6 понятия в дигиталния маркетинг, които трябва да знаете през 2018

дигитални понятия за 2018

Замисляли ли сте се за внедряване на силата на изкуствения интелект в своите маркетингови кампании? Използвате ли близки до целевите Ви ключови думи (Keyword proximity), за да подобрите SEO резултатите си? Възползвате ли се от силата на lookalike аудиториите в рекламната мрежа на Facebook? Оптимизирате ли AdWords рейтинга си, работейки върху подобряване на Quality Score на рекламата?

Ако сте отговорили „Да“ на някои от тези въпроси, поздравление – вие сте на предни позиции в маркетинга през 2018. Този кратък списък ще Ви даде кратко описание на някои от най-използваните термини в дигиталния маркетинг за 2018г.

Дигиталният маркетинг не е статичен. Всичко се променя постоянно, включително напредъкът в технологиите, услугите в дигиталния маркетинг, както и терминологията. За да бъдете успешни и да преуспявате в тази динамична среда, е нужно да сте информирани за новите инструменти, стратегии и термини.

Нека да видим първото понятие:

1.    Изкуствен интелект (AI)

Изкуственият интелект е един от най-влиятелните термини от 2017, но през 2018, развитието на технологиите се ориентира много повече към използването на изкуствен интелект в истинския живот.

„Това не е просто маркетинговата дума на годината. Изкуственият интелект е трансформиращ феномен, който ще прекрои света“, споделя анонимен член на Association of National Advertisers. Изкуственият интелект е област в компютърната наука, която се концентрира върху създаването на интелигентни машини, които реагират като хора. В това число включваме разпознаване на реч, самостоятелно учене на нови неща, планиране и разрешаване на проблеми. Според Demis Hassabis, шеф на проекта Google DeepMind – отделът по изкуствен интелект на Google, изкуственият интелект е „науката зад правенето на умни машини“.

изкуствен интелект, дигитални понятия за 2018

Какво означава всичко казано до тук за специалистите по дигитален маркетинг? Много хора предвиждат, че маркетолозите, които започнат да имплементират изкуствен интелект, ще постигнат изключителни резултати. В прочем, предвижданите резултати са толкова големи, че входящ маркетинг без някакъв вид изкуствен интелект няма да има икономически смисъл. Индустриалното движение, зародено от HubSpot, най-после ще постигне крайната си цел: Привличане, конвертиране, затваряне и удовлетворение у клиента, в голям мащаб.

Изкуственият интелект може да даде резултати във всеки от четирите стадия на потребителското преживяване:

  • Привличане – Обработката на естествена реч (Natural language processing – NLP) и генерирането на естествена реч (Natural language generation – NLG), използвани от изкуствения интелект могат да автоматизират и ускорят създаването на съдържание.
  • Конвертиране – Системите с изкуствен интелект могат да персонализират и тестват лендинг страници, подобрявайки конверсиите в голям мащаб. Също така имат и силата да премахнат формите за контакт като цяло.
  • Затваряне – Изкуственият интелект постига изключителни резултати в намиране на зависимости и полезна информация, която хората пропускат при анализиране на големи масиви от данни. Това дава на маркетолозите нови потенциални лийдове.
  • Удовлетворение – Инструментите, използващи изкуствен интелект, подобряват преживяването на клиентите, давайки им повече от това, което наистина искат.

2.    Контекстуален маркетинг

Контекстуалният маркетинг се отнася до доставянето на точното съдържание в точния момент, съобразено с предпочитанията на потенциалния клиент, използвайки поведенческо таргетиране. Това позволява подобряване на познаваемостта на бранда и дава възможност за потребителско ангажиране. Контекстуалния маркетинг използва целенасочени реклами, базирани на потребителска информация като скорошни търсения или история на браузера. Целта е да се предложат продукти и услуги, от които потенциалните клиенти вече се интересуват.

Контекстуалният маркетинг предлага на маркетолозите следните ползи:

  • Ефективност на разходите – Контекстуалният маркетинг не изисква голяма инвестиция. Просто трябва да събирате точните данни в CRM инструмент.
  • Таргетиран трафик – Фокусирайки върху специфично поведение и демография, може да таргетирате своите потенциални клиенти точно когато са на път да вземат решение за покупка.
  • Подобрено потребителско преживяване – Тъй като контекстуалният маркетинг е много персонализиран, маркетинговото съобщение, което се праща към потребителя е в точното време и стратегически позиционирано. По този начин Вие не бомбардирате потенциалните си клиенти с рекламни съобщения, предизвиквайки досада и раздразнение, а им давате нещо полезно за тях.
  • Повече продажби и възвращаемост – Тъй като маркетингът е много таргетиран, конверсиите ще са много повече, а продажбите ще се увеличат.

