Копирайтър е човек, който създава съдържание за сайтове, реклами, блогове и други. Той е много подобен на “писател-призрак”, защото целта му е да се въплъти в духа на своите клиенти. Разликата се състои в това, че целта на копирайтинга е да убеждава и продава.
Добрият копирайтър няма свой собствен стил: с всяко ново задание той възприема стила на своя клиент, за да го представи пред аудиторията по най-добрия възможен начин и да убеди потенциалните клиенти, че продуктът или услугата на рекламирания бранд са най-добрите за техните нужди.
Но дори най-добрият копирайтър не може да създаде успешни текстове, ако не разполага с определена важна информация. Продължавайте да четете, за да откриете шест от най-важните неща, които трябва да имате предвид при работата с копирайтър.
1. Комуникирайте ясно какво искате да постигнете
Всеки елемент в маркетинга цели да постигне конкретен резултат. Това важи в пълна сила и за текстовете, създавани от вашия копирайтър. Защо създавате дадена блог статия или реклама? За да запознаете потенциални клиенти за предимствата на вашата компания? За да убедите колебаещите се, че именно това е най-подходящият продукт или услуга за тях? За да информирате съществуващи клиенти за нов продукт или услуга? При създаването на маркетинг текстове всяка дума, всеки препинателен знак се подбира, за да служи на зададената цел. Ето защо е от изключителна важност вашият копирайтър да е напълно наясно каква е тя.
2. Дайте максимално подробна информация
Независимо дали започвате работата с копирайтър преди стартирането на вашия бизнес, или пък управлявате вече изграден бранд, вие със сигурност знаете много за своя целеви пазар. Имате ли развити клиентски персони? Може би разполагате с демографска информация за клиентелата си? Или пък сте създали статистики за хората, които купуват най-често продуктите ви? Споделете ги с вашия копирайтър! Тази информация ще му помогне да създаде текстове, които изграждат подходящия имидж за вашата компания.
3. Разяснете какво е уникалното на вашия бранд и дайте максимален достъп
Човек може да препоръча убедително един продукт или услуга единствено, когато е добре запознат с нея. За да създаде страхотни текстове, които продават, вашият копирайтър трябва да научи всичко за бранда ви. Това разбира се включва историята, визията, мисията, продуктите и услугите на фирмата.
А ето и една малка тайна: ако копирайтърът може сам да изпробва продуктите, ще може да напише изключително убедителни рекламни текстове от личен опит. И така, ако съществува такава възможност, не се колебайте да му дадете достъп до тестови бройки.
4. Комуникирайте ясно важните срокове
Доброто съдържание изисква проучване и време. Ето защо е изключително важно да се знаят предварително всички важни срокове и приоритети. Често копирайтърите са твърде натоварени и за да могат да разпределят работата си правилно, те трябва да знаят какво и кога се очаква от тях.
Може би вашата организация има система на вътрешно одобрение? Или пък различните текстове са необходими за различни кампании и съответно трябват по различно време? Кажете всички крайни срокове на вашия копирайтър!
Бонус съвет: винаги предвиждайте време за корекции. Нека текстът бъде готов поне 2-3 дни преди датата, определена за публикуване. Така, ако се налагат промени, има време за това.
5. Дайте достъп до всички съществуващи маркетингови материали
Ако вашият бизнес е вече установен на пазара, то е сигурно, че във времето сте провеждали различни рекламни кампании със съответните печатни и електронни рекламни материали (брошури, рекламни текстове, блог статии и др.) Важно е да предоставите достъп до тези текстове на вашия копирайтър.
Това, от една страна ще му позволи да се запознае из основи с вашия бизнес. От друга, така той ще може да проучи стила на комуникация, който е бил наложен във времето. Така новосъздадените текстове ще се впишат по естествен начин в цялостната концепция.
Дори в случаите, в които сте решили да направите основни промени в тона на бранда и начина, по който той общува със своите последователи, е препоръчително тези промени да се случат по плавен, дори незабележим начин.
6. Дайте обратна връзка (конструктивна критика)
Добрата комуникация между вас и вашия копирайтър е основополагаща, за да може той да пише страхотни текстове, които вълнуват. (Колкото по-дълго работите с един и същи копирайтър, толкова по-добре той ще улови пулса на вашата компания и толкова по-лесно ще бъде както писането, така и приемането на статии. Ако си партнирате дългосрочно, след време вече ще се разбирате “от половин дума”.)
За да стане това обаче, първо трябва да минете през дълъг период, в който вие казвате всичко, което ви харесва и съответно – не одобрявате. Бъдете подготвени, че копирайтърът не винаги ще приема вашите корекции без коментар. Както вече споменахме, абсолютно всичко в текста е съзнателно подбрано с конкретна цел и той може да има силни аргументи в полза на своя избор. Все пак в спора се ражда истината!
Работата с копирайтър определено има своите специфики. Често собствениците и управителите на бизнеси попадат в капана на собствената си експертиза и пропускат да комуникират важни неща, защото ги възприемат като факти, които всички знаят. Копирайтърите от своя страна също приемат работата си за естествена част от ежедневието и не си дават сметка, че не всички знаят в какво се състои тяхната задача и кое е важно за тях. С течение на времето и работата заедно тези различия неизменно се изглаждат, а сътрудничеството започва да дава своите страхотни резултати! Доверете се на нашите копирайтъри в SEOMAX, които са специалисти в работата си и ще ви предоставят уникално и информативно съдържание.