Повече от всякога досега, хората разчитат на мобилните си устройства, за да търсят информация. Какво ще направите, ако колата ви се повреди? Вероятно ще извадите телефона си и ще потърсите в Google най-близкия сервиз. Как ще постъпите, ако за пръв път посещавате Пловдив и имате нужда да изтеглите пари? Ще използвате търсачката, за да откриете къде се намира най-близкият банкомат.
С други думи, за нас като потребители е изключително важно да намираме информацията, от която се нуждаем, бързо и лесно. Доказателство за това е и статистиката, която сочи, че почти половината от всички търсения в Google (46%) са именно локални. Какво означава това? Локални наричаме търсенията, в които потребителите включват конкретно местоположение. Това може да бъдат квартали, градове или по-големи области. Пример за такъв вид търсения могат да бъдат “Автосервиз ж.к. Надежда” или “Банкомат близо до мен”.
Имайки предвид тези цифри, не е учудващо, че все повече бизнеси насочват вниманието и усилията си към локална SEO оптимизация (Local SEO). Но какво всъщност означава локална SEO оптимизация и различава ли се тя от SEO оптимизацията?
Локалната SEO оптимизация е процес, който използва набор от техники и тактики, с цел да подобри класирането на вашия бизнес в резултатите от локалните търсения. Направена професионално, тя има потенциала да донесе значителни ползи за развитието на вашия бизнес.
Макар да има своите особености, локалната SEO оптимизация е препоръчително да се разглежда като част от цялостната SEO стратегия на бранда ви, както и да се комбинира с други похвати за оптимизация, които да допринесат за по-доброто класиране на вашия сайт.
Локалната SEO оптимизация е предназначена за бизнеси, които притежават физически обекти или предлагат услуги в дадена географска локация, които целят да подобрят своето онлайн представяне и да привлекат повече посетители. Примери за такива бизнеси могат да са магазини, шоуруми, хотели, заведения, салони за красота, медицински центрове, здравни специалисти, и други.
Ако сте собственик на малък или среден бизнес и внимателно преценявате разходите ви, то вероятно ще се запитате дали тази услуга е подходяща за вас и струва ли си да инвестирате средства в локална SEO оптимизация. На този въпрос, ще отговорим, че повече от 90% от потребителите, търсещи местни бизнеси, са склонни да посетят обектите, които се намират най-близо или на не повече от 20 минути разстояние. Извеждайки вашия бизнес на челните места в резултатите от локалното търсене, имате възможност да привлечете повече клиенти, които вече се нуждаят от вашите продукти или услуги, и то без да плащате за реклама. С други думи, локалната SEO оптимизация има потенциала да се превърне в силно конкурентно предимство за по-малките бизнеси.
В случай, че се чудите защото локалната SEO оптимизация набира все повече популярност, краткият отговор е заради предимствата, които тя предлага. Вижте какви са те:
Едно от най-големите предимства да инвестирате в локална SEO оптимизация е възможността да привлечете повече посетители във вашите физически обекти: магазини, заведения, салони и т.н. Това е особено важно, ако по-голяма част от вашите продажби се осъществяват физически, а не онлайн. В допълнение, вашият Google Business Profile е още един канал, който може да увеличи трафика към уеб сайт ви.
Освен това, за разлика от случайните минувачи, посетители, открили ви благодарение на локалните резултати в Google, идват с намерение да закупят определен продукт или дадена услуга. Това е особено логично, тъй като най-често такива онлайн търсения са инициирани от възникнала конкретна нужда. Например, ако ви предстои да пътувате в чужбина и искате да обмените валута, ще потърсите обменно бюро с удобна локация, което да посетите. Ако ви заболи зъб, ще потърсите спешен кабинет наблизо и т.н.
Веднъж след като хората, които са ви открили онлайн, прекрачат прага на вашия физически обект, е много по-лесно да ги превърнете в клиенти. Всъщност една голяма част от тях, както вече споменахме, идват именно с това намерение. С други думи, увеличеният трафик към вашия обект потенциално може да увеличи продажбите ви и да генерира повече приходи за бизнеса ви.
Още едно голямо предимство, което локалната оптимизация, може да осигури е по-голяма видимост на вашия бизнес. Това означава, че вашият бранд, продуктите или услугите, които предлагате ще бъдат забелязани от повече потребители.
Те могат да научат повече за вашето работно време, какво предлагате, телефона ви, къде точно се намирате и какви ревюта сте получили от други посетителите. Всичко това само с един бърз поглед. Ако сте положили усилия за вашата локална SEO оптимизация, първите впечатления ще бъдат приятни и увеличавате шанса потребителите да се ангажират с вашия бранд – да посетят сайта, да се обадят по телефона, да изпратят запитване по имейл и т.н.
Сама по себе си локалната SEO оптимизация може да увеличи новите посетители, клиентите и приходите ви, както и да донесе нови качествени лийдове. В този ред на мисли, е съвсем възможно да намалите разходите си за различни типове реклама, включително флаери, билбордове, рекламни и др., които обикновено се използват за същата цел, но невинаги носят същите резултати.
Макар че локалните търсения на пръв поглед са доста сходни с традиционните, Google използва по-различни фактори, за да класира резултатите от локални търсения.
Google Business Profile, известен съвсем доскоро под името Google My Business, се нарежда сред основните фактори за класиране. Въпреки неговата голяма тежест, интересен факт е, че почти 60% от локалните бизнеси не са създали своя бизнес профил в Google. А вие направихте ли го?