понятия в дигиталния маркетинг, 2018

3.    Цена за придобиване

Цената за придобиване е мерна единица за разходите, нужни за привличане на клиент, който да кликне върху линк в сайта или да изпълни някакво действие. С други думи, възвращаемостта на инвестицията от специфични дигитални маркетингови дейности.

Някои отличителни черти на цената за придобиване:

  • Цената за придобиване е продажбена и лийд базирана мерна единица, което я отличава от цена на импресия и цена на клик. Докато цената на импресия и цената на клик са базирани на показвания на рекламата и на кликове, цената на придобиване е базирана на специфично генериращо лийдове действие.
  • Цената на придобиване е подобна на възвращаемостта от инвестицията, но двете понятия не са синоними. Това е така, защото цената на придобиване може да е индикатор за успех на продължителна кампания, от гледна точка на генериране на лийдове.
  • Постоянното оптимизиране на цената на придобиване може да помогне на маркетолозите да повишат успеха на кампанията, намалявайки разходите за реклама и повишавайки възвращаемостта от инвестицията в дигитален маркетинг.

4.    Keyword Proximity

Позволихме си да използваме английския термин, поради неговото разпространение сред специалистите по дигитален маркетинг, а и поради невъзможността за точен превод на понятието.

Keyword proximity се отнася до това колко близки са смислово 2 или повече думи една към друга. Може да постигнете по-висок ранг в търсачките, ако използвате близки ключови думи, поставени в изречение така, че да звучат естествени.

Заедно с близостта между ключовите думи има и някои други важни фактора за ключовите думи, които Google отчита:

  • Keyword density – процентът на ключови думи, съдържащи се в индексируем текст в уеб страница
  • Keyword frequency – колко пъти определена ключова дума се появява в уеб сайта
  • Keyword prominence – колко видни са ключовите думи във вашата уеб страница. С други думи, колко близо до началото на уеб страница, изречение, заглавие, таг в хедъра или в мета описанието, е поставена ключовата дума.

5.    Lookalike аудитории

Lookalike аудиториите във Facebook са опция за таргетиране, която предлага нещо повече насочване на рекламата по интереси или демография. Този тип аудитории дават възможност за намиране на нови хора, на база на близост в интересите и демографията с Вашите клиенти. Опцията използва процент от хора в страната, в която ще се реализира рекламната кампания (от 1 до 10 процента), по този начин клонирайки Вашата идеална аудитория.

facebook аудитория, 5.Lookalike аудитории

Трикове за ефективно използване на lookalike аудитории:

  • Създайте видео lookalike аудитория – потребителите във Facebook гледат по 100 милиона часа видео на ден. Инструмента за lookalike аудитории Ви позволява да намерите хора, които гледат видеа като Вашите.
  • Настройте e-mail лист с lookalike аудитория – тази опция взима съществуващия Ви списък от имейли на клиенти и го използва като източник за създаване на lookalike аудитория.
  • Създайте lookalike аудитория за конверсии – тази опция Ви позволява да намерите нова аудитория, използвайки като база за сравнение списък от потребители, които са изпълнили желани действие на Вашия уеб сайт.
  • Lookalike аудитория на фен базата Ви във Facebook – ако имате много харесвания и последователи във Facebook, които активно се ангажират с Вашите органични постове, създаването на lookalike аудитория Ви позволява да намерите нови хора със същите интереси, за да подобрите органичното достигане на публикациите си. Рекламирате ли във Facebook и какво са вашите резултати?

6.    Качествен рейтинг (Quality Score)

Quality score, Google AdWords

Quality score е качествен рейтинг на Google AdWords, който отчита уместността и качеството на ключовите думи, използвани в PPC (Pay-Per-Click) кампании. Качественият рейтинг се определя главно от очаквания CTR (Click-Through-Rate), уместността на рекламата, качеството на landing страницата и други фактори. Въпреки всичко, CTR изгражда в най-голяма степен качествения рейтинг на рекламата – до 60 процента, според Hal Varian, главният икономист на Google.

Разбирането на качествения индекс е важно, защото:

  • Ако подобрите качествения индекс, ще понижите цената на клик за рекламите си.
  • Ако понижите цената на клик, ще понижите и цената за конверсия.
  • Ако понижите цената за конверсия, ще повишите възвращаемостта си.
  • Което от своя страна ще понижи и цената за придобиване.

Ние от Дигитална агенция SEOMAX, се надяваме, че с тази статия хвърлихме малко светлина върху динамичния свят на дигиталния маркетинг. Ако имате бизнес и искате да се възползвате от възможностите, които предлага Интернет рекламата, възползвайте се от безплатна консултация при нас, за да обсъдим възможните решения за Вашия бизнес.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP