимизирането на вътрешно-фирмените процеси. За нас това е знак, че вървим в правилната посока и мотивация да се справим още по-добре в бъдеще. За съжаление няма как да изброим всички чудесни клиенти, с които имахме възможността съвместно да работим през изминалата година. Ако все пак Ви е интересно да разберете кои са те и какви проекти сме реализирали, винаги може да разгледате нашето портфолио и секцията “Клиенти” в сайта ни, които често обновяваме.

Преместихме се в нов, по-голям офис

Още една от промените през изминалата година е новият ни офис. Имахме нужда от място, което да събере нашето пораснало семейство, за да може всеки един от екипа да се чувства комфортно. Затова избрахме три пъти по-голям офис и осигурихме на колегите си просторно работно място и приятна атмосфера. Ако някой ден решите да ни посетите, ще бъдете посрещнати любезно от нашия маркетинг екип. Там винаги е динамично и кипи усилена работа. В съседната стая жуженето нашите креативни и работливи дизайнери се балансира от  съсредоточеното тракане на клавиатурите на уеб специалистите. Следващата врата ще Ви доведе до заветната цел, а именно конферентна зала, където провеждаме срещи с клиенти, партньори и интервюта за работа. Накрая, но не на последно място, идва ред на IT академията, в която се провеждат курсове и обучения. Повече за тях ще Ви разкажем малко по-късно. Засега само ще Ви споделим, че залите са удобни и просторни и разполагат с всичко необходимо, за да се чувстват нашите курсисти комфортно и да научава нови знания.

Екипната работа е неизменна част от ежедневието ни. Затова навсякъде в офиса сме обособили места, където служителите ни да се събират, за да осъждат работни проекти, да обменят идеи и да общуват помежду си. Всеки от тях е свободен да открие най-приятно за него място – на бюрото, удобния диван или мекия пуф, и да работи от там. Да не забравяме, че сме задоволили редовната нужда от кафе, което могат да си направят в компактното кухненско помещение, а също и да си приготвят здравословен обяд.

Помагаме за развитието на дигиталния бизнес в България

През 2019 г. работихме усилено и организирахме няколко значими събития, с които сме много горди. Затова искаме да Ви припомним част от тях. През лятото се проведе първото издание на Digital4Varna. Морската столица на България беше домакин на Конференцията SEO & Content Marketing Varna 2019. В рамките на два дни, водещи специалисти изнесоха интересни лекции и споделиха знания и опит с присъстващите. Доказателство за успеха и интереса към събитието е, че на 3 Ноември проведохме второ издание – Before the Black Friday. Неговата цел беше да даде практични съвети на собствениците на онлайн магазини как да подготвят успешно кампаниите си за един от най-чаканите дни в годината – Черния петък.

Следващият проект, за който ще Ви разкажем, беше и най-мащабният за годината. Въпреки това, нашият екип показа професионализъм и се справи с организацията на този голям форум. Вероятно сте се досетили, че събитието, за което говорим е Bulgarian Digital Week 2019. То беше част от програмата на 75-тия Международен технически панаир – Пловдив. В Палата 10 в продължение на цели 6 дни се проведоха 13 безплатни конференции по едни от най-актуалните теми в дигиталния свят. Посетителите също така имаха възможността да разгледат и Digital Expo, в което български и международни компании представиха своите продукти и услуги. Bulgarian Digital Week събра на едно място изявени лектори, маркетинг специалисти, собственици на бизнеси, инвеститори, студенти и любители на дигиталните технологии. Това създаде една чудесна атмосфера за обмяна на идеи и множество възможности  за изграждане на важни контакти и бъдещи партньорства.

Годишната конференция за онлайн и търговия Digital4Plovdiv: E-commerce 2020 беше събитието, с което закрихме сезон 2019. То се проведе за четвърти пореден път и може смело да заявим, че това беше най-успешното издание до този момент. В рамките на два дни, то беше посетено от около 500 души. В Конференцията участие взеха 46 лектори, които представиха интересни презентации, реални казуси от практиката и работещи решения. Посетителите имаха възможността да зададат  своите въпроси и да  получат полезни съвети, с помощта на които да трансформират своя бизнес.

По време на Годишната конференция се състоя и още една значима инициатива – Конкурсът “Digital Stars”. Неговата цел е да открие най-добрите млади български маркетолози и да награди техните постижения. Идеята за тази инициатива принадлежи на Петър Дяксов – управляващ съдружник в Дигитална агенция – SEOMAX. На специална церемония бяха връчени наградите на победителите в 6 категории, които впечатлиха журито със своя талант, амбиции и постигнати резултати. Мисията на Digital Stars е да промотира разнообразните кариерни възможности, които дигиталната сфера предлага на младите хора у нас, да представи различните типове специалисти и да покаже постиженията на млади таланти в сектора от цяла България. Планираме Digital Stars да се превърне в ежегоден конкурс, защото той наистина носи стойност за младите специалисти и за дигиталния бизнес.

Събитията, които организирахме през тази година са показателни, че интересът към дигиталните технологии, онлайн маркетинга и електронната търговия е много голям. Също така показа нуждата от наличието на подобен тип форуми и събития не само в столицата, но и в останалите големи градове в страната. Затова нашата амбиция през 2020 г. е да разширим мрежата на Digital4, включвайки нови градове и още интересни събития. Уверете се, че ни следите в социалните мрежи, за да научите първи за всичко интересно, което предстои.