Ако не сте чували за Google Business Profile, или все още нямате такъв, създаването му е една от първите стъпки, които трябва да предприемете за локалната SEO оптимизация на вашия уеб сайт.
Google Business Profile е безплатен и лесен за използване инструмент, който позволява на потребителите да откриват вашия бизнес в резултатите от локално търсене, както и в Google Maps. Собствениците на локални бизнеси е необходимо да попълнят основна информация, като име на бизнеса, адрес и телефон. Този инструмент обаче позволява да се добави още полезна за потребителите информация, като уеб сайт, работно време, снимки, видове предлагани услуги, актуални оферти и др. В допълнение потребителите имат възможност да оставят отзив, а също и да зададат въпроси.
Ако искате да имате локално присъствие, неговото не само създаването, но и верифицирането на бизнес профил е много важно. Google се стреми да показва бизнеси, които са действителни и потребителите наистина могат да ги открият, когато посетят дадения адрес. За да удостоверят, че вашия бизнес реално се помещава на посочения от вас адрес, Google разполагат с различни методи за верификация. Един от тях е да ви изпратят картичка на посочения адрес, а след като я получите, вие трябва да въведете пин кода, посочен на нея, за да завършите верификацията.
Бизнесите, които се класират в челните позиции на локалното търсене, не само са верифицирали своя профил, но и активно го актуализират, отговарят на въпроси, а също и на получените отзиви. Това дава допълнителни сигнали на търсачката, че вашият бизнес е надежден, активен и ангажиращ се с клиентите, а това ще ви донесе повече видимост и кликове.
Най-важна от целия Google Business Profile е статистиката. Тя ви дава обратна връзка как се движи активността и интереса спрямо бизнеса Ви и кое може да се подобри още, за да имате повече трафик и реализации. Можете да проследявате ефективността на вашия бизнес профил за даден период от време.
Още един от важните фактори, които влияят върху това кои бизнеси Google ще постави на челните позиции в локалното търсене, са т.нар. NAP citations. Абревиатурата идва от английски: Name, Address, Phone number и всъщност представлява онлайн споменавания на името, физическия адрес и телефона на вашия бизнес. Обикновено тези споменавания идват от регистрирането му в различни онлайн директории и бизнес каталози.
От съществено значение е тази информация да съвпада в различните източници, в противен случай това може да се счете за негативен сигнал, защото Google цени точната информация за своите потребители.
Не е без значение и какво е мнението на потребителите за вашия бизнес. Всъщност, над 80 % от местните потребители се доверяват на ревюта за даден бизнес, също толкова, колкото на препоръки от познат.
Както вече споменахме, Google дава възможност на потребителите да оценят и да напишат ревю за бизнесите, които имат Google Business Profile. Това е особено важен сигнал, защото търсачката иска да препоръчва бизнеси, които предлагат добро потребителско преживяване и успяват да отговорят на критериите и желанията на своите клиенти.
Затова вашата цел е да предоставите продукти, услуги и цялостно обслужване, което клиентите да оценят високо и да бъдат стимулирани да оставят отлично ревю. В крайна сметка не искате потребителите, които попаднат на вашия бизнес да останат с негативно първо впечатление заради лошите отзиви.
Още нещо, което е важно да споменем тук, е добрата практика да отговаряте на всяко ревю, което сте получили, независимо дали положително, или пък негативно. Това предоставя по-добро потребителско преживяване и освен това е сигнал, че вие сте ангажирани с вашите клиенти и държите на тяхното мнение.
Имате нужда от допълнителна seo консултация?
Ако и вие искате да се възползвате от предимствата, които локалната SEO оптимизация предлага, първата стъпка е да откриете доверен партньор. Дигитална агенция SEOMAX е компания, която в последните години активно специализира в сферата на SEO оптимизацията. Ние отлично разбираме значимостта на локалната оптимизация за бизнесите, които имат физически обекти, затова следваме утвърдени практики, с които да постигнете високи резултати.
Нашите SEO специалисти ще анализират представянето ви в локалното търсене към настоящия момент, за да открият евентуални слабости и да изградят стратегия за действие. Ако до този момент не сте ангажирали усилията си с локална SEO оптимизация, те ще създадат вашия Google Business Profile, като ви помогнат да го верифицирате и оптимизирате, за да сте сигурни, че ще получите максимални ползи от него. Също така, те ще ви помогнат да увеличите NAP цитатите, като подберат и регистрират вашия бизнес в специализирани онлайн директории.
Ако вие сте твърде заети да отговаряте на ревютата от потребителите, нашите специалисти ще се погрижат вашият бизнес да отговори на всяко ревю по професионален начин и да остави отлично впечатление на потребителите.
Не на последно място, ние ще се погрижим редовно да наблюдаваме и анализираме вашите резултати от локалното класиране, за да подобрим и запазим вашите позиции. Доверявайки се на професионалната услуга Локална SEO оптимизация, вие ще увеличите видимостта на вашия бизнес и ще подобрите цялостното си онлайн представяне, за да привлечете повече нови клиенти и да развивате успешно вашия бизнес.
Не се колебайте да се свържете с екипа ни, за да изготвим индивидуално предложение за вашия бизнес!
Локалната SEO оптимизация включва набор от техники и тактики, които целят да подобрят класирането на вашия бизнес в резултатите от локалните търсения.
Има няколко важни условия, за да може бизнесът ви да се възползва от Local SEO:
Нуждаете ли се от тази услуга ? Пишете ни !
Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.