Case study: Цялостен дигитален маркетинг за Limar24.bg

Компанията Лимар е основана преди повече от 20 години, като основната им дейност е търговия с инвестиционно злато, сребро, валута и общо застраховане. Главната им цел е да запознаят повече хора с предимствата на инвестирането в злато и дългогодишните ползи от това. През 2020 година бяха изправени пред необходимостта да дигитализират бизнеса и да подобрят онлайн присъствието си. Тогава стартирахме и проекта:

Какво беше заданието?

За стартирането на проекта Limar24.bg ни бе нужно изработването на персонализирана платформа за финансови, застрахователни и инвестиционни продукти и услуги. След изграждането на платформата един от основните ни фокуси беше брандовата идентичност и дизайна, с който ще представим проекта в онлайн пространството. Последваха и много важни за видимостта на проекта звена от дигиталния маркетинг, а именно SEO и платена реклама. Изключителна голям принос за постиженията имат и постоянните подобрения и надграждане, които се правят по проекта.

Начало от нулата

За този проект решихме да направим персонализирана платформа, която да включва важните за клиента функционалности за продажбата на валути, застрахователни и инвестиционни продукти и услуги. Разработването на платформата започна в началото на 2020 година, когато получихме заданието. През следващото тримесечие получихме и зелена светлина да започнем работа по техническата част на сайта. От началото на Q3 2020 до Q3 2021 разработихме дизайн, брандова идентичност и нужните интеграции за сайта. В края на 2021 година имахме завършен продукт, който беше подготвен за развиване в дигиталния маркетинг. Част от функционалностите на сайта включват:

  • Калкулатори за изчисляване на гражданска отговорност, обвързан с над 10 застрахователни компании;
  • Възможност за сключване на застраховка гражданска отговорност;
  • Възможност за плащане онлайн на вноска по ГО;
  • Калкулатор за изчисляване на автокаско;
  • Възможност за изпращане на запитвания за застраховка на имущество;
  • Калкулатор за изчисляване на медицинска застраховка за чужбина;
  • Калкулатор с актуални цени за покупка / продажба на сребро и злато според грам и карат.

Дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг, който започнахме да разработваме, беше свързан със SEO и платени реклами във Facebook и Google Ads.

SEO оптимизация

Работата по SEO оптимизация на проекта Limar24 започна през февруари 2022 година. От изключително голяма важност е, че започнахме с платени реклами едновременно във Facebook и Google Ads. Стратегически изградената визия на сайта задържа по-дълго време потребителите, посетили сайта чрез платена реклама, което Google вижда като голям плюс. Добре обмисленият план за съдържанието на блога успя постепенно да привлече все повече органичен трафик към сайта.

Започнахме да промотираме уебсайта в малки и големи медии и разработихме силна стратегия за изграждане на външни връзки. По този начин успяхме да реализираме много добри ръстове за 2022 спрямо 2021:

Приходи – около 80%

Инвестиционно злато – 450%

Продажби на валута – 35%

Периодично правим нужните проучвания и търсим най-оптималните ключови думи върху които да се насочим. Целим да спазваме всички утвърдени SEO практики, които с времето дават своя принос.

Проектът започна с изключително добър успех. Резултатите от първите 3 месеца бяха повече от добри, тъй като успяхме да позиционираме проекта на 3-то място за инвестиционно злато, както и да получим добри позиции на алтернативните ключови думи.

Ключова дума Обем търсения Предишна позиция Настояща позиция Промяна
Инвестиционно Злато 14800 101 3 +98
Инвестиционно Злато Цена 2400 101 4 +97
Златни Монети 1600 101 4 +97
Златни Кюлчета 720 101 3 +98
Златно Кюлче 590 101 5 +96
Цени на Инвестиционно Злато 390 101 5 +96
Златни Монети Цена 390 101 5 +96

Резултатите не са само в позициите, но и в кликванията и импресиите които получава сайтът при търсене. Почти успяхме да удвоим броя на импресиите за последните 6 месеца, в сравнение с предходния период :