Не на последно място, специалистите от Дигитална агенция SEOMAX взеха участие в множество утвърдени конференции и събития. През тази година, нашият екип имаше своите 7 лектори, които показа показаха професионализъм, висока експертиза и споделиха своите знания с присъстващите.

Инвестирахме в собствена CRM система

Оптимизацията на вътрешните процеси, а също и връзката с клиентите са от ключово значение за успеха на нашия бизнес. Затова през изминалата година инвестирахме време и усилия в  изграждането на собствена CRM (Customer Relationship Management), която непрекъснато се разработва и подобрява. За разлика от подобни масови софтуери, нашата система е изцяло персонализирана, за да отговаря на нуждите и изискванията на Дигитална агенция SEOMAX. Тя разполага с множество функции, които улесняват нашата работа и комуникацията с клиентите ни. Системата позволява да бъде следена работата на всеки един от служителите в агенцията и неговата натовареност, което помага за по-доброто разпределение на задачите в екипа.

 Настоящите клиенти на агенция също са добавени в тази система, като така те имат възможността да изпращат “тикети” с необходими корекции, задачи и т.н. Това прави общуването по-ефективно, спестява време и значително улеснява процеса. Не на последно място, те имат възможността през определен период да оценяват нашата съвместна работа по критерии като: комуникация, време за завършване на задачите и т.н. Тази информация е много полезна за нас, защото ни помага да измерим удовлетвореността на клиентите, непрестанно да подобряваме обслужването си и да открием индивидуален подход към всеки клиент, с когото работим.

Обучихме повече от 180 курсисти в нашата IT академия

Нашата IT академия е мястото, където провеждаме курсове и обучения. Създадохме този проект преди няколко години и продължаваме успешно да го развиваме. За нас беше много важно в Пловдив да има място, където желаещите могат да намерят качествени обучения, които да им бъдат полезни в професионален план. Затова ние редовно търсим обратна връзка от курсистите си и непрестанно усъвършенстваме програмата, за да бъде актуална и да  отговаря на техните нужди. Старателно подбираме и лекторите, част от тях са специалисти от нашия екип, останалите – колеги от бранша, с дългогодишен опит.

През тази година проведохме над 15 курса и предадохме своите знания на повече от 180 души. Цветан е един от курсистите ни, който през 2019 г. завърши курса по Онлайн маркетинг и SEO. Ето какво сподели той за цялостното си преживяване: “В Пловдив е доста трудно да откриеш присъствени курсове на тези теми, които да са наистина стойностни. Приятел, който вече беше минал този курс, ми препоръча IT академията и реших да се запиша и аз. Обстановката е приятна, имах възможността да се запозная с много хора, с които споделяме сходни интереси и да създам полезни контакти. Преподавателите се постараха да поднесат материала по разбираем начин, с много примери и казуси от практиката, и отговориха на всичките ни въпроси. Научих много полезни неща, част от които вече прилагам в работата си.”

През 2020 г. планираме да разширим предлаганите курсове и обучения, като добавим нови направления, а също и мастъкласове за напреднали, за да отговорим на нарастващото търсене. Следващата промяна – това е  цялостно обновеният уебсайт на IT академията, който съвсем скоро ще бъде факт.

Отворихме собствено smart студио за фото и видеозаснемане

През 2019 г. не спряхме до тук. Открихме собствено smart студио, което се намира в непосредствена близост до офиса ни. Причината да го направим е, че дигиталният маркетинг е динамична среда и ние искаме да се развиваме заедно с нея, да бъдем достатъчно гъвкави, а не да стоим на заден план. Във времена, в които видео заснемането е от такова ключово значение за толкова много бизнеси, студиото се оказа задължителна придобивка за SEOMAX.

Това е мястото, където  генерираме съдържание, както за  нуждите на нашата агенция, така и за клиентите ни. То е оборудвано с техника за фото и видеозаснемане, специално осветление и всичко необходимо, за да гарантираме високо качество на предлаганите от Дигитална агенция SEOMAX услуги. През изминалата година работихме по няколко интересни проекта, използвайки възможностите на smart студиото. Уверени сме, че ще имаме още много поводи да вкараме неговия капацитет  и креативността на екипа ни в действие и през тази година.

Отворихме офис в София – растем, но не стареем

Още една хубава новина, която беше повод за радост през 2019 г., откриването на новия ни офис в София. Това беше една естествена крачка, която беше част от нашата стратегия за развитие на компанията. Софийският ни офис разшири възможностите ни за привличане на нови клиенти и партньори, локализирани в столицата. Също така ни помага да предоставим по-добро обслужване, надграждайки маркетинг екипа и предоставяйки повече личен контакт и по-добра комуникация с настоящите ни клиенти.

Колегите там вече активно работят по проекти, а през месец Ноември поставиха началото на една страхотна инициатива – Бизнес закуска в петък със SEOMAX. Идеята е всеки месец да се организират срещи, на които да  присъстват наши клиенти, партньори и специални гости, и да се обсъждат актуалните теми, добри практики и съвети. Първата бизнес закуска беше посветена на предстоящия Черен петък, а през Декември основната тема беше насочена към тенденциите в дигиталния маркетинг през 2020 г. Получихме чудесни отзиви за инициативата и вече подготвяме следващите издания.

В общи линии така изглеждаше 2019 г. през нашия поглед. Ще спрем до тук, макар че със сигурност има какво още да Ви разкажем. Новата година вече дойде, а с нея отново започва обратното броене. Всички ние имаме чисто нови 365 дни, които да оползотворим максимално и да преследваме целите си, така че нека дадем най-доброто от себе си и да постигаме повече.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.