През Януари 2018, Алгоритъмът на Facebook се промени драстично. Това накара трафика върху Facebook страниците да спадне. Сега ще проверим защо стана така и как да го използваме в наша полза.
Внимание: Тази статия не е оригинал, а е превод от американски източник и води до повишаване на знанията! Бъдете внимателни с нея и продължете да четете надолу.
Facebook алгоритъмът е изчисленията, които Facebook използва, за да реши какво ще ти покаже, има много власт и влияние. Вече изчезна хронологичното показване на постове, ще получиш това, което ти дадат.
Издателите от NewYorker получават много трафик от Facebook по същия начин, по който получават трафик различните “фалшиви новини”. В този случай, като казваме “фалшиви новини” имаме предвид нарочно написани неверни статии, често за политици с цел да ги накарат да изглеждат по – лошо / добре.
Както една CNN публикация показва, фалшивите новини са се превърнали в собствена износна стока.
Facebook изведнъж се препълни с подобни статии и хората започнаха да асоциират платформата с това. След това дойде ред на целия скандал с Руските реклами, което внушаваше, че изборите в САЩ са силно повлияни от Кремлин чрез Faceboo реклами.
В последствие световната репутацията на Facebook започна да спада бързо.
Ъпдейтът през Януари 2018
Facebook решиха да махнат цялата група от фалшиви новини от платформата, да спечелят малко загубено доверие и да установят платформата за смислено социално взаимодействие на общността му.
Прекрасно! Вече ще изчезнат всички “Бърни Сандърс, посвещавайки се на епохата на сатанинската тъмнина, която ще продължи миля” статии, които заменят добрите неща в акаунта ми.
За жалост, всички бизнеси и автори, които постват нещата си в сайта, също биват въвлечени в това. Facebook показваше техните статии по – рядко, предпочитайки местни публикации от отделни хора, а още повече ако други потребители се ангажират с тях.
Това означаваше, че повечето бизнеси ще получат огромнен спад в трафик на страницата си. Тези, които разчитаха на пари от реклами ги повали огромен финансов удар. Различни бизнеси видяха своя спад в кликове на сайта им, което накара придобиването на нови клиенти почти невъзможно, докато тези, които продаваха продукти на сайта започнаха да правят по – малко пари.
Бих казал, че циник би казал, че това е начин, по който Facebook се опитва да има повече реклами, но аз съм твърде зает да гледам на чичо си снимките от почивката във Facebook, за да си мисля за нещо подобно.
А кои са Последните тенденции в маркетинга за социални мрежи? Ние сме отговорили преди месец в тази наша нова статия -> https://seomax.bg/posledni-tendentsii-v-marketinga-za-sotsialni-mrezhi/
Как работи Януарският (2018) алгоритмичен ъпдейт
Та, да видим какво Facebook вече предпочита. Новата Facebook лента за новини се нарежда взимайки предвид четири неща: инвентаризация, сигнали, прогнози и резултати
Инвентаризация
Така Facebook нарича всичкото налично съдържание в уебсайта, дали ще е постове от приятели, фамилни групи или страници, които си харесал.
Сигнали
Facebook използва тези сигнали, за да реши какво съдържание ще ти покаже. Към това се включва и лист с критерии. Ние знаем някои от тях и сме ги изписали тук:
- Коментари и харесвания върху статия или снимка
- Споделяне на съобщения
- Отговори на коментарите
- Кой сподели това
- Кога е било споделено
- Колко часа е
- Технологията ( какъв телефон, колко силна е връзката към интернет)
- Какъв вид статия е?
- Колко време средностатистическия човек остава на статията
- Колко информация има в него
- Компетентността на профила
Също е добре да отбележим, че Фейсбук ще държи повече на разговори между хора (реални профили) отколкото на разговор между страница и човек.
Прогнози
Тук Фейсбук използва информацията, която е събрал за теб, за да разбере дали нещо би било “интересно” и да го поднесе на правилния човек. Те се опитват да разберат колко е вероятността да участваш в някакъв пост, дали ще е чрез коментиране, споделяне или друго, за да могат да ти задържат вниманието върху платформата.
Резултат
Това се отнася за ценността на някаква част от съдържанието на Фейсбук към потребителя. Колкото по висок е резултатът, толкова е по – голяма вероятността да се появи в твоята лента с новини. Разбира се, това означава, че всеки отделен потребител има различни резултати.
Примери:
Пример с висок резултат:
Tвой приятел споделя статия от Wired за някаква нова технология, която може да накара котките да разбират човешкия глас. Те добавят своите впечатления по въпроса и споделят как винаги са искали да могат да комуникират с котката си.
Разбира се. Това взима вниманието на някои от твоите приятели. Те харесват поста, дават си реакцията, пишат най – различни коментари от позитивни до враждебни към идеята. Дебатите продължават в коментарите.
Накрая, баща ти, който винаги е знаел, че тайно мислиш, че вашата котка те мрази, ти праща линк към точно тази статия, за да премахне страхът ти от котката у вас.
Фейсбук вижда, че доста хора около теб ги интересува тази статия. Много от приятелите ти водят дебати под нея и даже човек от твоята фамилия ти я изпрати.
Фейсбук започва да си мисли, че това е статия, върху която искаш да пишеш коментари и да участваш в дебата, затова започва на първо място да ти слага коментарите от твои приятели върху статията. Така за целия ден този пост няма да мръдне от най – горното ниво на лентата с новините ти, тъй като твоите приятели няма да спрат да коментират.
Накрая, най – сетне и ти си изказваш мнението в коментар, казвайки колко си щастлив, че статията е накарала съмнението ти, че семейната котка всъщност те харесва.
Пример с нисък резултат:
Страница, с която не си чел от пет години, пуска нов статус за това как са назначили нов IT мениджър.
Никой не коментира или харесва статуса освен друга компания някак си свързана с тази.
От 8,000-те хора които харесват страницата, тези които кликът на линка, за да прочетат страницата са около 10.
Без никакво учудване от никой, Фейсбук няма да даде висок резултат на това и надали въобще ще го забележиш във feed-a на новините ти.
Какво означава това за авторите на статиите и за брандовете
Вече може да Ви и е ясно, че с такъв алгоритъм трудно ще се достигнат хора. Постовете направени от по – малките страници ще им е по – трудно въобще да се покажат на хората.
Така, освен ако вече нямаш активна аудитория, повечето постове ще изчезват в алгоритъма с минимален шанс, който и да е да ги види. Без хора, които харесват, коментират и споделят постовете ти няма да стигнеш до някъде и даже и малко хора да го виждат, растежът на страницата ще бъде много бавен.
С други думи, Фейсбук не смята, че страниците ще направят каквото и да е впечатление на хората и ако трябва да сме честни, то е така.
Това обаче не е краят на света. Фейсбук предлага няколко начина, с които съдържанието на страницата Ви може да бъде видяно от хора.
Най – доброто, което можеш да направиш за новия алгоритъм.
Първо на първо, човек може просто да си плати за реклама във Фейсбук, която ще промотира това, което предлагаш. Тогава, ще можеш да покажеш продукта ти на хората, които би ги интересувало това.
Разбира се, това изисква малко екстра бюджет, който Вие може да нямате. Плюс има други начини, с които можете да увеличите кликовете на поста Ви без да изпразвате портфейла Ви.
Ако тематиката Ви е интересна, то тази статия също ще ви бъде от полза: 5 задължителни инструмента за онлайн маркетинг. Препоръчваме я за теб!
Накарайте хората да говорят
Ако читателите на постовете Ви, започнат да говорят под поста в коментарите, тогава Фейсбук ще вижда статията като по – ценна, тоест ще я показва на повече хора. Това прави добавянето на съдържание, което ще създава разговор, ключово за успеха на фейсбук страницата Ви.