Блог статиите, които се пишат за проекта, се обвързват с актуалните тенденции и интересите на аудиторията. Това е и причината една от най-успешните статии да е именно наръчник за начинаещи, които искат да инвестират в злато.

https://limar24.bg/post/kak-da-investirame-v-zlato-za-nachinaeshti/

 

Текстът е оформен с подходящи въпроси, които интересуват хората, започващи сега да се занимават с инвестиции, и включва добри съвети. Статията е довела над 1400 кликвания на сайта, като се наблюдава консистентен интерес. Импресиите само от тази статия са близо 20000 и тенденцията показва, че резултатите биха били по-добри с времето.

Първоначалният ни фокус беше върху инвестиционно злато, като бързо успяхме да постигнем добри позиции и след това добавихме фокус върху застраховките и среброто. Към момента стратегията ни е да пишем по 4 блог и 10 линк билдинг статии, които се публикуват в авторитетни медии.

Social Media Marketing & Facebook Ads

Както вече споменахме, когато стартирахме SEO оптимизацията по проекта, започнахме и работа по маркетинга. През февруари 2022 стартирахме със Social media marketing и първите кампании във Facebook. Нашата цел бе да направим бранда разпознаваем, след това да повишим продажбите.

  • Създадохме от нулата Facebook страницата на Limar;
  • Създадохме визуална идентичност на бранда;
  • Изготвяме 12 публикации на месец – интересни, образователни, ангажиращи и продуктови;
  • Комуникирахме с аудиторията и създадохме ангажираност на Facebook страницата чрез анкети, игри, гласуване с emoji и т.н;
  • Публикувахме честитки за всички големи празници;
  • Направихме видеозаснемане на продуктите, които използвахме на реклама;
  • Оптимизираме кампаниите за по-добри резултати в каналите и по-добро комуникиране с аудиторията на всеки етап от фунията.

Равносметка във Facebook:

  • Над 12 индивидуални кампании във Facebook;
  • 6 226 035 импресии във Facebook;
  • 683 463 достигания във Facebook;
  • Над 155 уникални реклами във Facebook.

За периода 1.1.2021г.-31.10.2022г. спрямо 1.11.2022г.-1.11-2023г.

  • Оборотът на сайта се увеличи с 149%;
  • За периода отчитаме 171% ръст в продажбите от всички канали;
  • Продажбите във Facebook се увеличиха със 116%;
  • 16% по-висок ROAS. 

Част от визуалните материали, които използвахме:

Google Ads

Част от стратегията, заложена за Limar, включва и Google Ads кампании. Рекламният акаунт е създаден през Февруари 2022 г. Първите заложени кампании за Search са с ясна структура по ключови думи, според SEO анализа за добре представящи се заявки и търсения.

Фокусът основно е насочен върху златни монети и кюлчета, като допълнително се популяризира и услугата изкупуване и продаване на инвестиционно злато. По този начин дефинираме ясна ниша, в която разпределяме рекламния бюджет по приоритети в самите кампании.

Равносметка в Google Ads:

Резултатите от Search кампаниите за периода Август 2022 г. – Ноември 2023 г. са следните:

  • 141 722 – импресии;
  • 39 760 – клика;
  • Средна цена за клик от 0.39 лв.;
  • CTR от 28%.

След стартирането и оптимизацията на две Search кампании, стартирахме Performance Max кампания, която дава следните показатели за периода Август 2022г. – Ноември 2023г.:

  • 2 959 866 – импресии;
  • 69 477 – клика;
  • Средна цена на клик от 0,09 лв.;
  • ROAS от 19,48;
  • CTR варира между 28 и 36% константно през целия период на кампаниите.

А сега накъде?

Развитието на проекта Limar24 не спира тук. В момента сме в процес на разработване на нов сайт, предназначен за Румъния. Подготвяме нова по-ефективна и оптимизирана стратегия, за да можем да се справим с конкуренцията. С постепенни инвестиции проектът се развива, а целта ни е да обхванем колкото се може повече пазари.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.