5 съвета за изграждане на успешна работодателска марка

Днес все повече бизнеси изпитват затруднение да открият кадри за своя екип. Тук нямаме предвид каквито и да било кадри, а висококвалифицирани служители, които да имат нужните умения и знания за съответната позиция т.нар. “таланти”.

Тези служители ще помогнат на вашия бизнес да се развива и да постига по-добри резултати. Трябва да имате предвид, че не е толкова лесно да ги намерите и задържите. В повечето случаи те не са много, а  конкурентните фирми също искат да ги наемат.

Какво е работодателска марка?

Работодателската марка (employer brand) е термин, който става популярен в края на миналия век. Тя, най-общо казано, представлява репутацията, която вашата компания е изградила в качеството си на работодател. Изграждането ѝ включва поредица от действия, чиято цел е да създадат положителна репутация на компанията и да привлекат желаните кандидати.

Днес, когато кандидатите имат множество възможности за избор, те не биха избрали съмнителна компания, за която са прочели стотици негативни отзиви. Затова една успешна employer branding  стратегия, може да се превърне в силно конкурентно предимство. Това ще Ви помогне много по-лесно да превърнете  Вашата фирма в желано работно място за висококвалифицирани служители. 

5 съвета за успешен employer branding

Ако досега не сте полагали усилия в тази посока, вероятно се чудите от къде да започнете и как може да си изградите положителна репутация като работодател. За да ви помогнем, в следващите редове сме събрали 5 полезни съвета, които да използвате. 

Съвет 1: Направете кандидатстването лесно 

Както вече споменахме, борбата за привличане на таланти е ожесточена. В този ред на мисли трябва да направите кандидатстването  максимално лесно. Ако кандидатът трябва да  мине през твърде много и сложни стъпки, то по всяка вероятност той ще се откаже някъде по-средата. Вместо това, създайте специална страница или дори отделен кариерен сайт (за по-големите компании), където регулярно да обявявате свободни работни позиции.

Разделете процесът на стъпки, като направите регистрацията и качването на CV лесно. След това пресейте кандидатите, които отговарят на критериите Ви, и изпратете задача или тест. Така ще съкратите работата и на вашите служители, отговарящи за набиране на персонал, тъй като ще се наложи да проверят много задания. Останалите поканете на интервю и изберете най-подходящото попълнение за екипа.

В случай, че нямате време и ресурси да се справите сами, доверете се на компания за набиране на персонал, като Европа Консултhttps://evropakonsult.com/bg/ . 

Съвет 2: Използвайте социалните мрежи 

Много бизнеси правят грешката да използват социалните мрежи само като канал за откриване на потенциални клиенти. Те са чудесен начин да представите своя работодателски бранд.

Преди да решат дали да кандидатстват за обява, много от хората първо ще потърсят информация за Вас в интернет. Затова използвайте социалните мрежи, за да покажете своя екип, работната среда, как се забавлявате, какви успехи сте постигнали, какви са Вашите ценности.

Така за потенциалните Ви служители ще бъде много по-лесно да си изградят положително мнение и да пожелаят да станат част от Вашия екип. 

Съвет 3: Разграничете се от останалите

Почти всяка обява, която ще намерите в популярните сайтове за търсене на работа, включва изрази като “отлично заплащане”, “възможности за кариерно развитие”, “в млад и амбициозен екип”. За да се откроите от всички останали, то подчертайте Вашето стойностно предложение.

Това са нещата, които наистина отличават компанията. Такива могат да бъдат различни социални придобивки, бонуси, реални възможности за професионални развитие и дори фирмената култура и ценности.

За все повече млади хора, позитивната работна среда и споделените ценности са също толкова важни, колкото и заплатата.

Съвет 4: Оставете екипа Ви да говори вместо Вас

Много е лесно да напишете, че компанията Ви е супер, предлага най-добрите условия и има най-креативния тийм.

Въпросът е колко убедително ще прозвучи това за потенциалните служители. Вместо да губите време и енергия в гръмки слова, оставете екипът Ви да говори вместо Вас. Видео визитки на служителите, в които те разказват за своята работа и компанията, биха накарали много повече хора да се доверят.

Не забравяйте, че вашите настоящи служители са лицето на фирмата и ако те се чувстват ценени и на място, ще разкажат положителни отзиви на своите познати и близки.

Съвет 5: Бъдете постоянни

Накрая, но не и на последно място, бъдете постоянни в усилията си. Изграждането на положителна работодателска марка отнема време и изисква много работа. Това не е еднократно усилие, а дълъг и трудоемък процес. Той обаче ще Ви помогне да се превърнете в предпочитан работодател и ще Ви спести време и ресурси при набиране на персонал и откриването на висококвалифицирани служители. 

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP