ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Мястото на SEO в Performance маркетинг

Мястото на SEO в Performance маркетинг

Мястото на SEO в Performance маркетинг

място на seo в performance маркетинг

Мястото на SEO сред performance-инструментите е сложно да се оцени, защото органическото търсене е един от основните източници на трафик за всеки сайт, а именно трафика (и неговият качествен компонент) е в основата на всички други KPI показатели на сайта.

Освен непосредственото подобрение на видимостта и увеличаване на трафика може да се говори за косвени цели, които в контекста на performance маркетинг стават много важни, например:

• Лидерството в търсачките на вече определена тематика формира лоялността на потребителите, популярността на марката и конкурентни предимства;
• Работа над поведенческите фактори на класиране с цел постигане на чисти SEO задачи, също се явява средство за достигане целите на бизнеса на клиентите.

Как да се оцени ефективността на SEO в рамките на performance-подхода? Очевидно е, че не става дума за позициите или просто трафик.

Ако все още не знаеш какво е Performance маркетинг и какви техники включва в стратегията си, можеш да прочетеш тази статия „Какво е performance marketing”.

Място на seo оптимизацията в permormance маркетинга
И продължаване с темата за SEO в performance маркетинг като навлезем леко по-дълбоко. Подобряване видимостта на сайта води до увеличаване на трафика на търсене, а също така имайки в запас определен набор от входни данни, такива като CTR на търсачките на дадената тема, коефициент на сезонност, средната конверсия на сайта и т.н., може действително да се изградят обективни прогнози и сложи съвсем измерим числен KPI. Много дигитални агенции отдавна въведоха оценка на работата по модел CPA, един от компонентите на performance-подхода.

При екстраполиране на методите и инструментите за прогнозиране на резултатите от популяризиране по лидове (leads) може да се оценят и останалите бизнес-задачи на клиентите.

Говорейки за конкретните параметри, които могат да могат да придобиват характера на целта в рамките на PM-подход са следните:

• Основни KPIs – посещаемост и видимост (позиция) на сайта, никое от тях не е отменено като базово значение за KPI. Освен това в дадения случай е възможна детайлизация и конкретизация на тези показатели, например, поставяне за цел на определено значение на стойност на броя на преходите от мобилното класиране в търсачките, оценявайки ефективността на оптимизацията за мобилни устройства.
• Поведенчески KPIs – степен на отпадане, продължителност на престой в страницата и средно време прекарано в сайта.
• Kонверсионни KPIs – CTR на сайта в резултатите от търсенето, в това число и на приоритетни търсения; CPC SEO канал, коефициент на конверсии (Conversion Rate) на органичния трафик, и разбира се ROI.

Колко време е необходимо, за да получите резултати от SEO и какво може да попречи?

Оценката на постигането на напредък на даден ресурс зависи от редица вътрешни и външни фактори. Към вътрешните са:

• Текущото състояние на сайта и неговата стартова оптимизация;
• История и репутация на домейна;
• Съответствие на търговските фактори за класиране (количество асортимент и на стоки и услуги, пълнота на търговската информация, например, за цена, доставка, заплащане).

Към външните фактори се отнасят както нивото на конкурентност на тематиката, сезонност, сложност на тематиката, както и промяна на алгоритмите за класиране.

При благоприятно стечение на обстоятелствата резултати от SEO може да последват буквално в първите седмици от работа над проекта.

Да кажем, когато става въпрос за достатъчно бързо поправяне на критични моменти, такива като въвеждането на мета тагове, настройка на индексацията, премахване на санкциите на търсачките.
Впрочем, интересуваш ли се от постигане на резултати чрез SEO оптимизация на сайта? Погледни тази страница, смятам, че ще бъде много полезна за теб!

Възможна е и обратната ситуация, когато всичко обстоятелства са против и трябва да се работи няколко месеца за постигане на резултати.

Да попречат на постигане на KPI и / или да влошат вече постигнатите резултати могат на пръв поглед и най-незначителните фактори. В този случай действа „ефекта на пеперудата“, когато и най-малкото вмешателство в процеса може да доведе до качествени и количествени промени в трафика.

Какво точно не си струва да се очаква от SEO в Performance маркетинг?

Не си струва да очаквате от SEO чудо, само така може да се отговори на този въпрос. Голямата мечта на всеки клиент е да си купи място в резултатите от търсенето. Но това е невъзможно. Оптимизаторите нямат вълшебно копче, което да натиснат и което във Вашия сайт да се струпат тълпи от клиенти, да купят, да се запишат за известията ти, да направят заявка.

Докато старателно и педантично чрез оптимизация, подобряване на структурата, дизайна, уеб сайт стратегия за съдържание, Вие не го доведете до ниво „най-добрия отговор на потребителски заявки“, не трябва да се надявате на лидерство в органичния трафик и постигане на показателите на KPI.

Работете много и работете умно с Performance маркетинг така, че всеки един посетител в сайта Ви да стане Ваш клиент!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email