В ниско резултатния пример по – горе, видяхме, че няма как хора да направят дълбок и смислен разговор за някакъв си човек, който ще става IT мениджър, защото хората просто не ги интересува. В такъв случай питаме този въпрос: Как да накараме хората да говорят?
Подтикването на хора е добър старт. Задавайте въпроси, дали в самата статия или в текста над нея. Направете статията, така че да има нещо интересно в нея за нормалния читател. Правейки едно и също нещо същевременно с хиляди други страници няма как да запали интересен дебат. Каква нова гледна точка може да представите на читателя?
Фейсбук дава на видеата повече сила отколкото на нормалната статия. Затова ще е добре ако можете на всеки няколко поста (публикции) да има и видео, за най-добър reach на страницата. Плюс хората се интересуват повече от тях и има по – голям шанс да коментират и обсъждат съдържанието на видео публикация.
Разказването на добра история също може да помогне. И в края на краищата винаги може да се използва полемиката, но затова трябва да сте внимателни. Помислете, дали си струва да рискувате да създадете скандал, за да може малко повече хора да ви видят страницата.
Направете групи
Фейсбук напоследък много рекламира груповите функции. Това е нормално тъй като се свързва с техните искания като компания. Да прави пари като обединява хора с еднакви интереси и ги кара да разговарят по интересни за тях теми, за да стоят възможно най -много на уебсайта им.
Много компании създават групи, те търсят интересна тема свързана с това което правят. Пример за това са Ahrefs, които продават един SEO инструмент. Те си направиха група, където хората мога да говорят за SEO и да питат за съвети. А колко много клиенти успяха да привлекат така!
Замислете се, дали това е нещо, което Вие може да използвате за вашата компания. Дали може да направите няколко различни групи. След това може да смесите вашето съдържание с това на другите, за да може услугата Ви да се забележи.
Премахнете “Примамката”
Ако сте били във Фейсбук за каквото и да е време, сигурно ще разпознаете някои от тези неща. Преди новия алгоритъм те бяха много популярни за достигане на възможно най-много хора.
Например, карайки или молейки хора да тагват свои приятели на този пост. Може да е статус свързан със някакъв герой от филм и трябва да тагнете приятелят Ви, който най-много прилича на този супер герой или нещо подобно.
Разбира се, това кара поста да е много активен и да се водят разговори под него, обаче сега зареди новия алгоритъм, Фейсбук активно намалява разпространението на подобни постове. След твърде много подобни техники, фейсбук кара страниците ни да се виждат все по-малко и по-малко.
Фейсбук обясниха това си решение с думите, че смятат, че подобни постове не са достатъчно смислени.
От време на време подобни постове се появяват в хронологията ви във Фейсбук, но не се подвеждайте. Няма да се задържи дълго там.
Анализирай своята производителност
Както знаете вече, вашите постове са също важни. Имайки това в предвид ще е най – добре да споделяте статии по същото време, в което вашите последователи са активни, за да се увеличи шанса да го видят. Тази информация може да намерите във Фейсбук във “Facebook Insights” и след това в “Posts“.
След всичко това, може да видите най – добрите си статии. Информацията казва какво читателите ви харесват най – много, дали е жена и дали вие трябва да я имате предвид за следващи публикации.
Може да проверите и кои от постовете, които са накарали най – много нови хора да последват страницата ви. Използвайки тази информация може да си развиете страницата възможно най – добре и да вземете максимума при прилагането на Фейсбук маркетинга.
Коментар от нас: Статията е преведена от нас с цел тя да достигне по-лесно до вас и да бъде в помощ за всеки, който иска да се развива в направлението “маркетинг в социалните мрежи” или да провежда “facebook реклами” всеки ден!
Оригиналната статия на английски, можете да намерите тук!
Източник: Brandwatch .com